Megkapta Rolls-Royce sugárhajtóműveit az Airbus első A350-1000 típusú teszt repülőgépe, így hamarosan megkezdődhetnek az első próbarepülések.
Az A350-es repülőgépcsalád első kereskedelmi repülését 2015 januárjában végezte a Qatar Airways flottájában, azóta már több mint 800 rendelés érkezett be ezen gépcsaládra az Airbushoz. A legnagyobb kivitel, vagyis az A350-1000-es első kereskedelmi repülését 2017-re tervezik, addig is több tesztet végeznek el rajta.
A legnagyobb A350-es közel 74 méter hosszú és akár 440 fő elszállításra is alkalmassá tehető, mindezt úgy, hogy körülbelül 15600 kilométert tud megtenni leszállás nélkül. Az Airbus számára azonban nagyon fontos az utasok kényelme és a légitársaságok kívánságainak teljesítése egyaránt. A kabin kialakításában 4 kulcsfontosságú tényező játszik szerepet: a kényelem, szolgáltatás, légkör, illetve a dizájn. Ezeket látva biztosra vehetjük, hogy nem kell a hosszú járatokat összezsúfolva és kényelmetlenül eltöltenünk, megadva ezzel a tökéletes utazási élményt mindenki számára.
További érdekesség a hajtómű, mely egy Trent XWB a Rolls-Royce jóvoltából. Ez a sugárhajtómű a valaha volt legerősebb, ami Airbus által gyártott repülőhöz társul, ezzel is biztosítva a kellő tolóerőt az A350-1000-es típusnak is. A speciális Trent XWB turbinákkal az A350-1000-es repülőgép ezáltal újabb nagyvárosokat kapcsolhat össze, mint például Shanghai-Boston vagy Párizs -Santiago, illetve a már megszokottnak mondható Manchester -Los Angeles vagy Dubai-Melbourne útvonalak teljesítésére egyaránt képes. Mindezt közel 25%-kal kevesebb üzemanyag elégetésével, mint a vetélytársai, mely főként a Boeing 777-300ER típus.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS