A londoni közlekedési társaság nem mindennapi tesztsorozatot zárt le az elmúlt napokban. Mintegy öt hétig tesztelték az egyik legnagyobb forgalmú metróvonalon azt a rendszert, amely a metrókocsik fékezésekor termelődő energiából elektromos áramot állít elő.
A tesztek sikeresnek bizonyultak, a ‘Victoria’ viszonylat Cloudesley Road nevű megállójában kiépített rendszer a próbaidőszak utáni egy hetes normál üzem alatt annyi áramot termelt, ami akár két napon keresztül kitűnően fedezi a jóval nagyobb Holborn állomás energiaszükségletét.
A metró üzemeltetőjének számításai alapján az egész rendszerre való kiépítés esetén éves szinten akár 5%-kal is csökkenhet a hálózat energiafelhasználása, amely körülbelül 6 millió fonttal kisebb “villanyszámlát” jelenthet.
Ezt az összeget majd a földalatti viszonylatok, illetve a felszíni közlekedés minőségének javítására fordítanák a cég szakemberei.
Az első számítások során megállapították, hogy akár 1 nap alatt nagyjából 1 megawattnyi energiát lehet visszaforgatni, amely mennyiség elegendő 104 normál háztartás szükségleteinek a kielégítésére.
A metrót üzemeltető cég beszámolója alapján a cég történetének talán legnagyobb változásán megy keresztül, amelynek köszönhetően nem csak a környezettudatosság, de a kapacitás terén is jelentős változások lesznek.
A közeljövőben több vonalon lecserélésre kerülnek a sínek, és az azon közlekedő szerelvények egy része, amelynek eredményeképpen a londoniak mintegy 30%-os kapacitásbővítést realizálhatnak majd valamennyi vonalon.
Fotó: Telegraph
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS