Átadásra került az első A321neo: Az új hajtómű opciós A320neo típuscsalád legnagyobb teljesítményű változatát az üzemeltető Virgin America az Airbus németországi gyárában, Hamburgban vette át.
Az átadó ceremónián az Airbus és a légitársaság képviselői mellett a GE Capital Aviation Services (GECAS) és a CFM International legfelsőbb vezetői is jelen voltak, mivel a Virgin America a General Electric lízingcége által biztosított finanszírozási konstrukcióban CFM LEAP-1A hajtóművel kapta meg az első A321neo (N921VA) gépét április 20-án.
2016 decembere óta az Alaska Air Group leányvállalataként működő Virgin America gépparkja kizárólag Airbus típusokból áll. Az 53 darab A320-ast és 10 A319-est számláló flottába a GECAS révén még további 9 darab A321neo fog érkezni 2018 végéig, a saját jogon megrendelt 30 darab A320neo mellé, amelyek szállításai 2020-2022 között zajlanak.
Az A321neo forgalomba állítására a jövő hónapban készül a Virgin America. A tervezett menetrend szerint a gép május 31-én San Francisco és Washington D.C. között fog először utasokkal közlekedni, miután június 14-től San Francisco – New York útvonalon debütál a típus.
A bő egy hónapos várakozási időt a még hátralévő fedélzeti konfigurációs munkálatok indokolják, amelyeket a légitársaság Miamiban működő partnercégével végeztet el, hogy a vadonatúj A321neo három-osztályos elrendezésben összesen 185 utasüléssel állhasson menetrendbe.
Az A321neo, amely az első felszállással 2016. február 9-én kezdte meg a berepülési programját CFM LEAP hajtóművel idén márciusban szerzett típusengedélyt. A vevők számára rendelkezésre álló másik hajtómű opcióval, a Pratt&Whitney PW1100G-vel szerelt A321neo már december óta az engedélyek birtokában van, átadás ezzel az erőforrással mégsem történt.
Az A321neo, amelynek egyik prototípusa 2016 szeptemberében a ferihegyi repülőtéren is megfordult aktuális listaár szerint 127 millió dollárba kerül, 11 millióval többe, mint a jelenlegi hajtómű opciós A321-es.
Az üzemeltetők cserébe nagyobb fokú hatékonyságot, csendesebb és takarékosabb üzemet élvezhetnek. Elsődlegesen az új hajtóműveknek, valamint a Sharklet szárnyvégeknek köszönhetően gyári ígéret szerint az A321neo mintegy 15%-kal kevesebb üzemanyaggal is beéri, miközben a zajkibocsátása mindössze a fele az előző generációs változatéhoz képest.
Az Airbus új hajtómű opciós keskenytörzsű típuscsaládjának legújabban átadott tagjára, az A321neo-ra ez eddig (2016. decemberi adat) összesen 1388 darab megrendelés érkezett. A legjelentősebb vevők lízingcégként 130 géppel az Air Lease Corporation (ALC), légitársaságként pedig a Wizz Air, amely 110 gépre tart igényt.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS