A német államvasutak (Deutsche Bahn) jelenleg is kísérleteket folytat a német vasúti hálózat teljes körű automatizálásához. Rüdiger Grube, a német államvasutak elnöke elmondta, hogy a Deutsche Bahn legkésőbb 2023-ra üzembe szeretné állítani az első teljesen önjáró vasúti szerelvényt – adta hírül a Frankfurter Allgeimeine Zeitung.
Bár a világ számtalan országában és városában működnek már sínpályán közlekedő önjáró vasúti járművek, ám a teljes vasúthálózat automatizálása sokkal bonyolultabb és komolyabb munkát igényel. Míg a metró szerelvények azonos sebességgel haladnak az útjuk során, addig a vasútban számtalan különböző sebességű és méretű szerelvény közlekedik. Egy személy, gyors, vagy tehervonat mind különböző paraméterekkel rendelkezik, ezért sokkal komplexebb tervezést igényel a rendszer kiépítése. A nehézségek ellenére azonban a tesztek jelenleg is sikeresen zajlanak az Érchegységben felállított próbapályán.
Rüdiger Grube kiemelte, hogy a vasút csak akkor lehet képes felvenni a versenyt a közúti közlekedéssel, ha az ilyen és ehhez hasonló technikai újítások minél előbb bevezetésre kerülnek. A munkavállalók képviselete is támogatja a fejlesztéseket és egyetértenek abban, hogy a digitalizáció és a modern technika fejlődését igenis fel kell használni a vasútipar fejlődése érdekében.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS