2022.05.24-28. Belga túra
22 hozzászólás
• Oldal: 1 / 3 • 1, 2, 3
2022.05.24-28. Belga túra
A tavalyi jól sikerült Frankfurthoz hasonlóan idén is célba vettük Nyugat-Európát. Hosszas ötletelgetés, mérlegelés után végül Brüsszel mellett döntöttünk, ami önmagában is jó helyszín, de kényelmes autós távra van Liege és Maastricht is. Így lett végül belga túra, holland csavarral. Tavasz elején foglaltunk is, Dani, Czégény Peti, Topi és én. A terv szerint Brüsszel volt a fő helyszín, szállásunk is Zaventem faluban volt (Hobbit Hotel). A forgalmat és időjárást böngészve pedig bármikor beiktatható volt Liege és/vagy Maastricht.
Korán szólt a vekker 24-én, pár órával később pedig már a HA-LZE fedélzetén ültünk. Meglepő módon kb 40%-os töltöttséggel mentünk. Eseménytelen út után érkeztünk Charleroi-ra, ahol felkaptuk a bérelt kocsinkat és a Spotterplatform felé vettük az irányt.
Brüsszel-Zaventem három pályával operál, de a keresztpályát (01/19) elég ritkán használják, ottlétünk alatt egy gép sem mozgott rajta. Az uralkodó nyugati, észak-nyugati szélnek megfelelően végig 25-ös irányt használtak, ez a reggeli forgalomnak fény szempontjából nem kedvezett. (Mondjuk így legalább sosem keltünk hajnalban. ) Az irány tehát megvolt, a pályahasználat azonban teljesen logikátlan és sokszor bosszantó, főleg rádió nélkül (hivatalosan nem engedélyezett). Egy dolog fix: cargo, military, VIP mindig északi pályát kap, illetve minden innen indul 25 esetén. A többi pax érkező nagyjából 70-30 arányban a délire érkezik, teljesen random módon. Nem függ sem az állóhelytől, sem a gép következő desztinációjától (ez a festett belgáknál lehetett volna fontos), sem a megközelítési eljárástól. Északról bejövő simán kapott 25L-t, míg a vele egy időben, dél-kelet felől jövő 25R-t. Így hát maradt a radar böngészése.
Fotós helyeket tekintve bárki megtalálja a számítását, van sok ,,patakpart" jellegű hely, illetve két kiépített spotterdomb is, minden könnyen megközelíthető. A spotterguide térképe szerint mi a 3., 4., 6., 10., 12., 14., 16., 17. pozíciókat használtuk.
Jöjjön azért néhány kép is az első nap első pár órájából, aztán majd gyűlik a többi. Elsőként a déli pálya kiépített Spotterplatformjához helyezkedtünk.
Bár a forgalom nem egy LHR-AMS-FRA, de sok érdekességet sikerült kifogni, kezdésnek rögtön egy olasz újonc:
ITA Airways
EI-IKU
Airbus A320
Brussels Airlines
OO-SSW
Airbus A319
Private
OH-MIP
Pilatus PC12
Tunisair
TS-IMV
Airbus A320
Aztán hamar egy különlegesség. Sajnos a 70mm pont sok volt, fény is csak akkor volt rajta, mikor csillant az oldala.
Rwand Air
9XR-WP
Airbus A333
Anadolu Jet
TC-JFP
Boeing 737-800
Play nyitójárat
Közben a háttérben valahol ömlik az eső, nekünk szerencsénk volt szinte egész nap. Az erős szél miatt csak nagyon rövid és enyhe záporokat kaptunk.
Play
TF-PPB
Airbus A320N
TUI Airlines Belgium
OO-JEM
Embraer 190
Brussels Airlines
OO-SNC
Airbus A320
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
Nice, ez a kek ITA eleg jol nez ki!! Varom mar az A350-eseket!!
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
A délután folyamán többször is pozíciót váltottunk. Steenokkerzeel faluban a temető mellett 25R érkezőket lehet gyártani egy hangulatos kis parkban. (10-es pozíció)
A CEF A319 csak bónusz volt, leginkább Horngyula miatt mentünk át.
Hongyuan Group (Air Belgium)
OE-LFD
Boeing 747-87UF
TUI Airlines Belgium
OO-JAO
Boeing 737-7K5
Aztán vissza a Spotterplatformra...
Brussels Airlines
OO-SSA, SSV
Airbus A319-111
Brussels Airlines
OO-SNE
Airbus A320-214
TAP Air Portugal
CS-TPS
Embraer ERJ-190LR
Pénzmosó a pályavégről, itt már nagyon fos volt a fény, ezután egy ideig nem is lőttünk semmit. (16-os pozíció)
ETF Airways
9A-ABC
Boeing 737-8Q8
14-es pozíció
Estére a 12-es pozícióba helyezkedtünk, ide mindenképp szükséges fellépő. Mi összecsukható kis székeket vittünk, amivel bár túl magasra nem jutottunk, de így is nagy segítség volt. Bónuszként kaptunk a távolban egy gyengécske szivárványt is.
Brussels Airlines
OO-SNB
Airbus A320-214
Finnair
OH-LXK
Airbus A320-214
Air Baltic
YL-CSN
Airbus A220-300
És hogy a nap végére ne maradjunk egy helyben, átmentünk az északi pályához leszállókat lőni (6-os pozíció), mivel várható volt néhány cargo, köztük egy hibrid DHL A330. Ennél a gépnél a kártyám valamiért megmakacsolta magát, cserélni pedig nem volt már időm. Pedig elég jó fényekben jött le, majd a srácok mutatják.
Meglepetésként visszatért a napi feladatairól a belga légierő A400-asa is. A reptér északi felében alakítottak ki a légierőnek egy kis támaszpontot (Melsbroek), ami külön ICAO kóddal is rendelkezik (EBMB).
Belgian Air Force
CT-07
Airbus A400M-180
AeroLogic
D-AALE
Boeing 777-FZN
DHL Air Austria
OE-LNO
Boeing 757-223PCF
Részemről ennyi volt az első nap, hagyom érvényesülni a többieket is.
A CEF A319 csak bónusz volt, leginkább Horngyula miatt mentünk át.
Hongyuan Group (Air Belgium)
OE-LFD
Boeing 747-87UF
TUI Airlines Belgium
OO-JAO
Boeing 737-7K5
Aztán vissza a Spotterplatformra...
Brussels Airlines
OO-SSA, SSV
Airbus A319-111
Brussels Airlines
OO-SNE
Airbus A320-214
TAP Air Portugal
CS-TPS
Embraer ERJ-190LR
Pénzmosó a pályavégről, itt már nagyon fos volt a fény, ezután egy ideig nem is lőttünk semmit. (16-os pozíció)
ETF Airways
9A-ABC
Boeing 737-8Q8
14-es pozíció
Estére a 12-es pozícióba helyezkedtünk, ide mindenképp szükséges fellépő. Mi összecsukható kis székeket vittünk, amivel bár túl magasra nem jutottunk, de így is nagy segítség volt. Bónuszként kaptunk a távolban egy gyengécske szivárványt is.
Brussels Airlines
OO-SNB
Airbus A320-214
Finnair
OH-LXK
Airbus A320-214
Air Baltic
YL-CSN
Airbus A220-300
És hogy a nap végére ne maradjunk egy helyben, átmentünk az északi pályához leszállókat lőni (6-os pozíció), mivel várható volt néhány cargo, köztük egy hibrid DHL A330. Ennél a gépnél a kártyám valamiért megmakacsolta magát, cserélni pedig nem volt már időm. Pedig elég jó fényekben jött le, majd a srácok mutatják.
Meglepetésként visszatért a napi feladatairól a belga légierő A400-asa is. A reptér északi felében alakítottak ki a légierőnek egy kis támaszpontot (Melsbroek), ami külön ICAO kóddal is rendelkezik (EBMB).
Belgian Air Force
CT-07
Airbus A400M-180
AeroLogic
D-AALE
Boeing 777-FZN
DHL Air Austria
OE-LNO
Boeing 757-223PCF
Részemről ennyi volt az első nap, hagyom érvényesülni a többieket is.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
Megkezdem akkor én is a képek feltöltését, egyelőre maradva az első napnál. Sok újat nem fogtok látni.
Érdekes módon a technika ördöge is velünk volt a túrán - míg Bendzsi a kártya meghibásodása miatt a DHL A333-at, én a gép felébredni nem akarása miatt a Hongyuan B748-at buktam ezen a napon...
Lényeges különbség volt Frankfurthoz képest, hogy amíg ott gyakorlatilag reggeltől késő délutánig egy, majd onnantól naplementéig egy másik helyen táboroztunk, itt ahogy majd a továbbiakban látni fogjátok, sokkal többet mozogtunk, akár 1-1 gép miatt is 2-3 pozíció között.
No de ismétlés a tudás anyja, jöjjenek (nagyrészt) ugyanazok a képek, kicsit más szemszögből / szerkesztéssel
Az erős kezdés után... (igazi felüdülés ezt a festést látni a sok ólfehér ... között)
EI-IKU
ITA Airways
Airbus A320-214
...mindjárt be is felhősödött:
OH-MIP
Fly 7
Pilatus PC-12NG
TS-IMV
Tunisair
Airbus A320-214
9XR-WP
RwandAir
Airbus A330-343
TC-JFF
AnadoluJet (operating for Turkish Airlines)
Boeing 737-8F2
Másik tetszik-festés erről a napról (a piros a kedvenc színem) némi helyi záporral a háttérben:
TF-PPB
Play
Airbus A320-251N
OO-JEM
TUI Airlines Belgium
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
Mai napig nem értem, miért kellett lecserélni a René Magritte livery-t - még szerencse, hogy Londonban és itthon egyaránt le tudtam fotózni:
OO-SNC
Brussels Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214
OO-JAA
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8BK
Áthelyezkedés a Hongyuan pumpira...:
OO-SSF
Brussels Airlines
Airbus A319-111
3085
Czech Air Force
Airbus A319-115(CJ)
Vissza a kiindulópontra - szintén látni fogjátok, hogy kb. folyamatosan "kapcsolgatták a villanyt":
OO-JDL
TUI Airlines Belgium
Boeing 787-8 Dreamliner
OO-JAO
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-7K5
OO-SSV
Brussels Airlines
Airbus A319-111
OO-SNE
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Pieter Bruegel" livery)
Airbus A320-214
TC-FBV
Freebird Airlines
Airbus A320-214
CS-TPS
TAP Express (operated by Portugália Airlines)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Mivel nem voltunk biztosak abban, melyik pályára jön ez a pénzmosoda, áthelyezkedtünk a pályavéghez, ahonnan a kocsi közelsége miatt kis szerencsével át tudtunk volna érni a másik pályához is:
9A-ABC
ETF Airways (opearting for TUI Airlines Belgium)
Boeing 737-8Q8
5 órakor volt pályatengelyben a nap, így ekkortájt némi "művészkedéssel" próbálkoztam én is:
EC-MGZ
Vueling
Airbus A321-231
TC-SOM
SunExpress
Boeing 737-8 MAX
EI-IMB
ITA Airways
Airbus A319-112
Szerencsére a nagyrészt fekete gépnek kb. mindegy honnan süt a nap:
OO-SNB
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Tintin" livery)
Airbus A320-214
Próbáltam én is megököríteni a hátterben halványló szivárványt:
OH-LXK
Finnair
Airbus A320-214
Végül az északi pályánál fejeztük be a napot némi katonázással... (persze a román An-30-ról sikerült teljesen lemaradnunk) :
CT-07
Belgium - Air Force
Airbus A400M-180
...néhány teljesen érthetetlen okból ide érkező utasossal...:
SP-LME
LOT - Polish Airlines
Embraer ERJ-190AR (ERJ-190-100 IGW)
9H-NEB
Air Malta
Airbus A320-251N
...és cargo-zással:
EI-HEC
DHL (operated by ASL Airlines Ireland)
Airbus A330-322(P2F)
D-AALE
AeroLogic
Boeing 777-FZN
OE-LNO
DHL Air Austria
Boeing 757-223(PCF)
A reklám után folytatjuk a második nappal, tartsatok velünk addig is és akkor is!
Érdekes módon a technika ördöge is velünk volt a túrán - míg Bendzsi a kártya meghibásodása miatt a DHL A333-at, én a gép felébredni nem akarása miatt a Hongyuan B748-at buktam ezen a napon...
Lényeges különbség volt Frankfurthoz képest, hogy amíg ott gyakorlatilag reggeltől késő délutánig egy, majd onnantól naplementéig egy másik helyen táboroztunk, itt ahogy majd a továbbiakban látni fogjátok, sokkal többet mozogtunk, akár 1-1 gép miatt is 2-3 pozíció között.
No de ismétlés a tudás anyja, jöjjenek (nagyrészt) ugyanazok a képek, kicsit más szemszögből / szerkesztéssel
Az erős kezdés után... (igazi felüdülés ezt a festést látni a sok ólfehér ... között)
EI-IKU
ITA Airways
Airbus A320-214
...mindjárt be is felhősödött:
OH-MIP
Fly 7
Pilatus PC-12NG
TS-IMV
Tunisair
Airbus A320-214
9XR-WP
RwandAir
Airbus A330-343
TC-JFF
AnadoluJet (operating for Turkish Airlines)
Boeing 737-8F2
Másik tetszik-festés erről a napról (a piros a kedvenc színem) némi helyi záporral a háttérben:
TF-PPB
Play
Airbus A320-251N
OO-JEM
TUI Airlines Belgium
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
Mai napig nem értem, miért kellett lecserélni a René Magritte livery-t - még szerencse, hogy Londonban és itthon egyaránt le tudtam fotózni:
OO-SNC
Brussels Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214
OO-JAA
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8BK
Áthelyezkedés a Hongyuan pumpira...:
OO-SSF
Brussels Airlines
Airbus A319-111
3085
Czech Air Force
Airbus A319-115(CJ)
Vissza a kiindulópontra - szintén látni fogjátok, hogy kb. folyamatosan "kapcsolgatták a villanyt":
OO-JDL
TUI Airlines Belgium
Boeing 787-8 Dreamliner
OO-JAO
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-7K5
OO-SSV
Brussels Airlines
Airbus A319-111
OO-SNE
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Pieter Bruegel" livery)
Airbus A320-214
TC-FBV
Freebird Airlines
Airbus A320-214
CS-TPS
TAP Express (operated by Portugália Airlines)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Mivel nem voltunk biztosak abban, melyik pályára jön ez a pénzmosoda, áthelyezkedtünk a pályavéghez, ahonnan a kocsi közelsége miatt kis szerencsével át tudtunk volna érni a másik pályához is:
9A-ABC
ETF Airways (opearting for TUI Airlines Belgium)
Boeing 737-8Q8
5 órakor volt pályatengelyben a nap, így ekkortájt némi "művészkedéssel" próbálkoztam én is:
EC-MGZ
Vueling
Airbus A321-231
TC-SOM
SunExpress
Boeing 737-8 MAX
EI-IMB
ITA Airways
Airbus A319-112
Szerencsére a nagyrészt fekete gépnek kb. mindegy honnan süt a nap:
OO-SNB
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Tintin" livery)
Airbus A320-214
Próbáltam én is megököríteni a hátterben halványló szivárványt:
OH-LXK
Finnair
Airbus A320-214
Végül az északi pályánál fejeztük be a napot némi katonázással... (persze a román An-30-ról sikerült teljesen lemaradnunk) :
CT-07
Belgium - Air Force
Airbus A400M-180
...néhány teljesen érthetetlen okból ide érkező utasossal...:
SP-LME
LOT - Polish Airlines
Embraer ERJ-190AR (ERJ-190-100 IGW)
9H-NEB
Air Malta
Airbus A320-251N
...és cargo-zással:
EI-HEC
DHL (operated by ASL Airlines Ireland)
Airbus A330-322(P2F)
D-AALE
AeroLogic
Boeing 777-FZN
OE-LNO
DHL Air Austria
Boeing 757-223(PCF)
A reklám után folytatjuk a második nappal, tartsatok velünk addig is és akkor is!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
Jöjjön akkor a második nap.
Reggel az indulókkal kezdtünk (3-as szpot) - a Heathrow-i 27-es indulóhoz hasonlóan csak heavy-k fotózására - arra is korlátozottan - alkalmas, a kicsik már elég magasan vannak ezen a ponton.
A délelőtt folyamán több nehézsúlyú indulót vártunk, végül ezeknek csak egy részét sikerült begyűjteni.
Bemelegítésnek jöjjenek a kicsik, ha már eltöltöttünk ott egy szolid órát:
OO-SSJ
Brussels Airlines
Airbus A319-111
OO-TCV
Brussels Airlines
Airbus A320-214
Ennek örültem volna még, ha jobb körülmények között jön, de sajnos az élet nem kívánságműsor:
ES-ACC
Nordica (operated on behalf of SAS Scandinavian Airlines by Xfly)
Bombardier CRJ-900ER (CL-600-2D24)
Közben fellőtték a belgák az egyik A400-asukat:
CT-04
Belgium - Air Force
Airbus A400M-180
Ez volt a délelőtt fő célja - egészen szépen emelt:
9V-SFQ
Singapore Airlines Cargo
Boeing 747-412F(SCD)
Variációk felszállás utáni kifordításra - balra...:
ET-AVQ
Ethiopian Cargo
Boeing 777-F
...és jobbra:
N16008
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
Ha már ott voltunk, lefotóztuk őt is (spoiler alert - ha nem pipáltam volna ki még a túra előtt itthon, ennél jobb képem most nem is lenne róla):
OO-SNA
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Red Devils" livery)
Airbus A320-214
SP-LNC
LOT - Polish Airlines ("Śliwka Nałęczowska" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
OO-LOE
TUI Airlines Belgium
Boeing 787-8 Dreamliner
EI-FPX
SAS Scandinavian Airlines (operated by Cityjet)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
A belgák nagyvasai általában napkelte magasságában szoktak megérkezni, majd a délelőtt / kora délután folyamán újra elindulni. Mivel érkezőben vártunk mást, ezért most csak ezt az egyet sikerült indulóban elkapni:
OO-SFC
Brussels Airlines
Airbus A330-342
Kis intermezzo, avagy amiért MINDIG nézni kell a radart:
A szpot kb. 10 perc sétára volt a kocsitól. A kocsiba beülés és elindulás után vettük észre, hogy indulni készült a Hongyuan B748, de már nem lett volna időnk visszaérni, így elengedtük.
Ezen kívül még a reggeli beszerzésekor a bolt parkolójából láttam, hogy felszállt a román An-30, és láttuk, hogy a légtérben maradt. Meg is jegyeztük, hogy figyelni kell, mert bármikor visszajöhet.
Csak hát nem figyeltük a radart, így amikor megérkeztünk a Spottersplaats-ra, premier plánban láttuk leszállni az északi pályára.
Némi vígaszt ad, hogy semmi fény nem volt rajta, de azért bosszantott, hogy ha odafigyelünk, elkaphattuk volna leszállóban - a túra egyik, ha nem a legnagyobb fogása lett volna...
No mindegy, szóval megérkeztünk a Spottersplaats-ra...:
EC-LUL
Iberia
Airbus A320-216
CN-NMG
Air Arabia
Airbus A320-214
OO-TMZ
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8 MAX
...mégpedig ezért a gépért:
OO-JAF
TUI Airlines Belgium ("Family Life Hotels" livery)
Boeing 737-8K5
A szél továbbra is erős volt, a felhők jöttek-mentek, nagyrészt azért sütötte a nap az érkező gépeket:
OO-JAO
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-7K5
OO-JEM
TUI Airlines Belgium
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
OO-JEF
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8K5
TC-TJI
Corendon Airlines
Boeing 737-8S3
SX-NIG
Sky Express
Airbus A320-251N
Hamarosan viszont újfent erősen gyülekeztek a felhők, aminek nem örültünk annyira:
A7-BCS
Qatar Airways
Boeing 787-8 Dreamliner
Bár néha-néha ki-kisütött a nap...:
OO-SSU
Brussels Airlines
Airbus A319-111
...de ez volt az utolsó gép, amin legalább valami fény volt:
CT-04
Belgium - Air Force
Airbus A400M-180
Amíg vártuk a délután sztárját, megpróbálkoztam én is a srácok által kitalált pipacsos kompozícióval, de abban maradtam magammal, hogy ami nem megy, ne erőltessük:
A7-BFH
Qatar Airways Cargo
Boeing 777-FDZ
Ő lett volna a délután sztárja:
PR-ANY
Azul Linhas Aereas
Airbus A330-941
Utána bár a nap továbbra sem sütött, így mindegy lett volna melyik oldalra megyünk, mégis a legelőhöz mentünk - napsütésnél az időpont miatt ez lett volna a jó hely:
EC-NLX
Vueling
Airbus A321-211
OY-KAR
SAS Scandinavian Airlines
Airbus A320-232
...de mivel a nap se sütött, és érdekes forgalom se jött, az előzőhöz képest ezt a napot egy órával hamarabb zártuk le, és mentünk vacsorázni.
Reggel az indulókkal kezdtünk (3-as szpot) - a Heathrow-i 27-es indulóhoz hasonlóan csak heavy-k fotózására - arra is korlátozottan - alkalmas, a kicsik már elég magasan vannak ezen a ponton.
A délelőtt folyamán több nehézsúlyú indulót vártunk, végül ezeknek csak egy részét sikerült begyűjteni.
Bemelegítésnek jöjjenek a kicsik, ha már eltöltöttünk ott egy szolid órát:
OO-SSJ
Brussels Airlines
Airbus A319-111
OO-TCV
Brussels Airlines
Airbus A320-214
Ennek örültem volna még, ha jobb körülmények között jön, de sajnos az élet nem kívánságműsor:
ES-ACC
Nordica (operated on behalf of SAS Scandinavian Airlines by Xfly)
Bombardier CRJ-900ER (CL-600-2D24)
Közben fellőtték a belgák az egyik A400-asukat:
CT-04
Belgium - Air Force
Airbus A400M-180
Ez volt a délelőtt fő célja - egészen szépen emelt:
9V-SFQ
Singapore Airlines Cargo
Boeing 747-412F(SCD)
Variációk felszállás utáni kifordításra - balra...:
ET-AVQ
Ethiopian Cargo
Boeing 777-F
...és jobbra:
N16008
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
Ha már ott voltunk, lefotóztuk őt is (spoiler alert - ha nem pipáltam volna ki még a túra előtt itthon, ennél jobb képem most nem is lenne róla):
OO-SNA
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Red Devils" livery)
Airbus A320-214
SP-LNC
LOT - Polish Airlines ("Śliwka Nałęczowska" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
OO-LOE
TUI Airlines Belgium
Boeing 787-8 Dreamliner
EI-FPX
SAS Scandinavian Airlines (operated by Cityjet)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
A belgák nagyvasai általában napkelte magasságában szoktak megérkezni, majd a délelőtt / kora délután folyamán újra elindulni. Mivel érkezőben vártunk mást, ezért most csak ezt az egyet sikerült indulóban elkapni:
OO-SFC
Brussels Airlines
Airbus A330-342
Kis intermezzo, avagy amiért MINDIG nézni kell a radart:
A szpot kb. 10 perc sétára volt a kocsitól. A kocsiba beülés és elindulás után vettük észre, hogy indulni készült a Hongyuan B748, de már nem lett volna időnk visszaérni, így elengedtük.
Ezen kívül még a reggeli beszerzésekor a bolt parkolójából láttam, hogy felszállt a román An-30, és láttuk, hogy a légtérben maradt. Meg is jegyeztük, hogy figyelni kell, mert bármikor visszajöhet.
Csak hát nem figyeltük a radart, így amikor megérkeztünk a Spottersplaats-ra, premier plánban láttuk leszállni az északi pályára.
Némi vígaszt ad, hogy semmi fény nem volt rajta, de azért bosszantott, hogy ha odafigyelünk, elkaphattuk volna leszállóban - a túra egyik, ha nem a legnagyobb fogása lett volna...
No mindegy, szóval megérkeztünk a Spottersplaats-ra...:
EC-LUL
Iberia
Airbus A320-216
CN-NMG
Air Arabia
Airbus A320-214
OO-TMZ
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8 MAX
...mégpedig ezért a gépért:
OO-JAF
TUI Airlines Belgium ("Family Life Hotels" livery)
Boeing 737-8K5
A szél továbbra is erős volt, a felhők jöttek-mentek, nagyrészt azért sütötte a nap az érkező gépeket:
OO-JAO
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-7K5
OO-JEM
TUI Airlines Belgium
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
OO-JEF
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8K5
TC-TJI
Corendon Airlines
Boeing 737-8S3
SX-NIG
Sky Express
Airbus A320-251N
Hamarosan viszont újfent erősen gyülekeztek a felhők, aminek nem örültünk annyira:
A7-BCS
Qatar Airways
Boeing 787-8 Dreamliner
Bár néha-néha ki-kisütött a nap...:
OO-SSU
Brussels Airlines
Airbus A319-111
...de ez volt az utolsó gép, amin legalább valami fény volt:
CT-04
Belgium - Air Force
Airbus A400M-180
Amíg vártuk a délután sztárját, megpróbálkoztam én is a srácok által kitalált pipacsos kompozícióval, de abban maradtam magammal, hogy ami nem megy, ne erőltessük:
A7-BFH
Qatar Airways Cargo
Boeing 777-FDZ
Ő lett volna a délután sztárja:
PR-ANY
Azul Linhas Aereas
Airbus A330-941
Utána bár a nap továbbra sem sütött, így mindegy lett volna melyik oldalra megyünk, mégis a legelőhöz mentünk - napsütésnél az időpont miatt ez lett volna a jó hely:
EC-NLX
Vueling
Airbus A321-211
OY-KAR
SAS Scandinavian Airlines
Airbus A320-232
...de mivel a nap se sütött, és érdekes forgalom se jött, az előzőhöz képest ezt a napot egy órával hamarabb zártuk le, és mentünk vacsorázni.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
Harmadik nap - Liège, Maastricht, cargo-k, pumpik
Elnézve a várható forgalmat ezt a napot választottuk ki arra, hogy felfedezzük ezt a két helyet, melyek kb. 1 órányi autózásra találhatók a bázisunktól.
Délelőtt Liège-ben kezdtünk, ahol nagyrészt nihill uralkodott, rengeteg üresjárattal és várakozással a kinézett gépek előtt-között-után.
A reptér nem túl bonyolult elrendezésű - bár van 2 párhuzamos pályája, tulajdonképpen a hosszabb, 04R/22L pályát használja minden gép, fel- és leszállásra egyaránt.
Mi a 4-es szpoton voltunk végig (GAT melletti üres terület a 22L küszöb mellett) - innen 22-es irány esetén minden mozgás az orrunk előtt történik.
11 és dél között néhány indulót sikerült fognunk...:
OO-AIR | OO-CMA
CMA CGM AirCargo (operated by Air Belgium)
Airbus A330-243F
ET-APU
Ethiopian Cargo
Boeing 777-F6N
...majd következett másfél óra üresjárat. A kocsit a GAT parkolójában tettük le - amikor sétáltunk visszafelé, tőlünk nem messze a kerítésnél várakozott a helyi FBŐ egyik őre, aki bár nagyon barátságos és rendes volt, azért a tudtunkra adta, hogy amúgy ez a rész magánterület (bár ez SEHOL nincs kitáblázva) - valószínűleg a kisgépes apron melletti mozgásunkat nem nézték jó szemmel bentről, főleg hogy ottlétünk alatt pont kihúztak, és látszólag indulásra készítettek fel egy bizjet-et. Na mindegy... Szerencsénkre a terület megközelíthető volt a főútról is, így inkább ott álltunk félre, és sétáltunk be - így ráadásul a domborzat és a növényzet miatt nagyrészt takarásban voltunk a reptér kameráitól.
Másfél óra várakozás után 5 perc alatt zsákoltunk 2 púpost...:
4X-ICA
Challenge Airlines (operating for CAL Cargo Airlines)
Boeing 747-4EVF(ER)
OE-IFK
ASL Airlines
Boeing 747-4KZF
...majd 25 perc szünet következett a harmadikig. Persze a felhők ma is gondoskodtak róla, hogy ne legyen kompromisszum-mentes a nap:
TF-AMI
Magma Aviation
Boeing 747-412(BDSF)
...végül újabb fél órás várakozás után legalább ez a gép napsütésben szaladt be a zsákba:
B-7838
Xiamen Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Ezután Maastricht felé vettük az irányt.
Maastricht még egyszerűbb reptér, mint Liège volt - 1 pálya (03/21), az északi felén két oldalt előterekkel, valamint 2 megforduló öböllel, nem túl magas kerítéssel (a déli pályavég két végén ráadásul telepített fotós lyukakkal) - az egyetlen kérdés az volt, hogy a kiszemelt gépek vajon eljönnek-e a pálya végéig megfordulni.
Szűk 3 órával a Xiamen leszállása után meg is kaptuk a választ:
TF-AMK
JetOneX (operated by Air Atlanta Icelandic)
Boeing 747-467F
Mivel itt is volt bőven elmalmozni való időnk, körbegurultuk a repteret, hogy lássuk, mi érdekes van még.
Például egy sor letárolt FlyBe Dash8, amit én csak telefonnal fotóztam le...:
...vagy ez az ex-KLM pumpi...:
VQ-BWL
Longtail Aviation
Boeing 747-406(M)
...de láttunk néhány A220-ast is, viszont létra nélkül sajnos csak ezt a hófehérkét tudtuk lefotózni, pedig ami mellette állt, sokkal inkább kuriózum - egy Air Tanzania festésű:
VP-BJB
Private
Airbus A220-300
Sajnos a magaslégtéri fátyolfelhőzet nem volt segítségünkre, ráadásul pont a legjobban várt gépen volt a legkevesebb fény, de legalább megismertük a környéket...
Folyt.köv.
Elnézve a várható forgalmat ezt a napot választottuk ki arra, hogy felfedezzük ezt a két helyet, melyek kb. 1 órányi autózásra találhatók a bázisunktól.
Délelőtt Liège-ben kezdtünk, ahol nagyrészt nihill uralkodott, rengeteg üresjárattal és várakozással a kinézett gépek előtt-között-után.
A reptér nem túl bonyolult elrendezésű - bár van 2 párhuzamos pályája, tulajdonképpen a hosszabb, 04R/22L pályát használja minden gép, fel- és leszállásra egyaránt.
Mi a 4-es szpoton voltunk végig (GAT melletti üres terület a 22L küszöb mellett) - innen 22-es irány esetén minden mozgás az orrunk előtt történik.
11 és dél között néhány indulót sikerült fognunk...:
OO-AIR | OO-CMA
CMA CGM AirCargo (operated by Air Belgium)
Airbus A330-243F
ET-APU
Ethiopian Cargo
Boeing 777-F6N
...majd következett másfél óra üresjárat. A kocsit a GAT parkolójában tettük le - amikor sétáltunk visszafelé, tőlünk nem messze a kerítésnél várakozott a helyi FBŐ egyik őre, aki bár nagyon barátságos és rendes volt, azért a tudtunkra adta, hogy amúgy ez a rész magánterület (bár ez SEHOL nincs kitáblázva) - valószínűleg a kisgépes apron melletti mozgásunkat nem nézték jó szemmel bentről, főleg hogy ottlétünk alatt pont kihúztak, és látszólag indulásra készítettek fel egy bizjet-et. Na mindegy... Szerencsénkre a terület megközelíthető volt a főútról is, így inkább ott álltunk félre, és sétáltunk be - így ráadásul a domborzat és a növényzet miatt nagyrészt takarásban voltunk a reptér kameráitól.
Másfél óra várakozás után 5 perc alatt zsákoltunk 2 púpost...:
4X-ICA
Challenge Airlines (operating for CAL Cargo Airlines)
Boeing 747-4EVF(ER)
OE-IFK
ASL Airlines
Boeing 747-4KZF
...majd 25 perc szünet következett a harmadikig. Persze a felhők ma is gondoskodtak róla, hogy ne legyen kompromisszum-mentes a nap:
TF-AMI
Magma Aviation
Boeing 747-412(BDSF)
...végül újabb fél órás várakozás után legalább ez a gép napsütésben szaladt be a zsákba:
B-7838
Xiamen Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Ezután Maastricht felé vettük az irányt.
Maastricht még egyszerűbb reptér, mint Liège volt - 1 pálya (03/21), az északi felén két oldalt előterekkel, valamint 2 megforduló öböllel, nem túl magas kerítéssel (a déli pályavég két végén ráadásul telepített fotós lyukakkal) - az egyetlen kérdés az volt, hogy a kiszemelt gépek vajon eljönnek-e a pálya végéig megfordulni.
Szűk 3 órával a Xiamen leszállása után meg is kaptuk a választ:
TF-AMK
JetOneX (operated by Air Atlanta Icelandic)
Boeing 747-467F
Mivel itt is volt bőven elmalmozni való időnk, körbegurultuk a repteret, hogy lássuk, mi érdekes van még.
Például egy sor letárolt FlyBe Dash8, amit én csak telefonnal fotóztam le...:
...vagy ez az ex-KLM pumpi...:
VQ-BWL
Longtail Aviation
Boeing 747-406(M)
...de láttunk néhány A220-ast is, viszont létra nélkül sajnos csak ezt a hófehérkét tudtuk lefotózni, pedig ami mellette állt, sokkal inkább kuriózum - egy Air Tanzania festésű:
VP-BJB
Private
Airbus A220-300
Sajnos a magaslégtéri fátyolfelhőzet nem volt segítségünkre, ráadásul pont a legjobban várt gépen volt a legkevesebb fény, de legalább megismertük a környéket...
Folyt.köv.
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
Itt van tőlem is a folytatás, szinte mind ugyanaz, délelőtti indulók kezdésnek.
Brussels Airlines
OO-TCV
Airbus A320-214
Brussels Airlines
OO-SNB
Airbus A320-214
Ennek nagyon örültem, eddig ez még kimaradt a gyűjteményből
Singapore Airlines Cargo
9V-SFQ
Boeing 747-412F
Balra döntős
United Airlines
N16008
Boeing 787-10
Az ikonok közül rá volt a legkevésbé szükségem, a ferihegyi érkezőt nehéz überelni
Brussels Airlines
OO-SNA
Airbus A320-214
TUI Airlines Belgium
OO-LOE
Boeing 787-8
SAS
EI-FPX
Bombardier CRJ900
Aer Lingus
EI-DES
Airbus A320-214
Szinte nincs két egyforma pax heavyjük, igaz ennek csak az orra fehér.
Brussels Airlines
OO-SFC
Airbus A330-342
Brussels Airlines
OO-TCV
Airbus A320-214
Brussels Airlines
OO-SNB
Airbus A320-214
Ennek nagyon örültem, eddig ez még kimaradt a gyűjteményből
Singapore Airlines Cargo
9V-SFQ
Boeing 747-412F
Balra döntős
United Airlines
N16008
Boeing 787-10
Az ikonok közül rá volt a legkevésbé szükségem, a ferihegyi érkezőt nehéz überelni
Brussels Airlines
OO-SNA
Airbus A320-214
TUI Airlines Belgium
OO-LOE
Boeing 787-8
SAS
EI-FPX
Bombardier CRJ900
Aer Lingus
EI-DES
Airbus A320-214
Szinte nincs két egyforma pax heavyjük, igaz ennek csak az orra fehér.
Brussels Airlines
OO-SFC
Airbus A330-342
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
Jók!
Én 4x voltam BRU-ben, de az a tapasztalat, hogy a Sabena/SN/Brussels heavyket itt a legnehezebb legyártani. Megjönnek hajnalban vagy tengelyfényben, el a legszarabb déli fényben távoznak. Csoda, ha van 1 délutáni érkező.
Az a Hongyuan 748 nagyon fasza lett!
Én 4x voltam BRU-ben, de az a tapasztalat, hogy a Sabena/SN/Brussels heavyket itt a legnehezebb legyártani. Megjönnek hajnalban vagy tengelyfényben, el a legszarabb déli fényben távoznak. Csoda, ha van 1 délutáni érkező.
Az a Hongyuan 748 nagyon fasza lett!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
Negyedik - a leghosszabb és -tartalmasabb - nap
Kezdjük azzal a fotóval, ami csak annak nincs meg, aki nem akarta ezen a reggelen volt az első alkalom, hogy pezsgés nélküli napos fotót lehetett csinálni erről a gépről:
HB-JJE
ECAir (operated by Privatair)
Boeing 757-204
Budapest-Dubaj? 5 óra? Cöh, mit szóltok egy Montreal-Brüsszel 6.5 órához?
C-GOIE
Air Transat
Airbus A321-271NX
A Nordica-t elfogadtam volna ilyen fényben
EI-GEH
SAS Scandinavian Airlines (operated by Cityjet)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
Ezen a napon is folytatódott a tendencia, hogy az érdekesebb gépek vagy taszították a napot...
TC-JOE
Turkish Airlines
Airbus A330-303
...vagy csak amikor már nagyon"kínai" szögben voltak, akkor volt rajtuk fény:
OO-ABF
Air Belgium
Airbus A330-941
Ekkor puszta kíváncsiságból utánanéztem és észrevettem, hogy a Hongyuan B748 11-kor indulna - ugyanúgy, ahogy 2 nappal korábban.
Ezért (meg persze hogy zsákoljunk egy új festésű belga A333-ast) ismét átmentünk az indulós szpotra.
A beszámoló elején látható térkép alapján 2 szpot van az indulókra.
Ez volt az egyetlen gép, amit a 4.sz. pozícióból fotóztunk, útban a 3.sz. felé, ahonnan az összes többi indulót lőttük a túra során:
N2250U
United Airlines
Boeing 777-300(ER)
Felemás szerencse, sokadik felvonás - amikor süti a nap, csillog, amikor már nem csillog, árnyékos:
C-GEGP
Air Canada ("Star Alliance" livery)
Airbus A330-343
11 óra előtt néhány perccel a Hongyuan bekapcsolta a villogót...
Legalább kipipálhattuk ezt is:
OO-SFX
Brussels Airlines
Airbus A330-343
Több Hainan-járat volt, de nagyrészt fotózásra alkalmatlan időpontokban mozogtak, vagy épp mi voltunk máshol:
B-5971
Hainan Airlines
Airbus A330-343
Nem szívesen ülnék végig egy ilyen hosszú utat egy ekkora gépen:
C-GOIE
Air Transat
Airbus A321-271NX
Az eddigiekhez hasonlóan a fény ezen a napon is Magyar Népmeséset játszott. Hol volt...:
N12012
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
...hol nem volt:
A6-BLZ
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
Ekkor már fél 12 elmúlt, de a verda továbbra is bekapcsolt villogóval állt az állóhelyen:
Még jó, hogy nem ugyanazt a lajstromot lőttük meg másodszor is... oh wait:
OO-SFC
Brussels Airlines
Airbus A330-342
Az ex-Cathay-osnak örültünk volna a legjobban, de beértük volna a hibriddel, vagy valamelyik Eurowings-essel is, ó well...
Török Józsefet indulóban legalább sütötte a nap:
TC-JOE
Turkish Airlines
Airbus A330-303
N2140U
United Airlines
Boeing 777-322(ER)
Mivel eközben úton volt a 80. évfordulós festésű Icelandair 757-es, megbeszéltük a srácokkal, hogy nekem 1. mivel már megvan az a festés, míg nekik nem, 2. kimaradt ez a púpos az első napról, megbeszéltük, hogy elindulnak vissza a kocsihoz, majd a Spottersplaats-ra. Nem telt el 2 perc, miután elindultak, és elkezdték tolni a púpost. Gyorsan felhívtam a többieket, hogy jöjjenek vissza (persze csak akkor sikerült elérnem őket, amikor már odaértek). Odagurultak a kocsival, félreálltak, majd együtt meglőttük Őfelségét - persze az ideálisnál rosszabb fényviszonyok közt. Az első képet csak amiatt mutatom meg, hogy lássátok mennyire későn emelt (pedig csak Bakuba ment) - a Singapore 400-asánál is alacsonyabban jött:
OE-LFD
Hongyuan Group (operated by Air Belgium)
Boeing 747-87UF
Ezután kocsiba be, irány a "törzshely":
TF-FIR
Icelandair ("Vatnajökull / 80 years of Aviation" livery)
Boeing 757-256
SX-WEB
Sky Express
Airbus A320-251N
OO-TMZ
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8 MAX
EC-NAZ
Vueling
Airbus A320-271N
Érdekes a különböző színű winglet:
OO-JAL
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-7K2
OO-SNF
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Tomorrowland" livery)
Airbus A320-214
A szingapúri púpost ezúttal érkezőben láttuk - mivel 1. többmindent vártunk a déli pályára, 2. meglőttük egészen normálisan indulóban, 3. teljes lutri volt, hogy vajon lesz-e rajta fény, inkább maradtunk a helyünkön, és retinaszpottingoltuk az érkezését - Topi ötlete alapján megpróbáltam lefotózni a 2 templomtoronnyal:
9V-SFI
Singapore Airlines Cargo
Boeing 747-412F(SCD)
OO-JAQ
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8K5
YR-BMN
Blue Air
Boeing 737-82R
HB-AZG
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD)
7T-VKO
Air Algérie
Boeing 737-8D6
OO-MAX
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8 MAX
EI-EDS
Aer Lingus
Airbus A320-214
Ekkor elkezdődött az ingajárat a két pálya között - először az északi pályához...:
9H-VUC
Malta Air (operating for Ryanair)
Boeing 737-8-200 MAX
OO-SSO
Brussels Airlines
Airbus A319-111
...mégpedig emiatt. Szinte boritékolható volt, hogy mivel érdekesség, nem lesz rajta fény - ahogy láttam itthon is lutri volt a napos fotó:
B-308L
Sichuan Airlines
Airbus A330-243F
Mivel a fényviszonyok egyre romlottak (délután 4 óra volt, 5-kor volt tengelyfény), de jött a déli pályára is érdekesség, visszamentünk, de csak egy rövid időre, akkor is a "Patakpartos" szpothoz...:
EC-MBT
Vueling
Airbus A320-232
OO-SNI
Brussels Airlines
Airbus A320-214
...ahol ezt a különlegességet zsákoltuk - nem rossz, de a jó az nem ilyen:
TC-SPC
SunExpress ("Eintracht Frankfurt" livery)
Boeing 737-8AS
...újra az északi pályára jöttek az érdekesebb vasak, de mivel a nap átbukott a pálya északi oldalára, az annak megfelelő (6.sz.) helyre:
OO-SND
Brussels Airlines ("Belgian Icons - The Smurfs" livery)
Airbus A320-214
Délelőtti indulóban sokkal inkább elfogadtam volna, főleg hogy itthon lemaradtam róla:
B-8287
Hainan Airlines ("Hai!MANchester" titles)
Airbus A330-343
JA839A
All Nippon Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
...vissza a déli pályához - 12. szpot (legelő a tehenekkel):
ES-ACJ
SAS Scandinavian Airlines (operated by Xfly)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
TS-INE
Nouvelair Tunisie
Airbus A320-214
EC-MYX
Iberia
Airbus A350-941
SX-DVY
Aegean Airlines
Airbus A320-232
Apparently a hátsó felemből nőnek a kezeim, mivel erről a gépről 15 fotó közül ez volt az egyetlen, ami nem out of focus, vagy használhatatlanul blurry :
9H-AEQ
Air Malta
Airbus A320-214
LN-FGH
Flyr
Boeing 737-8 MAX
A6-EQL
Emirates
Boeing 777-31H(ER)
OE-LZA
Austrian Airlines
Airbus A320-214
Furcsa ez a napszemüveg ceo-s Airbus-on:
OY-KBT
SAS Scandinavian Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A319-131
...egy utolsó gyors kör az északi pályához, hogy végre kipipálhassuk ezt is (LHR-BRU között ingázik napi 2x):
G-NIKO
Titan Airways
Airbus A321-211(P2F)
...végül a déli pályánál zártuk a napot...:
HB-IOH
Swiss
Airbus A321-111
LZ-BUR
Bulgaria Air
Embraer ERJ-190AR (ERJ-190-100 IGW)
OO-JVA
TUI Airlines Belgium
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
9H-TJF
Corendon Airlines Europe
Boeing 737-85R
I-ADJV
Air Dolomiti (operating for Lufthansa) ("Star Alliance" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
...a budapesti járattal:
OO-SNF
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Tomorrowland" livery)
Airbus A320-214
Holnap hozom a zárónap képeit, addigis a viszontolvasásra!
Kezdjük azzal a fotóval, ami csak annak nincs meg, aki nem akarta ezen a reggelen volt az első alkalom, hogy pezsgés nélküli napos fotót lehetett csinálni erről a gépről:
HB-JJE
ECAir (operated by Privatair)
Boeing 757-204
Budapest-Dubaj? 5 óra? Cöh, mit szóltok egy Montreal-Brüsszel 6.5 órához?
C-GOIE
Air Transat
Airbus A321-271NX
A Nordica-t elfogadtam volna ilyen fényben
EI-GEH
SAS Scandinavian Airlines (operated by Cityjet)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
Ezen a napon is folytatódott a tendencia, hogy az érdekesebb gépek vagy taszították a napot...
TC-JOE
Turkish Airlines
Airbus A330-303
...vagy csak amikor már nagyon"kínai" szögben voltak, akkor volt rajtuk fény:
OO-ABF
Air Belgium
Airbus A330-941
Ekkor puszta kíváncsiságból utánanéztem és észrevettem, hogy a Hongyuan B748 11-kor indulna - ugyanúgy, ahogy 2 nappal korábban.
Ezért (meg persze hogy zsákoljunk egy új festésű belga A333-ast) ismét átmentünk az indulós szpotra.
A beszámoló elején látható térkép alapján 2 szpot van az indulókra.
Ez volt az egyetlen gép, amit a 4.sz. pozícióból fotóztunk, útban a 3.sz. felé, ahonnan az összes többi indulót lőttük a túra során:
N2250U
United Airlines
Boeing 777-300(ER)
Felemás szerencse, sokadik felvonás - amikor süti a nap, csillog, amikor már nem csillog, árnyékos:
C-GEGP
Air Canada ("Star Alliance" livery)
Airbus A330-343
11 óra előtt néhány perccel a Hongyuan bekapcsolta a villogót...
Legalább kipipálhattuk ezt is:
OO-SFX
Brussels Airlines
Airbus A330-343
Több Hainan-járat volt, de nagyrészt fotózásra alkalmatlan időpontokban mozogtak, vagy épp mi voltunk máshol:
B-5971
Hainan Airlines
Airbus A330-343
Nem szívesen ülnék végig egy ilyen hosszú utat egy ekkora gépen:
C-GOIE
Air Transat
Airbus A321-271NX
Az eddigiekhez hasonlóan a fény ezen a napon is Magyar Népmeséset játszott. Hol volt...:
N12012
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
...hol nem volt:
A6-BLZ
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
Ekkor már fél 12 elmúlt, de a verda továbbra is bekapcsolt villogóval állt az állóhelyen:
Még jó, hogy nem ugyanazt a lajstromot lőttük meg másodszor is... oh wait:
OO-SFC
Brussels Airlines
Airbus A330-342
Az ex-Cathay-osnak örültünk volna a legjobban, de beértük volna a hibriddel, vagy valamelyik Eurowings-essel is, ó well...
Török Józsefet indulóban legalább sütötte a nap:
TC-JOE
Turkish Airlines
Airbus A330-303
N2140U
United Airlines
Boeing 777-322(ER)
Mivel eközben úton volt a 80. évfordulós festésű Icelandair 757-es, megbeszéltük a srácokkal, hogy nekem 1. mivel már megvan az a festés, míg nekik nem, 2. kimaradt ez a púpos az első napról, megbeszéltük, hogy elindulnak vissza a kocsihoz, majd a Spottersplaats-ra. Nem telt el 2 perc, miután elindultak, és elkezdték tolni a púpost. Gyorsan felhívtam a többieket, hogy jöjjenek vissza (persze csak akkor sikerült elérnem őket, amikor már odaértek). Odagurultak a kocsival, félreálltak, majd együtt meglőttük Őfelségét - persze az ideálisnál rosszabb fényviszonyok közt. Az első képet csak amiatt mutatom meg, hogy lássátok mennyire későn emelt (pedig csak Bakuba ment) - a Singapore 400-asánál is alacsonyabban jött:
OE-LFD
Hongyuan Group (operated by Air Belgium)
Boeing 747-87UF
Ezután kocsiba be, irány a "törzshely":
TF-FIR
Icelandair ("Vatnajökull / 80 years of Aviation" livery)
Boeing 757-256
SX-WEB
Sky Express
Airbus A320-251N
OO-TMZ
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8 MAX
EC-NAZ
Vueling
Airbus A320-271N
Érdekes a különböző színű winglet:
OO-JAL
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-7K2
OO-SNF
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Tomorrowland" livery)
Airbus A320-214
A szingapúri púpost ezúttal érkezőben láttuk - mivel 1. többmindent vártunk a déli pályára, 2. meglőttük egészen normálisan indulóban, 3. teljes lutri volt, hogy vajon lesz-e rajta fény, inkább maradtunk a helyünkön, és retinaszpottingoltuk az érkezését - Topi ötlete alapján megpróbáltam lefotózni a 2 templomtoronnyal:
9V-SFI
Singapore Airlines Cargo
Boeing 747-412F(SCD)
OO-JAQ
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8K5
YR-BMN
Blue Air
Boeing 737-82R
HB-AZG
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD)
7T-VKO
Air Algérie
Boeing 737-8D6
OO-MAX
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8 MAX
EI-EDS
Aer Lingus
Airbus A320-214
Ekkor elkezdődött az ingajárat a két pálya között - először az északi pályához...:
9H-VUC
Malta Air (operating for Ryanair)
Boeing 737-8-200 MAX
OO-SSO
Brussels Airlines
Airbus A319-111
...mégpedig emiatt. Szinte boritékolható volt, hogy mivel érdekesség, nem lesz rajta fény - ahogy láttam itthon is lutri volt a napos fotó:
B-308L
Sichuan Airlines
Airbus A330-243F
Mivel a fényviszonyok egyre romlottak (délután 4 óra volt, 5-kor volt tengelyfény), de jött a déli pályára is érdekesség, visszamentünk, de csak egy rövid időre, akkor is a "Patakpartos" szpothoz...:
EC-MBT
Vueling
Airbus A320-232
OO-SNI
Brussels Airlines
Airbus A320-214
...ahol ezt a különlegességet zsákoltuk - nem rossz, de a jó az nem ilyen:
TC-SPC
SunExpress ("Eintracht Frankfurt" livery)
Boeing 737-8AS
...újra az északi pályára jöttek az érdekesebb vasak, de mivel a nap átbukott a pálya északi oldalára, az annak megfelelő (6.sz.) helyre:
OO-SND
Brussels Airlines ("Belgian Icons - The Smurfs" livery)
Airbus A320-214
Délelőtti indulóban sokkal inkább elfogadtam volna, főleg hogy itthon lemaradtam róla:
B-8287
Hainan Airlines ("Hai!MANchester" titles)
Airbus A330-343
JA839A
All Nippon Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
...vissza a déli pályához - 12. szpot (legelő a tehenekkel):
ES-ACJ
SAS Scandinavian Airlines (operated by Xfly)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
TS-INE
Nouvelair Tunisie
Airbus A320-214
EC-MYX
Iberia
Airbus A350-941
SX-DVY
Aegean Airlines
Airbus A320-232
Apparently a hátsó felemből nőnek a kezeim, mivel erről a gépről 15 fotó közül ez volt az egyetlen, ami nem out of focus, vagy használhatatlanul blurry :
9H-AEQ
Air Malta
Airbus A320-214
LN-FGH
Flyr
Boeing 737-8 MAX
A6-EQL
Emirates
Boeing 777-31H(ER)
OE-LZA
Austrian Airlines
Airbus A320-214
Furcsa ez a napszemüveg ceo-s Airbus-on:
OY-KBT
SAS Scandinavian Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A319-131
...egy utolsó gyors kör az északi pályához, hogy végre kipipálhassuk ezt is (LHR-BRU között ingázik napi 2x):
G-NIKO
Titan Airways
Airbus A321-211(P2F)
...végül a déli pályánál zártuk a napot...:
HB-IOH
Swiss
Airbus A321-111
LZ-BUR
Bulgaria Air
Embraer ERJ-190AR (ERJ-190-100 IGW)
OO-JVA
TUI Airlines Belgium
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
9H-TJF
Corendon Airlines Europe
Boeing 737-85R
I-ADJV
Air Dolomiti (operating for Lufthansa) ("Star Alliance" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
...a budapesti járattal:
OO-SNF
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Tomorrowland" livery)
Airbus A320-214
Holnap hozom a zárónap képeit, addigis a viszontolvasásra!
22 hozzászólás
• Oldal: 1 / 3 • 1, 2, 3
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég