Még Novemberben kötött együttműködési megállapodást a XII. kerületi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ a Normafa Park területének fejlesztéséhez kapcsolódó, környezetbarát megközelítési lehetőségét biztosító közösségi közlekedési infrastruktúra megvalósítása érdekében.
A fejlesztés során két irányba nyílhat lehetőség a fogaskerekű vonalának meghosszabbítására, ám ehhez az elöregedett járműpark teljes cseréje szükséges. A 70-es évek eleje óta forgalomban lévő fogaskerekű-szerelvények cseréje körülbelül 8 milliárd, míg a pálya meghosszabbítása és felújítása várhatóan 10-12 milliárd forintba kerülhet az előzetes számítások szerint.
Az olyan járművek beszerzésére lenne a legnagyobb szükség, amely képes fogaskerekű vasútként és hagyományos villamosként is működni. Ezzel kilehetne küszöbölni az esetleges átszállásokat, így a külső hegyvidéki területekről is egyszerűbben és gyorsabban el lehetne jutni akár a Széll Kálmán térig. A Városmajortól könnyen meghosszabbítható a villamospálya a Széll Kálmán térig, melyen akadály nélkül közlekedne a vasút hagyományos villamosként.
A másik irányban is nagy fejlesztések vannak kilátásban. A legfontosabb az új kétvágányú adhéziós pálya építése Normafáig. A mostani Széchenyi-hegyi végállomásnál a vonal balra fordulna, elérné a gyermekvasút végállomást, majd annak nyomvonalán érné el a Normafánál kialakítandó új végállomást. A Széchenyi-hegytől Normafáig szintén hagyományos villamos üzemben közlekednének a szerelvények.
A beruházás továbbá tartalmazza a meglévő fogasrudas vonal teljes felújítását, valamint a biztosítóberendezések cseréjét
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS