Az UITP által készített felmérés szerint Ázsiában működnek a világ legforgalmasabb és legnagyobb kiterjedésű föld alatti vasút vonalai.
A ‘World Metro Figures’ egy átfogó tanulmány a mai világ metróhálózatairól, és rávilágít az esetleges jövőbeni fejlesztési lehetőségekre. A jelentés alapján 2014-ben a világon 156 város rendelkezett föld alatt működő vasúti rendszerrel, melynek közel kétharmada Ázsiában és Európában található.
A világ legforgalmasabb metróhálózatával Tokió büszkélkedhet, mintegy 3,6 milliárd utassal évente, ami 10%-os növekedést mutat a 2012-es adatokhoz képest. A kínai metrók is jelentős növekedést produkáltak, ennek megfelelően Peking került a második helyre (3,4 milliárd, +39%) és Sanghaj a harmadikra (2,8 milliárd, +25%). A negyedik helyezett Szöul (2,6 milliárd, 8%), az ötödik pedig a legforgalmasabb európai, Moszkva lett (2,4 milliárd, -1%). Az utazás ezen módját naponta körülbelül 160 millió utas veszi igénybe, ami szintén jelentős, mintegy 7,9%-os növekedés 2012-höz viszonyítva. Ez nem is annyira meglepő, hiszen csak az elmúlt évben 500 kilométernyi új vonalat adtak át világszerte.
Terjed az automatizálás
A jelentésből az is kiderül, hogy a világ metrórendszereinek közel negyede rendelkezik legalább egy teljesen automatizált vonallal, ami összesen 732 kilométernyi távot jelent. Ebből 80 kilométert Dubai, 68 kilométert Vancouver és 65 kilométert Szingapúr tesz ki.
40 éve, az első teljesen automatizált vonal átadása óta egyre nagyobb ütemben nő az önvezérelt szakaszok száma a világ minden pontján. Az előrejelzések szerint 2025-re akár 2200 kilométer hosszúak is lehetnek ezek a vonalak, melynek főként Ázsia, a Közel-Kelet, illetve Észak-Afrika fejlődése szolgálhat alapul.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS