Üzembe állt december 11-én az első Alstom TGV 2N2 Euroduplex Atlantique vonat a Párizs Montparnasse-t és Toulouse Matabiau-t összekötő Sud Europe Atlantique nagysebességű vasúti vonalon.
A kétáramnemű (25kV 50Hz ac/1.5kV dc) emeletes, Océane névre keresztelt vonatokat még 2012-ben rendelte meg az SNCF, egy 2007-ben az Alstommal kötött 1.2 milliárd dolláros szerződés keretein belül. Az új járművek engedélyezett sebessége 320 km/h, így a Párizs-Bordeaux távolságot mintegy 1 óra 10 perccel lerövidítve, 2 óra 4 perc alatt teszi meg. A Párizs és Toulouse közötti szakaszon is jelentősen csökkent a menetidő. A két várost 5 óra 24 perc helyett most már 4 óra 9 perc alatt kötik össze az Océane-k.
Az új TGV-k Délnyugat-Franciaországban állnak majd fokozatosan forgalomba. A Tours és Bordeaux közötti 302 km hosszú vonalat várhatóan 2017. júliusában adják át, amely viszonylaton a tervek szerint 17 Océane fog közlekedni.
Az új vonatokkal az egyszintes Atlantique változatot váltja le a francia vasúttársaság, hiszen az egyre növekvő igényeket már a további járatsűrítésekkel sem lehet kielégíteni. Az elmúlt években ebből kifolyólag az SNCF már szinte kizárólag emeletes kivitelű járműveket szerzett be.
Mindegyik Océane vonaton 556 ülőhely található, melyből 158 első- és 398 másodosztályú, ezzel 22%-os növekedést elérve az Atlantique verziókhoz képest. Minden ülőhely rendelkezik saját 230 voltos konnektorral, illetve 2 db USB töltővel, így egyszerre tölthetjük mobilkészülékünket, tabletünket, laptopunkat vagy egyéb elektronikai eszközünket is.
Az Océane egyik jellegzetessége az áttervezett belső tér, melynek eredményeként újfajta ülések kerültek beépítésre. Az első osztályon található ülőhelyek kényelmet, nyugalmat, eleganciát és melegséget sugároznak, amely kiváló környezetet biztosít a munkavégzéshez és pihenéshez egyaránt. Az ülések természetes anyagokból készültek, többek között fát, gyapjút és bőrt használtak a lehető legkellemesebb utazás biztosítása érdekében.
Az másodosztályon szintén természetes anyagokból készült székeket találunk, a korábbi TGV változatokhoz képest nagyobb tárolóhelyekkel és szélesebb lenyitható kis asztallal.
Az informatika terén is számos újítást mutatott be az Alstom és a francia vasúttársaság. Az utasok valós idejű tájékoztatásáról, a lehetséges csatlakozásokról és megállókról az SNCF SIVE információs rendszere gondoskodik, továbbá az út teljes ideje alatt az egész szerelvényen elérhető az ingyenes Wi-Fi szolgáltatás, amelyet az Orange hálózat biztosít.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS