2024.05.17-19 ZRH/LSZH - Havasi Hisztéria '24
16 hozzászólás
• Oldal: 2 / 2 • 1, 2
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2024.05.17-19 ZRH/LSZH - Havasi Hisztéria '24
Jó kis túra!
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2024.05.17-19 ZRH/LSZH - Havasi Hisztéria '24
gbendzsi írta:Bal, gondolom van még, ahonnan ez jött. Ideje lenne ezeket is feltölteni.
Itt van pár:
https://www.planepictures.net/v3/xresult_en.php?lo-srng=4&lo-srch=zrh&pg-srng=4&pg-srch=meszaros&al-srng=1&al-srch=&ac-srng=1&ac-srch=&rg-srng=1&rg-srch=&co-srng=1&co-srch=&offset=0&srt=a&ord=descending
Re: 2024.05.17-19 ZRH/LSZH - Havasi Hisztéria '24
Kirándulásunk utolsó állomása a kilátóterasz lett.
Terasz mint spotloc.
5/3.5
A 'B' terminál pier-jének tetejére álmodták meg:
Amire használható:
- nyitás (10 óra) és 11 óra közötti RWY 16 indulók
- nyitás (10 óra) és 11 óra között a RWY 16-al párhuzamos gurulók (kék vonallal jelöltem a lenti képen)
- nyitástól kb 16-ig a pier egyik oldalának (5 db állóhely) begurulóira (kék vonallal jelöltem a lenti képen)
és ennyi, minden más esetben ellenfényes képek készülnek a nyár során.
A kijutáshoz teljes körű secu ellenőrzés is jár és mindezért 2 000 Ft-nak megfelelő CHF-et is fizetni kell.
A terasz területre elég nagy, van kint egy étterem, mosdó és még játszótér is.
A régi 2A teraszra emlékeztetett. Nagy terek, egy derékig érő korlát és ennyi. Semmi EUs plexivel nem rontják el az élményt.
Volt olyan időszak, amikor harcolni kellett a korlát melletti helyért...
...és meg kellett szokni, hogy a hajtányok állandó zenélő hangja mellett a játszótéri gyerek zsibongás is folyamatos volt.
RWY 16 indulókkal kezdtünk, amik ahogy írtam is, maximum egy órán keresztül használhatóak.
Sajnos később indul be a heavy löket, amikor már szétpezseg minden tengelyfényben felszálló, így ez a néhány vas jutott vállalható fényekben.
HB-JHL | Swiss | Airbus A330-343
N675UA | United Airlines | Boeing 767-322ER(WL)
HB-JHD | Swiss | Airbus A330-343
HB-JHC | Swiss | Airbus A330-343
Érkeztek a leszállás után terasz előtt elgurulók...
HB-JBC | Swiss | Bombardier CSeries CS100
HB-IJU | Edelweiss Air | Airbus A320-214
9H-SLC | AJet | Airbus A321-211
...és a terasz, fényileg jó oldalára beállók, amik 90%-ban svájciak voltak.
Ezeket lehetőség volt majdnem szemből...
HB-JLS | Edelweiss Air | Airbus A320-214
HB-JCR | Swiss | Airbus A220-300
HB-JHM | Swiss | Airbus A330-343
...a kisebbeket fordulás közben ráhúzva (a nagyoknál minden is belelógott)...
HB-IJL | Swiss | Airbus A320-214
...és fordulás után oldalról is elkapni. (szintén csak a kicsiket, mert a nagyok az oszlopok között nem fértek bele)
HB-JOP | Chair Airlines | Airbus A320-214
TC-RBB | Pegasus | Airbus A321-251NX
Egy-egy vasat vontatni is láttunk a resting place-ről az induló gate-hez.
HB-IJW | Edelweiss | Air Airbus A320-214
Illetve kézenfekvő lenne, hogy az állóhelyre begurulókat, kigurulás közben is el lehet csípni.
Elég gyorsan kell megforgatni a járatokat, ezért sajnos a kitolt repülőket sem csak kifordítják a gate elé nekünk profilból modellt állva (mint itthon), hanem kitolják őket egy külső gurulóútra, amíg az állóhelyére már gurul is be a következő. Ez a gurulóút pont egy teraszról segges hely, így pushback kocsi nélkül az indulókat nem nagyon lehetett jól elkapni.
Kitolás közben...
HB-JBG | Swiss | Bombardier CSeries CS100
Ezt csak azért, mert itt látszik egy RWY16 line-up nagyon hátul és egy érkező beguruló.
SX-DGE | Aegean Airlines | Airbus A320-232
OK-TVY | Smartwings | Boeing 737-8Q8(WL)
...és a végső pozícióban kitolást követően.
HB-JPC | Swiss | Airbus A321-271NX
No de nem itt akartuk megváltani a világot, valójában csak a kettő Edelweiss A340 miatt látogattunk ki bízva benne, hogy számunkra jó helyre teszik a 11 órára és 12 után érkező havasi gyopár testvérpárt.
Az első EDW A340 sajnos pont egy teljesen ellenfényes gate-re került, így csak néhány kocka jutott rá a terasz előtti elguruláskor, ami 15 mp-nek a nagy része felhős volt, vagy szétpezsgett.
Amikor kicsit távolabb volt még volt rajta valamennyi napsütés..
HB-JMD | Edelweiss Air | Airbus A340-313
...közelebb érve nap nélkül lett volna meg, de közben objektívet is kellett volna cserélni. Mivel ez a reg az előző napról megvolt normálisabban, ezért nem is próbáltam rá, inkább megéltem a pillanatot
Idővel megérkezett a túra zárásaként az utolsó EDW A340es is amivel indulásunk előtt még találkozhattunk. Délben nem szoktunk fotózni, de szerencsénkre olyan állóhelyet kapott a terasz előtt, amivel tudtunk mit kezdeni. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, így talán az egyik leglátványosabb (élménynek a legjobb) Edelweiss A340-es ez lett.
HB-JME | Edelweiss Air | Airbus A340-313
Ezekkel a kockákkal véget is ért a nettó 48 órás ZRH-i túránk érdemi része.
Néhány életkép kaputelefonnal:
Egy bő órás autóút Bázelbe és az EasyJet A320-as hazaút tökéletes lehetőség volt hogy röviden értékeljük is a látottakat.
Az időjárás megadta az alaphangot ahhoz, hogy kimaxoljuk a tervünket, így végül az Edelweiss (5/4) és Swiss (4/3) A340-eseket is elég jó arányban sikerült elkapni.
Amit talán sajnáltunk, hogy az Edelweiss A340-ek nagyon rossz időpontban mozogtak/nak szinte minden nap, ezért aranyórás fényekben nem igazán lehet őket megcsinálni akkor sem, ha CAVOK van.
A fotózási lehetőségek nem lennének rosszak - egy gyenge 4-est adnék rájuk összesen - de sajnos a pályák iránya, a koranyári napállással együtt eléggé lekorlátozták a megálmodott képek számát.
Ezekkel együtt természetesen elégedetten szürcsölgettük a Leffe sört a hazaúton
Végül csak egy hazai képpel búcsúzom.
Köszönöm a figyelmet és a kitartást!
u.i.: ha valaki megírja, hogy hogyan tudok videót (pl. youtube) beszúrni iframe-be, akkor felteszek néhány mozgóképet is a teraszról, csak a feeling miatt.
Terasz mint spotloc.
5/3.5
A 'B' terminál pier-jének tetejére álmodták meg:
Amire használható:
- nyitás (10 óra) és 11 óra közötti RWY 16 indulók
- nyitás (10 óra) és 11 óra között a RWY 16-al párhuzamos gurulók (kék vonallal jelöltem a lenti képen)
- nyitástól kb 16-ig a pier egyik oldalának (5 db állóhely) begurulóira (kék vonallal jelöltem a lenti képen)
és ennyi, minden más esetben ellenfényes képek készülnek a nyár során.
A kijutáshoz teljes körű secu ellenőrzés is jár és mindezért 2 000 Ft-nak megfelelő CHF-et is fizetni kell.
A terasz területre elég nagy, van kint egy étterem, mosdó és még játszótér is.
A régi 2A teraszra emlékeztetett. Nagy terek, egy derékig érő korlát és ennyi. Semmi EUs plexivel nem rontják el az élményt.
Volt olyan időszak, amikor harcolni kellett a korlát melletti helyért...
...és meg kellett szokni, hogy a hajtányok állandó zenélő hangja mellett a játszótéri gyerek zsibongás is folyamatos volt.
RWY 16 indulókkal kezdtünk, amik ahogy írtam is, maximum egy órán keresztül használhatóak.
Sajnos később indul be a heavy löket, amikor már szétpezseg minden tengelyfényben felszálló, így ez a néhány vas jutott vállalható fényekben.
HB-JHL | Swiss | Airbus A330-343
N675UA | United Airlines | Boeing 767-322ER(WL)
HB-JHD | Swiss | Airbus A330-343
HB-JHC | Swiss | Airbus A330-343
Érkeztek a leszállás után terasz előtt elgurulók...
HB-JBC | Swiss | Bombardier CSeries CS100
HB-IJU | Edelweiss Air | Airbus A320-214
9H-SLC | AJet | Airbus A321-211
...és a terasz, fényileg jó oldalára beállók, amik 90%-ban svájciak voltak.
Ezeket lehetőség volt majdnem szemből...
HB-JLS | Edelweiss Air | Airbus A320-214
HB-JCR | Swiss | Airbus A220-300
HB-JHM | Swiss | Airbus A330-343
...a kisebbeket fordulás közben ráhúzva (a nagyoknál minden is belelógott)...
HB-IJL | Swiss | Airbus A320-214
...és fordulás után oldalról is elkapni. (szintén csak a kicsiket, mert a nagyok az oszlopok között nem fértek bele)
HB-JOP | Chair Airlines | Airbus A320-214
TC-RBB | Pegasus | Airbus A321-251NX
Egy-egy vasat vontatni is láttunk a resting place-ről az induló gate-hez.
HB-IJW | Edelweiss | Air Airbus A320-214
Illetve kézenfekvő lenne, hogy az állóhelyre begurulókat, kigurulás közben is el lehet csípni.
Elég gyorsan kell megforgatni a járatokat, ezért sajnos a kitolt repülőket sem csak kifordítják a gate elé nekünk profilból modellt állva (mint itthon), hanem kitolják őket egy külső gurulóútra, amíg az állóhelyére már gurul is be a következő. Ez a gurulóút pont egy teraszról segges hely, így pushback kocsi nélkül az indulókat nem nagyon lehetett jól elkapni.
Kitolás közben...
HB-JBG | Swiss | Bombardier CSeries CS100
Ezt csak azért, mert itt látszik egy RWY16 line-up nagyon hátul és egy érkező beguruló.
SX-DGE | Aegean Airlines | Airbus A320-232
OK-TVY | Smartwings | Boeing 737-8Q8(WL)
...és a végső pozícióban kitolást követően.
HB-JPC | Swiss | Airbus A321-271NX
No de nem itt akartuk megváltani a világot, valójában csak a kettő Edelweiss A340 miatt látogattunk ki bízva benne, hogy számunkra jó helyre teszik a 11 órára és 12 után érkező havasi gyopár testvérpárt.
Az első EDW A340 sajnos pont egy teljesen ellenfényes gate-re került, így csak néhány kocka jutott rá a terasz előtti elguruláskor, ami 15 mp-nek a nagy része felhős volt, vagy szétpezsgett.
Amikor kicsit távolabb volt még volt rajta valamennyi napsütés..
HB-JMD | Edelweiss Air | Airbus A340-313
...közelebb érve nap nélkül lett volna meg, de közben objektívet is kellett volna cserélni. Mivel ez a reg az előző napról megvolt normálisabban, ezért nem is próbáltam rá, inkább megéltem a pillanatot
Idővel megérkezett a túra zárásaként az utolsó EDW A340es is amivel indulásunk előtt még találkozhattunk. Délben nem szoktunk fotózni, de szerencsénkre olyan állóhelyet kapott a terasz előtt, amivel tudtunk mit kezdeni. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, így talán az egyik leglátványosabb (élménynek a legjobb) Edelweiss A340-es ez lett.
HB-JME | Edelweiss Air | Airbus A340-313
Ezekkel a kockákkal véget is ért a nettó 48 órás ZRH-i túránk érdemi része.
Néhány életkép kaputelefonnal:
Egy bő órás autóút Bázelbe és az EasyJet A320-as hazaút tökéletes lehetőség volt hogy röviden értékeljük is a látottakat.
Az időjárás megadta az alaphangot ahhoz, hogy kimaxoljuk a tervünket, így végül az Edelweiss (5/4) és Swiss (4/3) A340-eseket is elég jó arányban sikerült elkapni.
Amit talán sajnáltunk, hogy az Edelweiss A340-ek nagyon rossz időpontban mozogtak/nak szinte minden nap, ezért aranyórás fényekben nem igazán lehet őket megcsinálni akkor sem, ha CAVOK van.
A fotózási lehetőségek nem lennének rosszak - egy gyenge 4-est adnék rájuk összesen - de sajnos a pályák iránya, a koranyári napállással együtt eléggé lekorlátozták a megálmodott képek számát.
Ezekkel együtt természetesen elégedetten szürcsölgettük a Leffe sört a hazaúton
Végül csak egy hazai képpel búcsúzom.
Köszönöm a figyelmet és a kitartást!
u.i.: ha valaki megírja, hogy hogyan tudok videót (pl. youtube) beszúrni iframe-be, akkor felteszek néhány mozgóképet is a teraszról, csak a feeling miatt.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.05.17-19 ZRH/LSZH - Havasi Hisztéria '24
Ez valóban egy nagyon fullos túra volt - köszönjük a részletes, informatív beszámolót
Ugyanitt kérem az T.adminokat, hogy töröljék a mienket
Ugyanitt kérem az T.adminokat, hogy töröljék a mienket
- habigyuri
- Silver Circle
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2016.07.07. 20:57
- Tartózkodási hely: XVII. kerület
Re: 2024.05.17-19 ZRH/LSZH - Havasi Hisztéria '24
Tushka154 írta:Ez valóban egy nagyon fullos túra volt - köszönjük a részletes, informatív beszámolót
Ugyanitt kérem az T.adminokat, hogy töröljék a mienket
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.05.17-19 ZRH/LSZH - Havasi Hisztéria '24
Hehe, köszi Gyuri
16 hozzászólás
• Oldal: 2 / 2 • 1, 2
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég