Nagy terveket szövöget a szlovén Adria Airways, amelynek vezetősége azt a célt tűzte ki maguk elé, hogy előkészítsék a légitársaság magyarországi piacra történő belépését. Az ország közlekedésügyi minisztere, Peter Gašperšič rendkívül bizakodó az Európai Unió új légiközlekedési stratégiáját illetően, elmondása szerint új lehetőségek tárulkoznak fel a fuvarozó előtt.
A miniszter hozzátette, hogy a magyar állam különböző kedvezményeket fog biztosítani a vállalat számára, így az Adria Airways könnyen kiváló pozícióba kerülhet több viszonylaton is, az azonban, hogy melyek ezek az útvonalak, egyelőre nem derült ki.
A szlovén kormány biztos abban, hogy az ország légiközlekedési mutatói újra fel tudnak lendülni, amennyiben a cég gyorsan reagál a piac igényeire, és regionális üzletfeleket keres magának.
Ebben kiváló társra találhat a lassan három éve nemzeti légitársaság nélkül működő Budapest Airport személyében, amely így egy újabb területet tudna lefedni, hiszen a fuvarozó a hosszú idők óta Budapestről kiszolgálatlan balkáni régiót tudná becsatolni a magyar piacra.
A társaság egyébként a közelmúltban lépett frigyre az észt Nordic Aviation Group-pal, ami a partnerek szerint egy olyan együttműködés, amely Európa összes regionális légitársaságának számára példaértékű lehet a további „túlélés” érdekében az egyre szaporodó fapados viszonylatok mellett. Egyes sajtóértesülések szerint a légitársaság anyagi támogatást is kapott, ugyanakkor a felek ezt egyelőre nem erősítették meg.
Az Adria Airways többek között Pristinában, illetve Lodzban is üzemeltet bázist az országon kívül, de a tervek szerint 2016-tól már az albán fővárosban, Tiranában is állomásoztatnak majd egy repülőgépet, ahonnan összesen öt új útvonalat fog bejelentetni a cég.
Mark Anžur, a légitársaság vezérigazgatója egy korábbi nyilatkozatában elmondta, hogy a hangsúly azon van, hogy ne sürgessenek semmit. Stratégiájuk alapján ők nem egy szlovén nemzeti cég, hanem egy európai regionális vállalat kívánnak lenni.
Ehhez kulcsfontosságú lépés az, hogy a kormány sikeresen értékesítse a társaság részvényeit, amelyeknek a 91,6 %-ra úgy tűnik már több vevő is jelentkezett.
Így tehát el lehet képzelni, hogy amennyiben sikeres a stratégiája a társaságnak, és sikerül megállapodni a magyar felekkel, úgy akár egy, az egész balkán térséget lefoglaló vállalat üzemelhet fővárosunkból, sőt akár még a budapesti bázis nyitása sem elvethető dolog, persze ez egyelőre csak feltételezés.
Az Ex-Yu Aviaton hírportál információit elküldtük a Budapest Airport illetékeseinek, viszont ezidáig semmilyen megerősítést nem kaptunk részükről.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS