Magyar vasutak - Képek
Re: Magyar vasutak - Képek
Helló, vannak itt még szergejesek?
M62 001, Rákos
M62 157, Nagycsere
M62 165, Badacsony
M62 265, Délegyháza
M62 001, Rákos
M62 157, Nagycsere
M62 165, Badacsony
M62 265, Délegyháza
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: Magyar vasutak - Képek
Vannak bizony!
Koszi a kepeket, az indohaz is megirigyelne oket!
Koszi a kepeket, az indohaz is megirigyelne oket!
Re: Magyar vasutak - Képek
És ha már a Szergejekkel előjött a szovjet téma, gondoltam, összerakok egy kisebb képcsokrot egy másik ikonikus szovjet járműről, pontosabban arról, hogy hogyan viszik el Oroszországba "felújításra". Talán ismert, hogy honatyáink végül úgy állapodtak meg az orosz honatyákkal, hogy a 3-as metró lehasznált metrókocsijai az eredeti gyárban, Mityiscsiben kerülnek felújításra, már ha felújításnak lehet nevezni azt, ami ott történik. A vonatokat vasúton hozzák-viszik, ráadásul jókora kerülővel, Szlovákián, Csehországon, Lengyelországon és Fehéroroszországon keresztül.
A történet persze Kőbánya-Kispesten kezdődik, pontosabban a Kőér utcai járműtelepen. Azt most hagyjuk, hogy milyen szempontok alapján állítják össze az elszállítandó vonatokat, eleinte még azokat a vonatokat vitték, amiknek amúgy se vették sok hasznát, most már elég random módon áll össze egy transzport. A képen a 421-es Bobó húzza ki a második transzportot a Kőér utcából; a vonatokat Magyarországon a CER magánvasút továbbítja, de ennél a szállításnál még nem jöttek rá arra, hogy a tolatást saját dízelmozdonnyal is el lehet intézni (?)
A Kőér utcai járműtelepnek egyedül Kőbánya-Kispest állomás 8. vágányával van üzemi kapcsolata, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy körüljárás nélkül nem lehet kijárni Szob felé, amerre a transzportok járnak. Tovább nehezíti az ügyet, hogy a kunszentmiklósi személyvonatok általában szintén erről a vágányról indulnak, illetve néha szoktak itt szerelvényeket tárolni. Ahhoz, hogy a transzport ki tudjon jönni a járműtelepről, mindent el kell takarítani a 8. vágányról. A lélektani határ a 22.32-es kunszentmiklósi személyvonat, ha azután se történik semmi a transzporttal, én hagyni szoktam
Néha viszont korábban elrendeződik minden, és kékórás fotókat is lehet csinálni. A képen amúgy egy Ev3-asokból álló szerelvény látható, ezek voltak a legelső vonatok az észak-déli vonalon. A nálunk is ismertté vált "E" metrókocsitípushoz (ez a csöcslámpás) a németektől merítettek ihletet az oroszok, a háború előtt vásároltak is szerelvényeket, a háború után pedig a berlini metrókocsik jelentős részét a Szovjetunióba vitték jóvátétel gyanánt. Érdekes, hogy ez a transzport nem a nyolcadikon áll
A szerelvény kihúzása után a gép körüljár, fékpróbát tartanak, eközben bőven van idő fotózgatni. Ez nem nagyon egyszerű dolog, mert helyenként nagyon világos van az állomáson, más helyeken meg koromsötét. Másrészt általában nem egyedül fotóz az ember, bár este tíz után azért elválik a szar a májtól, a pattogó gyökerek általában vagy hazamennek, vagy ki se jönnek.
Itt már a nyolcadikra tolták a szerelvényt, itt látszik is, hogy miért nem annyira egyszerű értelmesen fotózni a vonatokat, elég ocsmány is a kép színvilága, na mindegy. Az viszont jól látszik, hogy a kocsikat a kiszállítás előtt lecsupaszítják a kocsiszínben, vagyis a tükröket, áramszedő papucsokat és kapaszkodókat leszerelik. Ezen a kocsin valahogyan rajta maradt a pályaszám is, ezeknek az ikonikus fém számoknak általában már a járműtelepen lába kél (hasonlóan a 81.717-es kocsik orrán levő Metrovagonmas-emblémához)
Az állomásról még Budapest is szépen látszik, augusztus 20.-án a járműtelepen le szokták kapcsolni a térvilágítást, és akkor bentről is lehet nézni a tüzijátékot. A CER most már rendszeresen saját dízelmozdonnyal továbbítja a vonatot, itt éppen valamelyik Kocúr rotyog a vonat élén
A budapesti metróközlekedés ikonikus alakjai voltak a 81.7172M "Vizipók" típusú metrókocsik, amelyek az 1990-es évek végén érkeztek Pestre az orosz államadósság egy részének a fejében. Az eredetileg 2×5 metrókocsi először a 2-es vonalon állt forgalomba, hozzáértő cimboráim szerint ez volt az aranykor, mert "akkor még mentek, mint a vadállat". A megnövelt teljesítményű vontatómotorokkal és az akkori orosz csúcstechnikával felszerelt vonatok láttán joggal gondolhatták a Fehér úton, hogy beköszöntött az űrkorszak. Kelet-nyugatról aztán kigyomlálták az orosz vonatokat, úgyhogy jobb híján átköltöztek észak-délre, ahol azonban hatkocsis vonatok közlekednek. Úgy hozta a szerencse, hogy az új vonatok nem kompatibilisek a régi vonatok középkocsijaival, szóval rövid úton eldőlt, hogy az egyik vonatból kivesznek egy kocsit, amit beraknak a másikba, amelyik közlekedni fog. A másik szerelvényt tél végén vitték el, a(z alkalmanként) még működő vonatra múlt szerdán került sor. Nekem ez a kedvenc transzportos képem, a srácok azért világítottak a mobiltelefonjuk vakujával, hogy az objektívem végre fókuszt találjon a vonaton. Hát, ez nem jött össze, de ez a kép - nekem legalábbis - visszaad valamit a "transzporthangulatból", a barátságos légkörből, és egymás segítéséből
A beosztott személyzet is elbúcsúzott a vonattól. Miután a Vizipókba végül nem építették bele a 3-as vonalon használatos Automatikus Vonatvezető Rendszert, a vonat mindig két vezetővel közlekedett. A szerelvényre ráadásul külön típusvizsga volt szükséges, ami még tovább korlátozta a bevethetőségét
A sztori nyilván úgy lenne teljes, ha egy befelé irányuló transzporttal zárulna, de megmondom őszintén, annyira nem érdekel a dolog, hogy kora hajnalig várjak Kőbánya-Kispesten egy olyan vonatra, amit utána még évekig fotózhatok, feltéve, hogy lesz hozzá kedvem. Eddig éppen a már látott 312-es ért vissza a leggyorsabban Mityiscsiből, ennek nettó három hét kellett ahhoz, hogy kiérjen, felújítódjon, majd visszaérjen - hiába, gyorsan dolgoznak ezek az orosz fiúk.
A keretes szerkezet végett itt az elsőnek visszaérkezett buherakirály, amely még magán viseli a prototípusok jellegzetességeit (ajtónként csak egy nyitógomb, a szélvédő 'cheatline'-jának mind a négy sarka különböző, stb). Egyik kiváló cimborám szerint ezek a metrókocsik mindig péntek 12 és 14 óra között készültek, ezért ennyire hitványak
A történet persze Kőbánya-Kispesten kezdődik, pontosabban a Kőér utcai járműtelepen. Azt most hagyjuk, hogy milyen szempontok alapján állítják össze az elszállítandó vonatokat, eleinte még azokat a vonatokat vitték, amiknek amúgy se vették sok hasznát, most már elég random módon áll össze egy transzport. A képen a 421-es Bobó húzza ki a második transzportot a Kőér utcából; a vonatokat Magyarországon a CER magánvasút továbbítja, de ennél a szállításnál még nem jöttek rá arra, hogy a tolatást saját dízelmozdonnyal is el lehet intézni (?)
A Kőér utcai járműtelepnek egyedül Kőbánya-Kispest állomás 8. vágányával van üzemi kapcsolata, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy körüljárás nélkül nem lehet kijárni Szob felé, amerre a transzportok járnak. Tovább nehezíti az ügyet, hogy a kunszentmiklósi személyvonatok általában szintén erről a vágányról indulnak, illetve néha szoktak itt szerelvényeket tárolni. Ahhoz, hogy a transzport ki tudjon jönni a járműtelepről, mindent el kell takarítani a 8. vágányról. A lélektani határ a 22.32-es kunszentmiklósi személyvonat, ha azután se történik semmi a transzporttal, én hagyni szoktam
Néha viszont korábban elrendeződik minden, és kékórás fotókat is lehet csinálni. A képen amúgy egy Ev3-asokból álló szerelvény látható, ezek voltak a legelső vonatok az észak-déli vonalon. A nálunk is ismertté vált "E" metrókocsitípushoz (ez a csöcslámpás) a németektől merítettek ihletet az oroszok, a háború előtt vásároltak is szerelvényeket, a háború után pedig a berlini metrókocsik jelentős részét a Szovjetunióba vitték jóvátétel gyanánt. Érdekes, hogy ez a transzport nem a nyolcadikon áll
A szerelvény kihúzása után a gép körüljár, fékpróbát tartanak, eközben bőven van idő fotózgatni. Ez nem nagyon egyszerű dolog, mert helyenként nagyon világos van az állomáson, más helyeken meg koromsötét. Másrészt általában nem egyedül fotóz az ember, bár este tíz után azért elválik a szar a májtól, a pattogó gyökerek általában vagy hazamennek, vagy ki se jönnek.
Itt már a nyolcadikra tolták a szerelvényt, itt látszik is, hogy miért nem annyira egyszerű értelmesen fotózni a vonatokat, elég ocsmány is a kép színvilága, na mindegy. Az viszont jól látszik, hogy a kocsikat a kiszállítás előtt lecsupaszítják a kocsiszínben, vagyis a tükröket, áramszedő papucsokat és kapaszkodókat leszerelik. Ezen a kocsin valahogyan rajta maradt a pályaszám is, ezeknek az ikonikus fém számoknak általában már a járműtelepen lába kél (hasonlóan a 81.717-es kocsik orrán levő Metrovagonmas-emblémához)
Az állomásról még Budapest is szépen látszik, augusztus 20.-án a járműtelepen le szokták kapcsolni a térvilágítást, és akkor bentről is lehet nézni a tüzijátékot. A CER most már rendszeresen saját dízelmozdonnyal továbbítja a vonatot, itt éppen valamelyik Kocúr rotyog a vonat élén
A budapesti metróközlekedés ikonikus alakjai voltak a 81.7172M "Vizipók" típusú metrókocsik, amelyek az 1990-es évek végén érkeztek Pestre az orosz államadósság egy részének a fejében. Az eredetileg 2×5 metrókocsi először a 2-es vonalon állt forgalomba, hozzáértő cimboráim szerint ez volt az aranykor, mert "akkor még mentek, mint a vadállat". A megnövelt teljesítményű vontatómotorokkal és az akkori orosz csúcstechnikával felszerelt vonatok láttán joggal gondolhatták a Fehér úton, hogy beköszöntött az űrkorszak. Kelet-nyugatról aztán kigyomlálták az orosz vonatokat, úgyhogy jobb híján átköltöztek észak-délre, ahol azonban hatkocsis vonatok közlekednek. Úgy hozta a szerencse, hogy az új vonatok nem kompatibilisek a régi vonatok középkocsijaival, szóval rövid úton eldőlt, hogy az egyik vonatból kivesznek egy kocsit, amit beraknak a másikba, amelyik közlekedni fog. A másik szerelvényt tél végén vitték el, a(z alkalmanként) még működő vonatra múlt szerdán került sor. Nekem ez a kedvenc transzportos képem, a srácok azért világítottak a mobiltelefonjuk vakujával, hogy az objektívem végre fókuszt találjon a vonaton. Hát, ez nem jött össze, de ez a kép - nekem legalábbis - visszaad valamit a "transzporthangulatból", a barátságos légkörből, és egymás segítéséből
A beosztott személyzet is elbúcsúzott a vonattól. Miután a Vizipókba végül nem építették bele a 3-as vonalon használatos Automatikus Vonatvezető Rendszert, a vonat mindig két vezetővel közlekedett. A szerelvényre ráadásul külön típusvizsga volt szükséges, ami még tovább korlátozta a bevethetőségét
A sztori nyilván úgy lenne teljes, ha egy befelé irányuló transzporttal zárulna, de megmondom őszintén, annyira nem érdekel a dolog, hogy kora hajnalig várjak Kőbánya-Kispesten egy olyan vonatra, amit utána még évekig fotózhatok, feltéve, hogy lesz hozzá kedvem. Eddig éppen a már látott 312-es ért vissza a leggyorsabban Mityiscsiből, ennek nettó három hét kellett ahhoz, hogy kiérjen, felújítódjon, majd visszaérjen - hiába, gyorsan dolgoznak ezek az orosz fiúk.
A keretes szerkezet végett itt az elsőnek visszaérkezett buherakirály, amely még magán viseli a prototípusok jellegzetességeit (ajtónként csak egy nyitógomb, a szélvédő 'cheatline'-jának mind a négy sarka különböző, stb). Egyik kiváló cimborám szerint ezek a metrókocsik mindig péntek 12 és 14 óra között készültek, ezért ennyire hitványak
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Magyar vasutak - Képek
Nagyon jó sorozat!
Gyerekkori kedvencem a Vizipók, Moszkvában rengeteget láttam belőle! Akartam menni egy ilyen éjszakai fotózásra, de így, hogy a második is elment, nem tudom akarom-e még
Gyerekkori kedvencem a Vizipók, Moszkvában rengeteget láttam belőle! Akartam menni egy ilyen éjszakai fotózásra, de így, hogy a második is elment, nem tudom akarom-e még
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: Magyar vasutak - Képek
Na ez egy korrekt kis beszámolò lett, erdekes sztori.
Van valami magyarazat arra, hogy miert az altalad emlitett utvonalon mennek a vonatok, vagy csak a szagertok igy lattak jonak?
Koszi!
Van valami magyarazat arra, hogy miert az altalad emlitett utvonalon mennek a vonatok, vagy csak a szagertok igy lattak jonak?
Koszi!
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: Magyar vasutak - Képek
Jó kis beszámoló, főleg nekem, aki nem értek a vonatokhoz!
A vizipókon a lámpáin kívül volt még valamilyen más külső jel, amiben különbözött a többiektől?
Az engem is érdekel, hogy az oroszok felé miért a cseheken keresztül vezet az út.
A vizipókon a lámpáin kívül volt még valamilyen más külső jel, amiben különbözött a többiektől?
Az engem is érdekel, hogy az oroszok felé miért a cseheken keresztül vezet az út.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Magyar vasutak - Képek
Külsőleg ez volt asszem az egyetlen megkülönböztető jele, de a nálam okosabbak majd megerősítenek/megcáfolnak.
Engem inkább az érdekel, hogy ha a duplalámpás és a Vizipók is 81.717-es típus volt, hogyhogy nem voltak egymással kompatibilisek a középkocsik, és hogy miben különböztek egymástól?
Orosz metrós oldalakon utánaolvasva elvileg mindketten ugyanolyan 81.714-es típusú középkocsikkal közlekedtek.
Mondjuk a 81.7172M változatról nem találtam leírást, de gyanítom az ahhoz készült 81.714-es kocsik is eltérőek?
Érdekesség, hogy az oroszok csináltak spec.festéseket is a metróra, pl. ez a Vízipók a "Vörös Nyíl" (ikonikus Szentpétervár-Moszkva-Szentpétervár vonalon közlekedő gyorsvonat, mely 1931. június 10. óta járja ezt az ingát) első járatának 75. évfordulójára készült:
Sőt vannak itt extrémebb dekorációk is https://pikabu.ru/story/vagonyi_moskovs ... ro_4076009
Viszont most zárom el az OFF-csapot, sorry
Engem inkább az érdekel, hogy ha a duplalámpás és a Vizipók is 81.717-es típus volt, hogyhogy nem voltak egymással kompatibilisek a középkocsik, és hogy miben különböztek egymástól?
Orosz metrós oldalakon utánaolvasva elvileg mindketten ugyanolyan 81.714-es típusú középkocsikkal közlekedtek.
Mondjuk a 81.7172M változatról nem találtam leírást, de gyanítom az ahhoz készült 81.714-es kocsik is eltérőek?
Érdekesség, hogy az oroszok csináltak spec.festéseket is a metróra, pl. ez a Vízipók a "Vörös Nyíl" (ikonikus Szentpétervár-Moszkva-Szentpétervár vonalon közlekedő gyorsvonat, mely 1931. június 10. óta járja ezt az ingát) első járatának 75. évfordulójára készült:
Sőt vannak itt extrémebb dekorációk is https://pikabu.ru/story/vagonyi_moskovs ... ro_4076009
Viszont most zárom el az OFF-csapot, sorry
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég