2022.05.24-28. Belga túra
22 hozzászólás
• Oldal: 2 / 3 • 1, 2, 3
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
Az utolsó nap
Kicsekkoltunk, bepakoltunk, bevásároltunk, majd irány a Spottersplaats.
Mindjárt egy érdekességgel kezdtük a napot - az Air Baltic néhány saját gépét kiadta lízingbe többek közt a SAS és a Eurowings számára, viszont az ukrán helyzet okán kialakult alkatrészhiány miatt ők is kénytelenek lízingbe venni néhány gépet, például ezt:
YR-ABA
Carpatair (operating for Air Baltic)
Airbus A319-111
EI-DVL
Aer Lingus
Airbus A320-214
A fény persze most se volt 100%-os - mondjuk pont ez a gép megvan Londonból:
SP-LNB
LOT - Polish Airlines ("Grześki" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
A túra eleje óta figyeltük ezt a gépet, talán most sikerült a legjobb körülmények között legyártani:
EC-LZD
Iberojet (operating for Air Europa)
Airbus A320-214
N2243U
United Airlines
Boeing 777-322(ER)
Ezt a sorozatot csak a gumifüstölés miatt szerkesztettem ki:
N192DN
Delta Air Lines
Boeing 767-332(ER)
Őt is csak kínaiból lehetett naposan megfotózni, mondjuk fogunk még ilyet látni eleget:
PH-NXG
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
A túra alatt folyamatos 10+ csomós, hol pályairányú, hol oldalszél eredményezett néhány átstartolást, pl. ő is csak másodszorra fogott talajt, miután az első próbálkozásnál ellebegett:
TC-LSO
Turkish Airlines
Airbus A321-271NX
Erre az érdekességre ismét átmentünk az északi pályához, persze ahogy arra számítani lehetett, fény ezen a gépen se volt:
9H-CRI
Aeroitalia
Boeing 737-85F
Ekkor kaptam egy jelzést a Flightradarról: A 2 nappal korábban már fotózott Geo Sky 747-200 elindult - járatszám alapján ismét Maastricht-ba (MST-TBS-CGO-t szokott repülni, de van, hogy TBS-ből MST helyett CDG-ra megy).
Megnéztük az időjárás-előrejelzést - jobbat ígért, mint 2 nappal korábban, így hát némi egyeztetés (megnéztük, hogy BRU-ban számunkra érdekes forgalom nem várható) és matek (az autóbérlés alapból 750km-re szólt, ezt egy újabb MST körrel túlléptük volna, úgyhogy felhívtuk a kölcsönzőt, hogy mennyi a plusz km-díj - 21 cent. Kiszámoltuk, hogy kb. 100km pluszt jelentett volna a kör, ami összesen 5€ fejenként) után eldöntöttük, hogy újra megpróbáljuk - adta magát a lehetőség, hogy Frankfurthoz hasonlóan itt is a túra utolsó napjának utolsó órájában legyen meg az egyik legkülönlegesebb gép.
Node előtte még várt ránk némi érdekesség, úgyhogy irány vissza a Spottersplaats-ra, legalább a törpöst is kivégeztük (volna, ha nem lett volna meg néhányunknak már itthonról):
OO-SND
Brussels Airlines ("Belgian Icons - The Smurfs" livery)
Airbus A320-214
Még "régi" festésű:
TF-ICN
Icelandair
Boeing 737-8 MAX
Ezután kényelmesen Maastricht felé vettük az irányt, elbúcsúzva Zaventemtől.
Maastricht-ba megérkezve láttuk, hogy várható még egy Turkish Cargo 777-es, viszont a korábbival ellentétben ezúttal a 03-as pályát használták, ami némileg elbizonytalanított bennünket abban, hogy hova lenne a legérdemesebb helyezkedni (főleg hogy az ATIS 21-es pályát mondott, valamint volt egy Qatar 777 induló, szintén 21-ről) - az a pozíció, ahonnan előzőleg a Geo Sky indulót lőttük, alkalmasnak látszott a touchdown-ra. Így hát szétváltunk, Topi maradt a leszállós helyen, mi Petivel és Benjivel feljebb helyezkedtünk. Hatalmas szerencsénk volt, hogy jött a török, ugyanis azonnal láthattuk, hogy a touchdown-nál atomjaira pezsgett a gép, úgyhogy mentünk is vissza a küszöbnél elhelyezett 4 fotós lyukhoz.
Egyetlen kérdéses tényező maradt, hogy vajon lesz-e fény a gépen... Hát, nem sok híja volt, hogy ne legyen:
4L-GEN
Geo Sky
Boeing 747-236B(SF)
Hatalmas örömködések közepette indultunk vissza Brüsszel irányába - ezúttal már Charleroi volt az úticél.
Szinte percre pontosan a megadott időpontban (19:00) dobtuk be a kulcsot a kölcsönző leadójában (az iroda ekkor már zárva volt). Becsekkolás és a biztonsági ellenőrzés után bőven volt időnk felfedezni a Duty Free-t és az éttermeket, ugyanis a gépünk 40+ perc késésben volt.
A teraszra kiülve láttuk, hogy a nap pont jó szögben süt, és volt is egy gép, ami induláshoz készülődött, így hát a túra levezetéseként meglőttük:
EI-DHS
Ryanair
Boeing 737-8AS
Ezzel részemről a beszámoló véget ért, köszönöm mindenkinek, aki elolvasta idáig!
Kicsekkoltunk, bepakoltunk, bevásároltunk, majd irány a Spottersplaats.
Mindjárt egy érdekességgel kezdtük a napot - az Air Baltic néhány saját gépét kiadta lízingbe többek közt a SAS és a Eurowings számára, viszont az ukrán helyzet okán kialakult alkatrészhiány miatt ők is kénytelenek lízingbe venni néhány gépet, például ezt:
YR-ABA
Carpatair (operating for Air Baltic)
Airbus A319-111
EI-DVL
Aer Lingus
Airbus A320-214
A fény persze most se volt 100%-os - mondjuk pont ez a gép megvan Londonból:
SP-LNB
LOT - Polish Airlines ("Grześki" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
A túra eleje óta figyeltük ezt a gépet, talán most sikerült a legjobb körülmények között legyártani:
EC-LZD
Iberojet (operating for Air Europa)
Airbus A320-214
N2243U
United Airlines
Boeing 777-322(ER)
Ezt a sorozatot csak a gumifüstölés miatt szerkesztettem ki:
N192DN
Delta Air Lines
Boeing 767-332(ER)
Őt is csak kínaiból lehetett naposan megfotózni, mondjuk fogunk még ilyet látni eleget:
PH-NXG
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
A túra alatt folyamatos 10+ csomós, hol pályairányú, hol oldalszél eredményezett néhány átstartolást, pl. ő is csak másodszorra fogott talajt, miután az első próbálkozásnál ellebegett:
TC-LSO
Turkish Airlines
Airbus A321-271NX
Erre az érdekességre ismét átmentünk az északi pályához, persze ahogy arra számítani lehetett, fény ezen a gépen se volt:
9H-CRI
Aeroitalia
Boeing 737-85F
Ekkor kaptam egy jelzést a Flightradarról: A 2 nappal korábban már fotózott Geo Sky 747-200 elindult - járatszám alapján ismét Maastricht-ba (MST-TBS-CGO-t szokott repülni, de van, hogy TBS-ből MST helyett CDG-ra megy).
Megnéztük az időjárás-előrejelzést - jobbat ígért, mint 2 nappal korábban, így hát némi egyeztetés (megnéztük, hogy BRU-ban számunkra érdekes forgalom nem várható) és matek (az autóbérlés alapból 750km-re szólt, ezt egy újabb MST körrel túlléptük volna, úgyhogy felhívtuk a kölcsönzőt, hogy mennyi a plusz km-díj - 21 cent. Kiszámoltuk, hogy kb. 100km pluszt jelentett volna a kör, ami összesen 5€ fejenként) után eldöntöttük, hogy újra megpróbáljuk - adta magát a lehetőség, hogy Frankfurthoz hasonlóan itt is a túra utolsó napjának utolsó órájában legyen meg az egyik legkülönlegesebb gép.
Node előtte még várt ránk némi érdekesség, úgyhogy irány vissza a Spottersplaats-ra, legalább a törpöst is kivégeztük (volna, ha nem lett volna meg néhányunknak már itthonról):
OO-SND
Brussels Airlines ("Belgian Icons - The Smurfs" livery)
Airbus A320-214
Még "régi" festésű:
TF-ICN
Icelandair
Boeing 737-8 MAX
Ezután kényelmesen Maastricht felé vettük az irányt, elbúcsúzva Zaventemtől.
Maastricht-ba megérkezve láttuk, hogy várható még egy Turkish Cargo 777-es, viszont a korábbival ellentétben ezúttal a 03-as pályát használták, ami némileg elbizonytalanított bennünket abban, hogy hova lenne a legérdemesebb helyezkedni (főleg hogy az ATIS 21-es pályát mondott, valamint volt egy Qatar 777 induló, szintén 21-ről) - az a pozíció, ahonnan előzőleg a Geo Sky indulót lőttük, alkalmasnak látszott a touchdown-ra. Így hát szétváltunk, Topi maradt a leszállós helyen, mi Petivel és Benjivel feljebb helyezkedtünk. Hatalmas szerencsénk volt, hogy jött a török, ugyanis azonnal láthattuk, hogy a touchdown-nál atomjaira pezsgett a gép, úgyhogy mentünk is vissza a küszöbnél elhelyezett 4 fotós lyukhoz.
Egyetlen kérdéses tényező maradt, hogy vajon lesz-e fény a gépen... Hát, nem sok híja volt, hogy ne legyen:
4L-GEN
Geo Sky
Boeing 747-236B(SF)
Hatalmas örömködések közepette indultunk vissza Brüsszel irányába - ezúttal már Charleroi volt az úticél.
Szinte percre pontosan a megadott időpontban (19:00) dobtuk be a kulcsot a kölcsönző leadójában (az iroda ekkor már zárva volt). Becsekkolás és a biztonsági ellenőrzés után bőven volt időnk felfedezni a Duty Free-t és az éttermeket, ugyanis a gépünk 40+ perc késésben volt.
A teraszra kiülve láttuk, hogy a nap pont jó szögben süt, és volt is egy gép, ami induláshoz készülődött, így hát a túra levezetéseként meglőttük:
EI-DHS
Ryanair
Boeing 737-8AS
Ezzel részemről a beszámoló véget ért, köszönöm mindenkinek, aki elolvasta idáig!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tushka154 2022.06.20. 13:11-kor.
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
Szokásos tartalmas beszámoló! Köszi, hogy megosztottátok!
- Topi
- Silver Circle
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
Jó képek!
Lassan haladtam a szerkesztéssel, nagyjából mostanra végeztem velük. Újat nem fogok tudni mutatni, de ne legyen rám panasz, hogy nem tolok fel ide képeket. Maga a túra, a társaság nagyon jó volt, úgyhogy ezúton is köszönöm a srácoknak a meghívást és hogy elviseltek engem! Volt néhány gép, amit nagyon szerettem volna meglőni jó fényekben, de vagy túl korán jöttek és seggfényesek voltak (vagy lettek volna)...vagy pont az adott minutumban volt a gép árnyékban.
1.nap
Lassan haladtam a szerkesztéssel, nagyjából mostanra végeztem velük. Újat nem fogok tudni mutatni, de ne legyen rám panasz, hogy nem tolok fel ide képeket. Maga a túra, a társaság nagyon jó volt, úgyhogy ezúton is köszönöm a srácoknak a meghívást és hogy elviseltek engem! Volt néhány gép, amit nagyon szerettem volna meglőni jó fényekben, de vagy túl korán jöttek és seggfényesek voltak (vagy lettek volna)...vagy pont az adott minutumban volt a gép árnyékban.
1.nap
- Topi
- Silver Circle
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
2.nap
Mivel én a patakpartos-szöget nem igazán szeretem (és mivel volt-lesz alkalmunk sokszor új festésű belgát lőni), ezért én próbáltam valami virágos témával összehozni a szituációt. Sajnos azon a környéken semmi virágos nem volt...így maradt a gaz...
Mivel én a patakpartos-szöget nem igazán szeretem (és mivel volt-lesz alkalmunk sokszor új festésű belgát lőni), ezért én próbáltam valami virágos témával összehozni a szituációt. Sajnos azon a környéken semmi virágos nem volt...így maradt a gaz...
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
Én szokásosan kicsit lassabb vagyok, úgyhogy még a második napról is maradt pár kép.
Air Arabia
CN-NMG
Airbus A320-214
TUI Airlines Belgium
OO-JAF
Boeing 737-8K5
Corendon Airlines
TC-TJI
Boeing 737-8S3
Sky Express
SX-NIG
Airbus A320-251N
ITA Airways
EI-EIC
Airbus A320-216
Corendon Airlines
9H-CXF
Boeing 737-8KN
Belgium - Air Force
CT-04
Airbus A400M-180
Asiana Airlines
HL7616
Boeing 747-446F
Qatar Airways Cargo
A7-BFH
Boeing 777-FDZ
Azul Linhas Aereas
PR-ANY
Airbus A330-941
Air Arabia
CN-NMG
Airbus A320-214
TUI Airlines Belgium
OO-JAF
Boeing 737-8K5
Corendon Airlines
TC-TJI
Boeing 737-8S3
Sky Express
SX-NIG
Airbus A320-251N
ITA Airways
EI-EIC
Airbus A320-216
Corendon Airlines
9H-CXF
Boeing 737-8KN
Belgium - Air Force
CT-04
Airbus A400M-180
Asiana Airlines
HL7616
Boeing 747-446F
Qatar Airways Cargo
A7-BFH
Boeing 777-FDZ
Azul Linhas Aereas
PR-ANY
Airbus A330-941
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
3. nap - Liége
CMA CGM Air Cargo
OO-AIR, OO-CMA
Airbus A330-243F
Private (ASL Private Jet Services)
OO-GLM
Cessna 680 Citation
Ethiopian Airlines Cargo
ET-APU
Boeing 777-F6N
ASL Airlines Belgium (op. for Fedex)
OE-IXA
Boeing 737-8AS(BCF)
Challenge Airlines
4X-ICA
Boeing 747-4EVF(ER)
ASL Airlines
OE-IFK
Boeing 747-4KZF
Xiamen Air
B-7838
Boeing 787-9 Dreamliner
CMA CGM Air Cargo
OO-AIR, OO-CMA
Airbus A330-243F
Private (ASL Private Jet Services)
OO-GLM
Cessna 680 Citation
Ethiopian Airlines Cargo
ET-APU
Boeing 777-F6N
ASL Airlines Belgium (op. for Fedex)
OE-IXA
Boeing 737-8AS(BCF)
Challenge Airlines
4X-ICA
Boeing 747-4EVF(ER)
ASL Airlines
OE-IFK
Boeing 747-4KZF
Xiamen Air
B-7838
Boeing 787-9 Dreamliner
Re: 2022.05.24-28. Belga túra
3. nap - Maastricht
Fény nem jutott már délutánra, de így sem volt unalmas a program.
Geo Sky
4L-GEN
Boeing 747-236B(SF)
JetOneX
TF-AMK
Boeing 747-467F
Fény nem jutott már délutánra, de így sem volt unalmas a program.
Geo Sky
4L-GEN
Boeing 747-236B(SF)
JetOneX
TF-AMK
Boeing 747-467F
22 hozzászólás
• Oldal: 2 / 3 • 1, 2, 3
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 20 vendég