Körülbelül 4-5 éve keringett a hír, hogy a Ryanair be fogja vezetni az állóhelyeket a 737-es repülőgépein, és az egy óránál rövidebb utakon lehet állóhelyet foglalni. A terv azóta is áll és nem valósult meg az elképzelés, legfőképp a biztonsági okok miatt.
Most a walesi székhelyű Rebel Aero egy olyan konfigurációt fejlesztett ki, amely nem csak ülő-, de álló pozíciót is lehetővé tesz becsatolt helyzetben. A koncepció lényege, hogy az ülőlap – akár csak a légiutas-kísérők székein – felhajtható, és az utasok nem egy keresztirányú, hanem egy a hátukat is rögzítő, úgynevezett hárompontos biztonsági övvel csatolhatják be magukat.
A cég vezetője a szaklapnak azt mondta, ezt az övfajtát az Asiana Airlines 2013 júliusi, San Francisco-i balesete után kezdték alkalmazni, mivel abban a balesetben sokan a spirális mozgás miatt sérültek meg, a keresztirányú öv ez ellen nem véd, emellett szerintük így annak is kisebb az esélye, hogy az utas lefejeli, vagy nekiütközik az előtte ülő székének.
A cég várakozásai szerint hónapokon belül megkaphatják székükre a tanúsítványokat és egy éven belül már kereskedelmi járaton is bevezethetik.
A repülés elérhetetlensége az utóbbi évek során már jelentősen megváltozott, a diszkont légitársaságok megjelenésével a repülés sokkal szélesebb körben elérhető, és sokak számára már “távolsági buszként” működik a repülő. Az állóhelyek esetleges megjelenésével már abszolút busz jellege lesz a repülésnek.
Egyfelől örülök annak, hogy olcsóbb repülőjegyek lesznek, másfelől a repülés passióját így teljesen tönkreteszi.
Forrás: Hirado.hu
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS