2018.09.10. LHKE PIC

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 882
Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.

2018.09.10. LHKE PIC

HozzászólásSzerző: Bal » 2018.09.11. 21:05

Tegnap hozták haza az első adag (4 db) felújított Mi-24-est. Végre nem Volga Dnepr, hanem Orosz Légierős gép jött! 3x voltam már Moszkvában, de eddig csak egyszer láttam Ruslan-t, de azt se tudtuk megcsinálni, úgyhogy erre le kellett menni. Mivel 10:30-ra volt tervezve, a nap pedig 9:50-kor van tengelyben, és tuti volt a 30-as irány, amikor még halmozottan hátrányos, hogy hátulról is jön a fény, ezért csak az indulóra volt tervben, hogy lemegyünk. Szerencsére bekésett délre a gép, úgyhogy elindultunk érkezőre is. Sőt még izgulni sem kellett, mert az Fr24 is mutatta járatot. Hiába van már szeptember, a déli fények még mindig szarok, viszont az An124 törzsének keresztmetszete trapéz alakú, ezért a magasról érkező fény nem annyira rossz, mint egy kör keresztmetszetű gép esetén.
Ment a tipródás, hogy a 44-es úton hova álljunk. Én nem szeretem a halszemes leszálló képeket, ezért amennyire lehet hátra mentem, és létrával álltam a kerítés mellé. Érdekes, hogy a sokat tapasztalt helyiek nem tudták, hogy lehet innen fotózni, pedig csak egy létra, és 100 méter séta kell...

Kép

Kép

Kép

A gép érdekessége, hogy 2000 és 2006 között a Polet-nek repült, teljes civil színben, amíg a cég csődbe nem ment.

Mivel a kifejezetten nagygépeknek csinált H apront annak idején sikerült úgy megcsinálni, hogy igazán nagy gép nem tudja használni, ezért a gépet a D gurulón pakolták ki. Ez mondjuk egy fokkal jobb megoldás, mint az első alkalom, amikor ilyen nagy gép járt Kecseméten. Akkor egy C5 hozott cuccot egy hadgyakorlatra, de akkor a pályán szolgálták ki. Nagy kuss volt belőle, mert ha kiderül a fejesek számára, hogy abban a pár órában a gép így blokkolta a keszit illetve a komplett Magyar Légierőt, akkor fejek hullottak volna a porba. Aztán úgy oldották meg, hogy F kategóriás gép érkezéskor a készültségi géppárt áttelepítették Szolnokra, majd rájöttek, hogy a gurulón is állhat a gép, és akkor nem blokkolja a pályát. Csak akkor a vontatással kell bajlódni. Na ezt meg az utóbbi időben úgy oldják meg, hogy az MGH-tól hoznak le vontatót, hogy az kiráncigálja a gépet a pályára.
Mivel a D guruló a 12-es pálya küszöbénél van, ezért elég logikus, hogy onnan küldjék le a gépet. 30-as pálya esetén ugyebár végig kell guruljon a pályán, és küszöbnél kell back trackkelnie, ami egy ekkora gépnél nem egyszerű mutatvány. Ment a matek, hogy honnan megy el, mert a szél ugyan 30-as pályát indokolt volna, de nem volt olyan erős, hogy egy üres An124-nek nagy gondot okozzon, még egy 2500 méteres pálya esetén sem. A torony közölte is, hogy 30-as az aktív pálya, de meg is kérdezte, hogy mit szeretne. Mivel akkor épp csak 6 csomós szél volt, ezért a pilóták megkérték a 12-es pályát. Sajnos. Gondoltuk akkor, mert fény és fotópozíció szempontjából jobb lett volna a 30-as. Átrohantunk a 44-es úthoz, és csodák csodájára találtam egy olyan dombot, mint Ferihegyen a cargodomb, ami így a legjobb hely lett a felszálláshoz:

Ez sajnos ez az első még pezsgett, úgyhogy csak 1200-ben:
Kép

Kép

Kép

Airline: Russian Air Force, 224th squadron
Type: Antonov An-124
Reg.: RA-82010
Photographer: Balázs Mészáros
Date: 10. of September, 2018
Spot: LHKE Kecskemét AFB

Vissza: Napi fotók és videók

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 22 vendég