Night shots
7 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Night shots
Hölgyek/Urak! Kaptam egy fülest, hogy pénteken a B-1-sek mennek éjszakai repülésre így azon gondolkozom, hogy a következő képhez hasonlóval megszeretnék próbálkozni (persze jobb minőségben ), milyen beállításokat és tippeket tanácsoltok hozzá??
forrás:google B1 night...
forrás:google B1 night...
- mentosra_kola
- Silver Circle
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2016.07.07. 20:15
Re: Night shots
Úgy helyezkednék hogy svenkelni lehessen. ISO az egekben (mondjuk ISO6400) és Tv (záridő előválasztás) módban beállítanék 1/fókusztávolság záridő körülit. Pl ha 200mm-en fogod fotózni akkor 1/200 sec, ha megy a svenkelés lehet lejjebb is menni.
A módszer hátránya hogy csak akkor lesz néhány éles kép míg a géphez viszonyított távolságod állandó lesz és "előtted megy el keresztben", a képeden is az látszik hogy pont oldalról lövi meg és próbálja lekövetni.
Nyilván az objektíven is sok múlik hogy ilyen kevés fényben talál-e élességet.
A lenti esetet úgy oldottam volna meg hogy a fókuszpontot a hátsó traktusra teszem és az utánégő megvilágította hátsó részre állítom az élességet, persze ezt előre tudni kell, ott már nincs idő közben ilyeneket állígatni.
A módszer hátránya hogy csak akkor lesz néhány éles kép míg a géphez viszonyított távolságod állandó lesz és "előtted megy el keresztben", a képeden is az látszik hogy pont oldalról lövi meg és próbálja lekövetni.
Nyilván az objektíven is sok múlik hogy ilyen kevés fényben talál-e élességet.
A lenti esetet úgy oldottam volna meg hogy a fókuszpontot a hátsó traktusra teszem és az utánégő megvilágította hátsó részre állítom az élességet, persze ezt előre tudni kell, ott már nincs idő közben ilyeneket állígatni.
- defekto
- Silver Circle
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2016.07.08. 13:41
- Tartózkodási hely: Budapest 18.
Re: Night shots
Már a google is gyártott B1-et?
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Re: Night shots
mentosra_kola írta:Úgy helyezkednék hogy svenkelni lehessen. ISO az egekben (mondjuk ISO6400) és Tv (záridő előválasztás) módban beállítanék 1/fókusztávolság záridő körülit. Pl ha 200mm-en fogod fotózni akkor 1/200 sec, ha megy a svenkelés lehet lejjebb is menni.
A módszer hátránya hogy csak akkor lesz néhány éles kép míg a géphez viszonyított távolságod állandó lesz és "előtted megy el keresztben", a képeden is az látszik hogy pont oldalról lövi meg és próbálja lekövetni.
Nyilván az objektíven is sok múlik hogy ilyen kevés fényben talál-e élességet.
A lenti esetet úgy oldottam volna meg hogy a fókuszpontot a hátsó traktusra teszem és az utánégő megvilágította hátsó részre állítom az élességet, persze ezt előre tudni kell, ott már nincs idő közben ilyeneket állígatni.
Köszi Megrpóbálom így akkor egy kérés a svenk szó helyett használjuk a panning szót mert nekem nagyon az angol "wank" szóra hajaz a kiejtése ami meg recskázást jelent
defekto írta:Már a google is gyártott B1-et?
Nanáhogy gyárt náluk minden van már
- mentosra_kola
- Silver Circle
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2016.07.07. 20:15
Re: Night shots
megállsz a fotóhelyen s venkelsz, tiszta sor ))
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: Night shots
Nagy kérdés, hogy naplementéhez képest mikor lesz a repülés. Egy naplementéhez közeli időben ugye jóval nagyobb esélyed van, hogy látványos képet tudsz csinálni, míg éjjel, amikor már 0 fény van, akkor szerintem esélytelen, hogy értékelhető fotó születik.
Azt is el kell döntsd, hogy mi a fontosabb, és vázad ehhez képest mit tud. Ha az ISO-t elkezded felfelé tolni, akkor drasztikusan csökken a kép digitális minősége. Lehet, hogy tök sötétben fogsz tudni nem bemozdult fotót lőni, de olyan szinten lesz zajos a kép, hogy az értékelhetetlen lesz. Nyilván egy Canon 1Dx Mk2-vel nem gond emelni az ISO-t, de egy háromjegyű Canonnal én nem próbálnám meg.
Kérdés, hogy svenkelni akarsz-e, vagy elég, ha csak az utánégetőt mutatod meg a fotón. Egyáltalán milyenek a fotózási lehetőségek? Ha pálya mellett bárhova tudsz helyezkedni, és a svenk a cél, akkor sem mennék túl messzire a line-up zónától, mert ilyen kevés fény esetén is már minimális mozgás esetén elmosódik a háttér. Minél jobban közelebb mész a V1 zónához, annál nehezebb feladatod lesz. Egyáltalán mennyire van gyakorlatod svenkelésben? Ha van lehetőség, akkor én mindenképp vinnék állványt, így az objektív függőleges mozgásából adódó bemozdulásokat ki tudnád küszöbölni. Ahogy mentosra kola is írta, ilyen kevés fény esetén még svenkeléshez képest is hosszú záridőt kell használni, így nagy valószínűséggel a perspektívából adódóan csak azok a képek lesznek élesek, amik a gép mozgásához képest 90 fokos szögből készülnek.
Szerintem azt kell kitaláld, hogy mekkora az a zársebesség, amivel még nagy valószínűséggel éles képet tudsz csinálni. (Én pl. 1/100 alá nem mennék) Ehhez állítanék manuálban egy f5.6 - f7.1 körüli rekeszt, és után ehhez a kettőhöz keresnék egy használható ISO értéket. Mindenféleképpen manuálban fotóznék (én amúgy is mindig csak M-ben fotózok), mert a nagy sötétségben az utánégető tuti, hogy meg fogja hülyíteni a fénymérést, így a végén csinál a vázad egy tök sötét fotót egy fényes folttal, mert az láng fényéhez fogja igazítani az expó értékeit.
Mielőtt indulnak a gépek, előtte feltétlen csinálj próba fotókat, hogy megtaláld a jó ISO értéket, és bemelegítsd magad a svenkeléshz. Azt is előre ki kell találd, hogy mi a fontosabb. Azaz a gép és a környezet mennyire látszódjon a képen. Ugye ha minél több fényt engedsz az érzékelőre, annál világosabb és részletgazdagabb lesz a kép, viszont nem csak a forszázs lángcsóvája, hanem az összes lámpa és környezete be fog égni. (Mondjuk ennyire szélsőséges fényviszonyok esetén amúgy is be fognak égni a fényforrások.)
Valószínűleg még az élességet is manuálra raknám. Pálya legközelebbi pontját statikusan megfotóznám, és amelyiknél éles lesz a fotó, ott átállítanám manuálra az élesség állítást. Megvan az esélye annak, hogy az utánégető erős fénye miatt az automata élesség is meghülyül, illetve nem fog találni referencia pontot.
Én a helyedben inkább egy line-up-os, állványos képpel próbálkoznék, max 0.5-1 másodperces exponálással, és szinte sorozatban, hogy legyen esélyem bemozdulás nélküli utánégetős fotóra, mert ugye elég valószínű, hogy forszázs kapcsolás után szinte azonnal kerékféket fognak oldani.
Na én kb. ezeket fontolnám meg, és ezekhez képest vágnék bele.
Úgyhogy egyebet nem tudok mondani, kérem kapcsolja ki!
ui: Valóban a svenk nem jó szó, mert technikailag panning amit ilyenkor csinálunk, de egyrészt ezt a szót használja (hibásan) a magyar fotós társadalom, másrészt meg a "panningolás" nagyon hülyén és esetlenül hangzik magyarul.
Amúgy engem meg a panning a pettingre emlékeztet, ezért sem használom.
Azt is el kell döntsd, hogy mi a fontosabb, és vázad ehhez képest mit tud. Ha az ISO-t elkezded felfelé tolni, akkor drasztikusan csökken a kép digitális minősége. Lehet, hogy tök sötétben fogsz tudni nem bemozdult fotót lőni, de olyan szinten lesz zajos a kép, hogy az értékelhetetlen lesz. Nyilván egy Canon 1Dx Mk2-vel nem gond emelni az ISO-t, de egy háromjegyű Canonnal én nem próbálnám meg.
Kérdés, hogy svenkelni akarsz-e, vagy elég, ha csak az utánégetőt mutatod meg a fotón. Egyáltalán milyenek a fotózási lehetőségek? Ha pálya mellett bárhova tudsz helyezkedni, és a svenk a cél, akkor sem mennék túl messzire a line-up zónától, mert ilyen kevés fény esetén is már minimális mozgás esetén elmosódik a háttér. Minél jobban közelebb mész a V1 zónához, annál nehezebb feladatod lesz. Egyáltalán mennyire van gyakorlatod svenkelésben? Ha van lehetőség, akkor én mindenképp vinnék állványt, így az objektív függőleges mozgásából adódó bemozdulásokat ki tudnád küszöbölni. Ahogy mentosra kola is írta, ilyen kevés fény esetén még svenkeléshez képest is hosszú záridőt kell használni, így nagy valószínűséggel a perspektívából adódóan csak azok a képek lesznek élesek, amik a gép mozgásához képest 90 fokos szögből készülnek.
Szerintem azt kell kitaláld, hogy mekkora az a zársebesség, amivel még nagy valószínűséggel éles képet tudsz csinálni. (Én pl. 1/100 alá nem mennék) Ehhez állítanék manuálban egy f5.6 - f7.1 körüli rekeszt, és után ehhez a kettőhöz keresnék egy használható ISO értéket. Mindenféleképpen manuálban fotóznék (én amúgy is mindig csak M-ben fotózok), mert a nagy sötétségben az utánégető tuti, hogy meg fogja hülyíteni a fénymérést, így a végén csinál a vázad egy tök sötét fotót egy fényes folttal, mert az láng fényéhez fogja igazítani az expó értékeit.
Mielőtt indulnak a gépek, előtte feltétlen csinálj próba fotókat, hogy megtaláld a jó ISO értéket, és bemelegítsd magad a svenkeléshz. Azt is előre ki kell találd, hogy mi a fontosabb. Azaz a gép és a környezet mennyire látszódjon a képen. Ugye ha minél több fényt engedsz az érzékelőre, annál világosabb és részletgazdagabb lesz a kép, viszont nem csak a forszázs lángcsóvája, hanem az összes lámpa és környezete be fog égni. (Mondjuk ennyire szélsőséges fényviszonyok esetén amúgy is be fognak égni a fényforrások.)
Valószínűleg még az élességet is manuálra raknám. Pálya legközelebbi pontját statikusan megfotóznám, és amelyiknél éles lesz a fotó, ott átállítanám manuálra az élesség állítást. Megvan az esélye annak, hogy az utánégető erős fénye miatt az automata élesség is meghülyül, illetve nem fog találni referencia pontot.
Én a helyedben inkább egy line-up-os, állványos képpel próbálkoznék, max 0.5-1 másodperces exponálással, és szinte sorozatban, hogy legyen esélyem bemozdulás nélküli utánégetős fotóra, mert ugye elég valószínű, hogy forszázs kapcsolás után szinte azonnal kerékféket fognak oldani.
Na én kb. ezeket fontolnám meg, és ezekhez képest vágnék bele.
Úgyhogy egyebet nem tudok mondani, kérem kapcsolja ki!
ui: Valóban a svenk nem jó szó, mert technikailag panning amit ilyenkor csinálunk, de egyrészt ezt a szót használja (hibásan) a magyar fotós társadalom, másrészt meg a "panningolás" nagyon hülyén és esetlenül hangzik magyarul.
Amúgy engem meg a panning a pettingre emlékeztet, ezért sem használom.
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Re: Night shots
Uhhh, megpróbálok minden kérdésre válaszolni először is ma jött egy infó, hogy 17:30 lehet a felszállás ami meg 2 óra napnyugta előtt így lehet strono ez a fajta fotózás :/ de amennyiben összejön akkor...
A váz ahogy nézem ISO 800-ig szerintem viszonylag jó, igaz amennyiben lehet ISO 100-200 fölött nem megyek soha így nem sok tapasztalatom van vele magasa ISO-n (amúgy egy 70D-ről van szó).
panning-el nincs sok bajom, igaz van hogy bemozdul, de van olyan képem aminél lementem már 1/60-1/80 körülre (pl a RIAT leszálló C-130 az 1/80) de valahol 1/100-1/200 között stabilan szoktam magam érezni.
Sajnos állványt nem lehet sehol használni, kivéve ha egy furgonnal mész és a tetején állsz egyedül a 27-es pályavégnél a szalagkorlátra állva lehet átfotózni a kerítés felett létra használata nélkül így onnan csak "segges" képeket lehet lőni mint amilyeneket láttál is. Van 2 spot még az északi kerítésnél (még nem teszteltem őket) a nyugatabbi az 09 line-up képekhez jó valamint a példaképnek berakotthoz hasonlókhoz (természetesen létra tetejéről, vagy a kocsi tetőn állva) 27 esetén szinte nulla ez a hely kb mint amikor spotterdombról akarsz 13L indulót lőni... A keletebbi pont kb a 2/3-nál van a pályának a 09 véghez közelebb. B1/B52 esetén attól függően mennyire nehéz a gép kb itt van V1 esetleg rotate. 09 esetén itt még bőven a földön van a madárka itt.
Manuálba még csak olyankor fotózok amikor tudom, hogy olyan gép jön ami 50x megvan már így van lehetőség elszúrni a képet, amúgy Av módban készülnek a képeim nagyrészt.
Akkor attól függ mi lesz a final szitu ha 09 és napnyugta után (vagy jó felhős időben) akkor Line up pozícióra de csak kézi tartással lesz. 27 esetén amennyiben nincs ellenfény akkor a V1 körüli spot amúgy meg marad a 27 pályavég segges fákjához
De azért köszi amit lehet megpróbálok használni belőle vagy most vagy a jövőben (ugyebár ott van Lakenheath ott viszonylag hamarabb látok naplemetnés F-15 startot )
hát amilyen látvány van néha az tiszta élvezet
A váz ahogy nézem ISO 800-ig szerintem viszonylag jó, igaz amennyiben lehet ISO 100-200 fölött nem megyek soha így nem sok tapasztalatom van vele magasa ISO-n (amúgy egy 70D-ről van szó).
panning-el nincs sok bajom, igaz van hogy bemozdul, de van olyan képem aminél lementem már 1/60-1/80 körülre (pl a RIAT leszálló C-130 az 1/80) de valahol 1/100-1/200 között stabilan szoktam magam érezni.
Sajnos állványt nem lehet sehol használni, kivéve ha egy furgonnal mész és a tetején állsz egyedül a 27-es pályavégnél a szalagkorlátra állva lehet átfotózni a kerítés felett létra használata nélkül így onnan csak "segges" képeket lehet lőni mint amilyeneket láttál is. Van 2 spot még az északi kerítésnél (még nem teszteltem őket) a nyugatabbi az 09 line-up képekhez jó valamint a példaképnek berakotthoz hasonlókhoz (természetesen létra tetejéről, vagy a kocsi tetőn állva) 27 esetén szinte nulla ez a hely kb mint amikor spotterdombról akarsz 13L indulót lőni... A keletebbi pont kb a 2/3-nál van a pályának a 09 véghez közelebb. B1/B52 esetén attól függően mennyire nehéz a gép kb itt van V1 esetleg rotate. 09 esetén itt még bőven a földön van a madárka itt.
Manuálba még csak olyankor fotózok amikor tudom, hogy olyan gép jön ami 50x megvan már így van lehetőség elszúrni a képet, amúgy Av módban készülnek a képeim nagyrészt.
Akkor attól függ mi lesz a final szitu ha 09 és napnyugta után (vagy jó felhős időben) akkor Line up pozícióra de csak kézi tartással lesz. 27 esetén amennyiben nincs ellenfény akkor a V1 körüli spot amúgy meg marad a 27 pályavég segges fákjához
De azért köszi amit lehet megpróbálok használni belőle vagy most vagy a jövőben (ugyebár ott van Lakenheath ott viszonylag hamarabb látok naplemetnés F-15 startot )
mentosra_kola írta:megállsz a fotóhelyen s venkelsz, tiszta sor ))
hát amilyen látvány van néha az tiszta élvezet
7 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
Vissza: How to fotózni rendesen
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég