A Wizz Air fontos mérföldkőhöz érkezett augusztus 30-a péntek délután, amikor HA-LTI lajstromjellel Budapesten landolt a Wizz Air flottájának utolsó Airbus A321ceo típusú repülőgépe.
Az így 119 darabosra bővülő flotta egyben korszakváltáshoz is érkezik, hiszen ez a repülőgép az utolsó, amelynek a hajtóműve az eddig elérhető technológiával készült. A WIZZ flotta ezután érkező új Airbus gépei már új, még környezetkímélőbb neo hajtóművekkel érkeznek, megerősítve ezzel a Wizz Air pozícióját Európa legzöldebb légitársaságai között.
Az A321ceo fontos szerepet játszott, hogy a legalacsonyabb költségek mellett a légitársaság a legbiztonságosabb és leggyorsabban növekvő légitársasággá váljon. Az A321neo új generációs hajtóművei és a kabintér iparági referenciát jelentő újításai önmagában mintegy 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményeznek. A neo hajtóművekkel szerelt repülőgépek környezetvédelmi szempontból is a világ élvonalához tartoznak: zajterhelésük és nitrogén-oxid-kibocsátásuk közel 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest. Ennek is köszönhető, hogy az A320neo és a gépcsalád többi tagja a világ leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgépeivé váltak. Az első neo márciusban érkezett meg a budapesti bázisra, ahol jelenleg 6 ilyen repülőgép teljesít szolgálatot.
A Wizz Air flottája nemcsak az egyik legzöldebb, hanem az egyik legfiatalabb is. Világszerte a 100 repülőgépnél nagyobb flottával rendelkező légitársaságok között a Wizz Air rendelkezik a negyedik legfiatalabb – átlagban 5,43 éves – repülőgépekkel – ez derül ki a svájci légügyi információs- és adatelemző központ, a CH-AVIATON friss adataiból. A modern és megfelelően karbantartott flottát egyben a világ tíz legbiztonságosabb diszkont légitársasága közé is választotta az AirlineRatings.com, a világ egyetlen, a légiközlekedési szolgáltatók biztonságát és szolgáltatásait értékelő szervezete.
A modern flottának köszönhetően a Wizz Air 2019 júniusában is Európa legzöldebb légitársasága lett: utasonként és kilométerenként 57,3 grammos szén-dioxid-kibocsátásával. A Wizz Air repülőgépeinek károsanyag-kibocsátása az elmúlt években folyamatosan csökkent és a következő években ez a trend folytatódni fog. Az előttünk álló évtizedben a Wizz Air utasainak egy kilométerre vetített CO2 kibocsátása további 34%-kal alacsonyabb lesz.
A Wizz Air jelenleg 119 repülőgépből álló flottát üzemeltet (72 A320ceo, 41 A321ceo és 6 A321neo). Ezen felül minden idők legnagyobb, 273 darabból álló (A320neo, A321neo és A321XLR) repülőgép megrendelését adta le az Airbusnál, amivel egyben a repülőgépgyártó legnagyobb partnerévé is vált. A rendelés teljesítése után a flotta darabszáma eléri majd a 300 repülőgépet, amivel a Wizz Air évente 10 000 kolléga foglalkoztatása mellett 100 millió utast lesz képes szállítani. A rendelés része 20 darab Airbus A321XLR (extra hosszú hatótávú) típus is, amellyel a légitársaság képes lesz 7-8 órás utakat is hasonló üzemanyag-hatékonysággal teljesíteni, mint a rövidebb hatótávolságú társai. A gép nagy hatótávolsága egyben lehetővé teszi, hogy a Wizz Air a hálózatát olyan új útvonalakkal bővítse, amelyeket a jelenlegi flotta nem tesz lehetővé.
Diederik Pen, a Wizz Air ügyvezető alelnöke és üzemeltetési igazgatója elmondta: „Izgatottan várjuk az utolsó Airbus A321ceo repülőgépet a flottánkban. Az Airbus A321ceo típusnak kulcsszerepe van a Wizz Air fejlődésében és abban, hogy az iparág legalacsonyabb költségszintje mellett a legzöldebb, legbiztonságosabb és leggyorsabban növekvő légitársaságok egyikévé váltunk Európában. Új fejezetet nyitunk a történelmünkben, hiszen mostantól a flottánkhoz csatlakozó minden új repülőgép a légiközlekedési ipar egyik legkorszerűbb és leginkább környezetbarát technológiájú hajtóműveivel lesz felszerelve. Elkötelezettek vagyunk, hogy utaskilométerenként egyre csökkenő ökológiai lábnyom mellett továbbra is alacsony árakon magas minőségű szolgáltatásokat nyújtsunk. Remélem, hogy hamarosan találkozunk valamelyik modern repülőgépünk fedélzetén.”
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS