Forgalomba állt tegnap a MÁV-Start Zrt. két saját fejlesztésű InterCity (IC) kocsija, ezzel, valamint a tervezett sorozatgyártással lehetőség adódik a hazai vasútijármű-gyártás újraindítására, munkát adva a honi beszállítóknak is.
A járművet a Magyar Államvasutak fejlesztette ki európai uniós támogatással, a két eddigi prototípus is Szolnokon épült. A tervezés, az építés és az engedélyezési eljárások lebonyolítása három évet vett igénybe. A járműtípus a legújabb európai szabvány szerinti minősítéssel rendelkezik, így a hazai mellett Európa bármely normál nyomtávú vonalán közlekedhet. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára tegnap elmondta, a két elkészült IC-kocsi a magyar vasút reneszánszát jelképezi. A vasútijármű-gyártás újjáélesztése Magyarország újraiparosításának egyik motorja lehet – tette hozzá. Zaránd György, a MÁV-Start vezérigazgatója szerint a mérnökök magas műszaki színvonalon, az utaskomfortigények figyelembevételével tervezték meg a járművet. A MÁV a belföldi és külföldi járatokon egyaránt üzemeltetni fogja az új típusú saját fejlesztésű vagonokat. Az új kocsik elsőként a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vonalon közlekednek majd, melyeket a Dunántúlon a soproni,szombathelyi, illetve később a pécsi,kaposvári szakasz követ majd. A későbbiekben pedig a miskolci utasok is örülhetnek majd a jármű által nyújtott kényelemnek.
A vasúttársaság vezetése jövőre dönthet a sorozatgyártásról, a tervek szerint 48 kocsit rendelnének. A járművek tervezett átadása 2017 második felében kezdődik el és 2018-ban fejeződik be, a projekt költségvetése hatmilliárd forint. A sorozatgyártás azonban csak akkor kezdődhet el, ha az anyagi háttér is biztosított, erről jelenleg egyeztetések zajlanak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a vasúttársaság között.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS