Pontosan 35 éve, vagyis 1981. szeptember 26-án szállt fel először a Boeing 767-es típusú repülőgépe. Ez volt a vállalat első két sugárhajtóművel szerelt, szélestörzsű kivitelű gépe.
Az amerikai Boeing a 767-es típust az Airbus A310-es riválisának szánta. Az első altípus a 767-200, melyet az United Airlines 1982-ben vett át. Ezen kívül több kivitele is készült a ma 35 éves 767-es családnak, többek között: 767-300, 767-400, 767-200ER, 767-300ER. Utóbbi két verzió nagyobb teherbírással rendelkezik elődjeiknél és a hatótávolságuk is megnövekedett. A Boeing gépe teherszállító kivitelben is készül, 767-300F néven, melyből az amerikai gyártó tavaly szállította le 100. darabját, melyet a FedEx cég üzemeltet. Tervezték még egy további taggal bővíteni a családot, mégpedig a 767-400ER-el, azonban 2001-ben leállították a fejlesztéseket és utódjául a 787-es típust jelölte ki a gyártó.
Fontos megemlíteni, hogy a magyar légitársaságnál is szolgálatot teljesített a típus. Miután a légitársaság úgy döntött, hogy saját maga is üzemeltetni kíván tengerentúli járatokat, két típus jöhetett szóba, az Airbus A310-es, illetve a Boeing 767-es repülőgépe. Végül utóbbi nyert, melyből öt darabot üzemeltetett a Malév: HA-LHA, HA-LHB, HA-LHC (ebből kettőt is, egyszer teszt üzemben, majd azt követően egy másikat véglegesen) és HA-LHD lajstromjellel.
A Boeing ikonikus gépe manapság is közlekedik Budapestre heti háromszor, az Air Canada rouge színeiben.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS