• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Folytatódik a Ronan Air-sztori: Hárommilliárdos tőkeemelés, B737 Classic és ATR 72 pilóta kerestetik

Folytatódik a Ronan Air-sztori: Hárommilliárdos tőkeemelés, B737 Classic és ATR 72 pilóta kerestetik
Tóth Máté Bence
2017-10-15

Újabb hírekre bukkantunk a Ronan Air kapcsán, hiszen ismét pilótákat keres a sok reménnyel nem kecsegtető srí lankai hátterű cég. Az AviationCV szakmai álláskereső portálra az elmúlt napokban számos álláshirdetés került fel, melyben Boeing 737-300 / -400 / -500, valamint ATR 72-500 és -600 típusjogosítással rendelkező első tisztek és kapitányok jelentkezését várják. Mindemellett egy további érdekesség is kiderült a gépparkkal kapcsolatos terveket illetően.

Cikkünk közzététele után végzett további kutatások eredményeként további érdekességekre bukkantunk az online nyilvános cégjegyzékben, méghozzá az október elején végzett tőkeemelésre. Ennek értelmében a korábbi 3 millió forintos alaptőke 3,34 milliárd forintra nőtt 2017. október 9-ei dátummal, valamint további tagokkal bővült a cég. 

A vecsési székhellyel rendelkező vállalkozás a következő magyar légitársaság kíván lenni, ám ahogyan arról a magyar szaksajtó is cikkezett az elmúlt hetekben, egyelőre igencsak homályos és nem túl komoly tervek és fejlemények láthatóak a tiszteletbeli magyar konzul által elképzelt üzlet mögött.

Habár a weboldal már félig-meddig él és az útvonalhálózatról is kaphatunk egy kissé zavaros képet, de sem a légitársaság engedélyeiről, sem pedig az indulási dátumról nem tudunk többet. Így egyelőre jogosan közelíti meg a repülési szakma a Ronan Air-projektet kellő szkepticizmussal.

Az álláshirdetések között böngészve szembeötlő, hogy a precizitás hiányzik a Ronan Air csapatából, hiszen már a székhelyként szolgáló település nevét sem sikerült helyesen leírni (Vecsés helyett Vesces), valamint az angol nyelvű leírás is számos helyesírási hibát tartalmaz. Az előbb már említett típusok mellett azonban említésre kerül a Boeing 767-200-as is, mint következő géptípus.

Itt érdemes megjegyezni, hogy a korábban a Malév színeiben is repülő 767-200 jelenleg kizárólag az afgán Kam Air flottájában szolgál még, csupán egyetlen példánnyal, míg az USA-beli Dynamic Airways két gépet tárol. Természetesen a szélestörzsű gép 767-200ER változatából ennél több életképes repülőgép áll szolgálatban világszerte, ám ezek száma is alig egy tucatra tehető.

Ami a Boeing 737 Classic gépcsaládot illeti, ez természetesen még ma is népszerűbb vasmadárnak számít, ám a legtöbb légifuvarozó igyekszik nyugdíjazni a 737-300 / -400 és -500 variánsokat, amelyekből 1981 és 2000 között készült közel 2000 példány. Nem véletlenül, hiszen sem a 737 Classic, sem pedig a Boeing 767-200 változatok nem számítanak a leggazdaságosabbaknak a jelenleg elérhető repülőgépek közül.

Lufthansa Boeing 737-500

A Lufthansa színeiben is hosszú ideig repült a Boeing 737 Classic gépcsalád, ám 2016-ban búcsút intettek a 737-300 és -500 típusoknak. (Fotó: Rimóczi Roland)

Éppen ezért a legtöbb induló légitársaság, amely hosszútávú üzemelést és sikert kíván elérni, inkább a modernebb és költséghatékonyabb verziók (Boeing 737 Next Generation, Airbus A320-család, stb.) mellett teszik le voksukat. Azonban 2013-ban már láthattunk hasonló próbálkozást a Sólyom Airways kapcsán, amelynek végkifejletét mindannyian ismerjük… (Akik szeretnék újra feleleveníteni a Sólyom-sztorit, azoknak szeretettel ajánljuk az erről szóló cikkeinket, melynek első részét ITT, második részét pedig ITT érhetik el)

Kíváncsian várjuk a Ronan Air-sztori folytatását és az újabb információk megjelenését. Mindeközben az internetes közösségi hálókon való kutatás során sikerült felfedezni a cég néhány alkalmazottját, így reméljük, hogy az induló légitársaság háza táján valóban lázas munka folyik, hogy a levegőbe emelkedjen akár egyetlen Ronan Air színekben pompázó repülőgép is. Az indulási dátumra lehet fogadni, ám nagy tétekben nem érdemes játszani.

Mindenesetre a flottát, az útvonalhálózatot és a tervezett indulást érintő kérdéseinket elküldtük a vállalatnak, remélhetőleg nemsokára frissíthetjük cikkünket a hivatalos válasszal is.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékálláshirdetésATR 72Boeing 737 ClassicBudapestlégitársaságmagyar légitársaságMagyarországpilótarepülésRonan AirSrí Lankatc
Légiközlekedés
2017-10-15
Tóth Máté Bence

Alapító - Founder

Kapcsolódó címkékálláshirdetésATR 72Boeing 737 ClassicBudapestlégitársaságmagyar légitársaságMagyarországpilótarepülésRonan AirSrí Lankatc

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Airberlin helyett Eurowings: nem állnak le a járatok a Berlin-Tegel – Budapest viszonylaton
Londoni céget alapított a Wizz Air, cél a brit AOC megszerzése