2019.02.16. LHBP PIC
10 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
- attis
- Silver Circle
- Hozzászólások: 112
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:23
- Tartózkodási hely: Szigetújfalu
2019.02.16. LHBP PIC
EI-GCC
Ernest
Airbus A320-233
A6-ECY
Emirates
Boeing 777-31HER
EC-KUB
Iberia
Airbus A319-111
- catfan
- Silver Circle
- Hozzászólások: 100
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:44
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2019.02.16. LHBP PIC
Az Ernest és az Iberia között jött le a Motor Sich. Elfelejtetted feltölteni?
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2019.02.16. LHBP PIC
Sajna a Motor Sich mivel fű alatt jött be, rendesen pezsgett, így nem csodálom, ha attis végül nem szerkesztette meg.
Én megcsináltam a magamét, íme:
UR-14005
Motor Sich Airlines
Antonov An-140
Persze a másik highlight se maradjon ki:
EI-GCC
Ernest
Airbus A320-233
Én megcsináltam a magamét, íme:
UR-14005
Motor Sich Airlines
Antonov An-140
Persze a másik highlight se maradjon ki:
EI-GCC
Ernest
Airbus A320-233
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tushka154 2019.02.16. 23:52-kor.
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2019.02.16. LHBP PIC
Grat mindenkinek!
Dani, eltanultad a Bal szerkesztesi technikajat? Nagyon jo
Dani, eltanultad a Bal szerkesztesi technikajat? Nagyon jo
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2019.02.16. LHBP PIC
Köszi!
Ez saját fejlesztésű technika, ha valakit érdekel, szívesen leírom
Ez saját fejlesztésű technika, ha valakit érdekel, szívesen leírom
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2019.02.16. LHBP PIC
Akko’ jelentkeznek!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2019.02.16. LHBP PIC
Oké, leírom akkor egy külön hozzászólásban, ha gondoljátok, szerintem lehetne csinálni ezeknek egy külön topic-ot, amibe azt és a Bal-féle technikát (meg esetlegesen továbbiakat) lehet gyűjteni
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Tushka154 editing workflow
Az én teljes workflow-m Lightroom-ra épül, csak nagyon ritkán, ha komolyabb retust kell csinálni, akkor küldöm be Photoshop-ba a képet.
A szerkesztésen kívül a rendszerezésre is kidolgoztam egy metódust, arról egy külön hozzászólásban ejtek szót, ha érdekel valakit.
A monitorom amúgy hardveresen kalibrált.
Az Ernest fotót felhasználva megmutatom lépésről lépésre, mit hogyan csinálok. Kezdjük az alapképpel, így jött ki a gépből:
1. Az első lépés nálam a koszfoltok eltávolítása (Spot Removal tool, gyorsbillentyű: Q, majd "Visualize Spots" bekapcsolása). A tool sajátosságai miatt szoktam ezzel kezdeni, mert előfordult már, hogy az utómunka végén a koszfolt annyira "beleolvadt" a környezetébe, hogy a Visualize Spots-ot bekapcsolva sem látszódott, csak reject-nél derült ki. Tudom, nem a legjobb megoldás (itt ez van a Photoshop Equalize funkciója helyett), de az esetek 99%-ában megoldható vele a feladat, és amúgy is, inkább tisztán kell tartani a szenzort/obit
2. jöhet az alapbeállítás-készlet ráhúzása a képre (Develop Preset). Rengetegféle Preset hozható létre a programban különféle feladatokra / kinézetekre. Az én "Global Default" preset-em az alábbiakat állítja be egy kattintásra (ezt minden szerkesztésre kerülő fotón megcsinálom, legyen az szpootter-, rendezvény-, portré- vagy bármilyen egyéb fotó):
3. Fehéregyensúly. A vázban automatán szoktam hagyni (RAW fotónál kb. tökmindegy, hogy a vázban, vagy utómunkánál állítom be), itt viszont a nappali, napos képek esetén 95%-ban a "Daylight" beállítást használom (5500K, Tint +10).
4. Csúszkák (az alap dolgok, Clarity, Vibrance). Néha szoktam használni az automata beállítást, de elég kis százalékban ad olyan eredményt, ami nekem tetszene, úgyhogy egyre kevesebbszer használom (leginkább frissítés után, hogy megnézzem, mit csinál másképp az algoritmus).
Megjegyzés: Érdekes módon a Clarity akár minimális állítása bizonyos esetekben az Equalize-olt képen látható halo-kat eredményez...
5. Zajszűrés, Adjustment Brush (gyorsbillentyű: K) segítségével. Alapvetően kétfélét használok, amiket szintén magamnak állítottam be. Az egyiket az égre, a másikat a gép árnyékos részeire használom:
6. Vágás/forgatás. Vonalzóval akár a függőlegest, akár a vízszintest tudom bemérni (itt az auto gom egész jó hatásfokkal dolgozik), majd az eredeti képarányt megtartva vágom meg a képet. A pozícionálásban 2 dolog segít:
Végül jöjjön egy előtte-utána kép:
A kulcsszavazásra, megosztásra, rendszerezésre vonatkozó "praktikáimat" a már említett külön bejegyzésben szívesen leírom.
A szerkesztésen kívül a rendszerezésre is kidolgoztam egy metódust, arról egy külön hozzászólásban ejtek szót, ha érdekel valakit.
A monitorom amúgy hardveresen kalibrált.
Az Ernest fotót felhasználva megmutatom lépésről lépésre, mit hogyan csinálok. Kezdjük az alapképpel, így jött ki a gépből:
1. Az első lépés nálam a koszfoltok eltávolítása (Spot Removal tool, gyorsbillentyű: Q, majd "Visualize Spots" bekapcsolása). A tool sajátosságai miatt szoktam ezzel kezdeni, mert előfordult már, hogy az utómunka végén a koszfolt annyira "beleolvadt" a környezetébe, hogy a Visualize Spots-ot bekapcsolva sem látszódott, csak reject-nél derült ki. Tudom, nem a legjobb megoldás (itt ez van a Photoshop Equalize funkciója helyett), de az esetek 99%-ában megoldható vele a feladat, és amúgy is, inkább tisztán kell tartani a szenzort/obit
2. jöhet az alapbeállítás-készlet ráhúzása a képre (Develop Preset). Rengetegféle Preset hozható létre a programban különféle feladatokra / kinézetekre. Az én "Global Default" preset-em az alábbiakat állítja be egy kattintásra (ezt minden szerkesztésre kerülő fotón megcsinálom, legyen az szpootter-, rendezvény-, portré- vagy bármilyen egyéb fotó):
- Profile: Camera Standard (a vázon is ez a beállítás, a színhelyesség érdekében a vázon használt profilt érdemes itt is használni)
- Tone Curve: Medium Contrast
- Sharpening Amount: 0 (hogy lássam a kép alap élességét, a program valamiért 25-ös alapbeállítást használ, amúgy a csúszkák 0 és 100 vagy -100 és 100 között állíthatók)
- Sharpening Masking: 80 (hogy majd a vonalakat élesítse, ne az egész képet)
- Lens Corrections: Remove Chromatic Aberration + Enable Profile Corrections (optika típus és fókusztávolság alapján tünteti el a kromatikus aberrációt és korrigálja ki a torzítást)
3. Fehéregyensúly. A vázban automatán szoktam hagyni (RAW fotónál kb. tökmindegy, hogy a vázban, vagy utómunkánál állítom be), itt viszont a nappali, napos képek esetén 95%-ban a "Daylight" beállítást használom (5500K, Tint +10).
4. Csúszkák (az alap dolgok, Clarity, Vibrance). Néha szoktam használni az automata beállítást, de elég kis százalékban ad olyan eredményt, ami nekem tetszene, úgyhogy egyre kevesebbszer használom (leginkább frissítés után, hogy megnézzem, mit csinál másképp az algoritmus).
Megjegyzés: Érdekes módon a Clarity akár minimális állítása bizonyos esetekben az Equalize-olt képen látható halo-kat eredményez...
5. Zajszűrés, Adjustment Brush (gyorsbillentyű: K) segítségével. Alapvetően kétfélét használok, amiket szintén magamnak állítottam be. Az egyiket az égre, a másikat a gép árnyékos részeire használom:
- A "Sky Noise + Blue" preset 100-as zajszűrést, és egy kékes színárnyalatot tartalmaz. Ezzel "Befestem" az eget a gép körül (Auto Mask-kal), majd beállítok egy Range Mask-ot Color-ra és a pipettával az égre kattintva, ezzel finomítva a maszkolást, végül ha szükséges, a géptörzset manuálisan, Erase ecsettel veszem ki a kijelölésből, hogy oda ne jusson a kékes elszínezésből (a lenti screenshot-on a zölddel jelölt területen fogja alkalmazni a beállítást).
- Aztán egy új ecsetet kapcsolva kiválasztom a másik, "Shadow + Noise" preset-emet (50-es zajszűrés, hogy ne mosódjanak el teljesen a részletek, valamint +25 shadow a kismértékű világosításért), amivel a gép árnyékos részeit festem be. Itt is használok Range Mask-ot, de ezúttal Luminance beállítással, 0-33 között (gyakorlatilag fényesség szerint a skála alsó harmada legyen kijelölve).
6. Vágás/forgatás. Vonalzóval akár a függőlegest, akár a vízszintest tudom bemérni (itt az auto gom egész jó hatásfokkal dolgozik), majd az eredeti képarányt megtartva vágom meg a képet. A pozícionálásban 2 dolog segít:
- A segédvonalak beállítására több lehetőség van (standard harmadolók, átlók, aranymetszés), de szpotterfotóhoz messze a leghasznosabb a képen látható opció. Anno Ruzsom Zoli úgy tanította nekem, hogy az ablaksor legyen középen, ezt úgy tudom elérni, ha az alsó vízszintes vonalhoz közelebb van a törzs, mint a felsőhöz.
- A szélek behúzásához pedig egy olyan trükköt találtam ki, hogy úgy pozícionálom az egeret a függőleges éleken, hogy <--> mutatóra váltson, az egyik végét ráteszem a kép szélére, és addig húzom az adott oldalt, amíg a mutató másik vége épphogy hozzáér a gép legszélső pontjához (orrkúp, vagy hátul a svanc/törzs/vízszintes vezérsík szélső pontja, amelyik leghátrébb kilóg), így garantálva, hogy a gép előtt és mögött is ugyanakkora hely lesz
Végül jöjjön egy előtte-utána kép:
A kulcsszavazásra, megosztásra, rendszerezésre vonatkozó "praktikáimat" a már említett külön bejegyzésben szívesen leírom.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2019.02.16. LHBP PIC
És akkor jöjjenek a commonok is!
OE-IZD
easyJet Europe
Airbus A320-214
Kötelező napiemír:
A6-ECY
Emirates
Boeing 777-31H(ER)
Ebből nagyon hiányzik a régebbi festés:
EC-KUB
Iberia
Airbus A319-111
Norvég Maxi:
EI-FYH
Norwegian Air International
Boeing 737 MAX 8
Több gépnél megfigyelhető, hogy a nyugodt időjárás ellenére némelyik kicsit billegett jobbra-balra short final-en (KLM, Emir, Lufi):
PH-BXU
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-8BK
Napiemír mellé Napikotor:
A7-ACI
Qatar Airways
Airbus A330-202
A Combi - végre megvan a rakodóajtó felőli oldala is:
7T-VKS
Air Algérie
Boeing 737-7D6C
Variációk A320neo-ra
TC-NBR / D-AINO
Pegasus / Lufthansa
Airbus A320-251N / Airbus A320-271N
Délelőtt úgy nézett ki, hogy a megújult HB-JCA jön, de végül ez lett belőle:
HB-JBF
Swiss
Bombardier CSeries CS100 (BD-500-1A10)
Beesett egy spec.festésű is - nem szeretek utánalőni, de ezek a livery-k így látszanak a legjobban:
G-EZDN
easyJet (Amsterdam livery)
Airbus A319-111
A végére pedig egy rózsa-kék csokor:
HA-LWL / HA-LYA / HA-LYU / HA-LYT / HA-LXT / HA-LXU
Wizz Air
Airbus A320-232 / Airbus A321-231
OE-IZD
easyJet Europe
Airbus A320-214
Kötelező napiemír:
A6-ECY
Emirates
Boeing 777-31H(ER)
Ebből nagyon hiányzik a régebbi festés:
EC-KUB
Iberia
Airbus A319-111
Norvég Maxi:
EI-FYH
Norwegian Air International
Boeing 737 MAX 8
Több gépnél megfigyelhető, hogy a nyugodt időjárás ellenére némelyik kicsit billegett jobbra-balra short final-en (KLM, Emir, Lufi):
PH-BXU
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-8BK
Napiemír mellé Napikotor:
A7-ACI
Qatar Airways
Airbus A330-202
A Combi - végre megvan a rakodóajtó felőli oldala is:
7T-VKS
Air Algérie
Boeing 737-7D6C
Variációk A320neo-ra
TC-NBR / D-AINO
Pegasus / Lufthansa
Airbus A320-251N / Airbus A320-271N
Délelőtt úgy nézett ki, hogy a megújult HB-JCA jön, de végül ez lett belőle:
HB-JBF
Swiss
Bombardier CSeries CS100 (BD-500-1A10)
Beesett egy spec.festésű is - nem szeretek utánalőni, de ezek a livery-k így látszanak a legjobban:
G-EZDN
easyJet (Amsterdam livery)
Airbus A319-111
A végére pedig egy rózsa-kék csokor:
HA-LWL / HA-LYA / HA-LYU / HA-LYT / HA-LXT / HA-LXU
Wizz Air
Airbus A320-232 / Airbus A321-231
10 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég