Habár a Budapest Airport közvetlen vasúti járattal való összekötése már régóta kérdés és álom, azonban egy mostani kormánydöntéssel még közelebb kerülhetünk a megvalósításhoz. Ezt ma jelentette be Lázár János miniszter a szokásos csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Azt azonban nem fejtette ki a miniszter, hogy mikor készülhet el a reptéri vasútvonal, amelyre több megvalósítási elképzelés is van. A legreálisabb tervek között szerepel a Budapest, Cegléd és Szolnok között közlekedő vonal mentén kialakított új nyomvonal, amely körülbelül 18-20 perc alatt tenné meg a Nyugati pályaudvar és Ferihegy 2-es terminál közötti utat.
Jelenleg csupán átszállással juthatunk el közösségi közlekedéssel a fővárosból a repülőtérre, egyrészről a Nyugati pályaudvarról vasúttal utazhatunk a mára bezárt 1-es terminálig, majd a 200E buszjáratra való átszállással – és új jegy vásárlásával – közelíthetjük meg a repülőteret. A másik megoldás a 3-as metró használata Kőbánya-Kispest végállomásig, majd onnan egy megközelítőleg 25 perces buszút keretében juthatunk el a 2-es terminálig a 200E busszal.
Októberben készült el az a megvalósíthatósági tanulmány, amely szerint a beruházás több tízmilliárd forintot emésztene fel, ám ez a projekt is a 2024-es nyári olimpiai játékok rendezéséről szóló tervben tett ígéretek között. Azt kijelenthetjük, hogy a hatékony közlekedési infrastruktúrához elengedhetetlen a közvetlen, kényelmes és gyors közösségi közlekedési kapcsolat a légikikötő és a belváros között és enélkül nehezebb a versenyképesség és a fejlődés fenntartása. Éppen ezért előnyös a projekt minél hamarabbi kivitelezése, amellyel kapcsolatosan a céldátum egyelőre ismeretlen.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS