Ma egy éve működik a fővárosi közbringarendszer, a MOL Bubi, melynek sikere a várakozásokat is felülmúlta. A népszerű zöld bringákra már az indulás első hónapjában majdnem 4000-en váltottak bérletet, és ez a szám azóta is növekszik. Az elmúlt egy évben több mint 815 ezerszer béreltek bringát. A bérlések során jellemzően a félórás díjmentes időintervallumon belül használják a kerékpárokat, átlagosan kevesebb, mint negyed óráig, ez is mutatja, hogy a MOL Bubi kiegészítő közlekedési mód, más közösségi közlekedési móddal kombinálva szeretik használni az ügyfelek. A felhasználók javaslatait, észrevételeit figyelembe véve a rendszer indulása óta a város különböző pontjain újabb 19+1 gyűjtőállomással és a negyedéves bérlettel bővültek a MOL Bubi szolgáltatásai, ezzel is elősegítve, hogy minél többen tudják használni a rendszert. További 2 gyűjtőállomás üzembe helyezése pedig szeptember végéig várható.
Az egyéves születésnap alkalmából rendezett sajtótájékoztatón dr. Szűcs Panni, a BKK kommunikációs igazgatója bemutatta a MOL Bubi új arcait, a Group’n’Swing zenekar énekeseit, akik szívesen állnak a közbringarendszer mellé és maguk is nap, mint nap kerékpárral közlekednek a városban. Mihályi Réka elmondta, hogy az ő életét is megkönnyíti a MOL Bubi, ami biztosítja a városlakóknak, hogy bármikor könnyen bringára pattanhassanak. Magyar Bálint pedig hozzátette, a MOL Bubi nagyon jó lehetőség arra, hogyha épp nincs nála a saját bringája, felüljön egy MOL Bubira, és elérjen a céljáig.
A bővítésnek köszönhetően összesen 11 kerületben 96 gyűjtőállomás, 2 109 dokkolóállás és 1 150 kerékpár várja a MOL Bubi rendszer használóit. Egy gyűjtőállomás magántőke bevonásával, a Futureal Csoport támogatásával épült a Corvin sétányon. Névadó szponzorként a MOL évi 122 millió forinttal támogatja a rendszer működését.
2014. szeptember 8. és december 31. között több mint 7 200 bérletet és közel 3 400 jegyet, míg 2015. augusztus 31-éig több mint 4 100 bérletet és több mint 17 000 jegyet vásároltak ügyfeleink. A felhasználási adatokat elemezve látható, hogy a rendszeres, bérlettel rendelkező, felhasználók többsége hetente többször használja a zöld bringákat. Az elmúlt egy évben az átlagos napi bérlésszám 2 234 darab volt. Mivel egy regisztrációval egyszerre akár 4 kerékpárt is lehet bérelni egy időben, sokan megosztják a bérletüket mással is, azaz a regisztráltak számánál vélhetően sokkal több ember használja rendszeresen a szolgáltatást.
2015. júliusától új negyedéves MOL Bubi bérletet vezetett be a BKK, annak érdekében, hogy még több olyan városlakó üljön kerékpárra és – ezen keresztül – a hagyományos közösségi közlekedési eszközökre, akik korábban idegenkedtek a fenntartható közlekedés ezen formáitól.
A közbringát könnyű használni, ezt bárki kipróbálhatta az elmúlt egy évben. Népszerűsítésüket számos programmal segítette a BKK. Ilyen programsorozat volt a Próbáld ki pénteken! akció is, mely során júliusban minden pénteken a forgalmas helyeken található MOL Bubi gyűjtőállomásoknál a BKK munkatársai mutatták be az érdeklődőknek a terminálok és kerékpárok használatát.
A MOL Bubi közbringarendszer elindításával a BKK új fejezetet nyitott a budapesti közösségi közlekedésben. A cél az, hogy a kerékpáros közlekedés feltételeinek javításával egyre többen válasszák rövid városi utazásaikhoz alternatívaként a biciklit. A rendszer egyesíti az egyéni közlekedés szabadságát a kötöttpályás közlekedés megbízhatóságával.
A MOL Bubi egy közösségi közlekedési eszköz, amely biztosítja, hogy bárki egyszerűen kerékpárra pattanjon Budapesten. Ezért nevezzük Budapest biciklinek (Bubi). A MOL Bubi célja, hogy olyanok számára is biztosítsa a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, akik valamiért nem tudják, vagy nem akarják a saját biciklijüket használni, akik ingáznak Budapestre és nem tudják egész nap maguknál tartani a biciklit, esetleg nincs is saját kerékpárjuk. Egyirányú közlekedésre is használható, nem muszáj a visszautat is kerékpárral megtenni, ha váratlanul eleredne az eső, nehéz csomagot kaptunk vagy összetalálkozunk egy autós ismerősünkkel, aki elvisz. Nem kell a lopás kockázatát viselni, ha használat után mindig gyűjtőállomáson rakja le használója biciklit, annak sorsáért a továbbiakban már nem a használó a felelős. Nem kell saját kerékpárral rendelkezni, csak ki kell menni egy gyűjtőállomáshoz és használni. Az utazásunk minden szakaszát az arra legalkalmasabb eszközzel tehetjük meg, távolabbról érkezve metróról, vonatról, távolsági buszról átszállhatunk kerékpárra, és a belváros utcáin már azzal tehetjük meg az utat.
A közbringák egységes kinézetű, speciálisan a városi forgalomra tervezett, strapabíró kerékpárok. Olyan elemekből állnak, amelyek nem kompatibilisek más típusú kerékpárok alkatrészeivel, ezért ellopni nem érdemes őket. A MOL Bubi olyan látványos, innovatív megoldásokat is tartalmaz, mint például a gyűjtőállomások megújuló energiával, napelemmel történő működtetése vagy a nagyméretű érintőképernyővel felszerelt terminálok. A rendszer üzemeltetéséről a BKK által megbízott Közbringa Kft. gondoskodik, munkatársai folyamatosan ellenőrzik a gyűjtőállomásokat, hogy az igényekhez igazodva ott mindig kellő számú kerékpár és szabad férőhely legyen, valamint ellenőrzik, hogy a kerékpárok megfelelnek-e a közúton történő használat szabályainak és nincs-e sérült alkatrészük.
A fiatalos és trendi közbringarendszer olyan szemléletformáló eszköz, amely ráirányítja a figyelmet a multimodális utazási lehetőségekre, népszerűsíti a kerékpáros és a közösségi közlekedést is, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy Budapest élhetőbb várossá fejlődjön.
A tavalyi évben átadott MOL Bubi rendszer kialakítását az EU Regionális Fejlesztési Alapja az Új Széchenyi Terv keretében támogatta.
[powr-image-slider label=”Enter a Label”]
A sajtótájékoztatót követő születésnapi partin felszólalt Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK vezéirgazgatója, aki elmondta, úgy érzi magát, mint egy büszke apa, aki gyermeke születésnapját ünnepli, habár azt kiemelte, hogy a közbringarendszer születésénél még nem volt jelen. Tavaly szeptemberben ugyanis még Vitézy Dávid vezette a fővárosi közlekedési vállalatot, amelyet decemberben vett át Dabóczi, aki a kötetlen ünneplésen kiemelte, hogy a rendszernek még vannak betegségei, ám mint minden gyermek, így a Bubi is kinövi ezeket idővel és természetesen folyamatos fejlesztéssel.
A vezérigazgató arról is tett rövid említést, miszerint a jövőbeni tervek között szerepel a MOL Bubi elektromos változatának bevezetése is, erről azonban egyelőre bővebb információt nem kaptunk.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS