Fél éven belül a CSeries mindkét változatát szolgálatba állíthatják, miután a Bombardier CS300 első kereskedelmi példánya megérkezett Lettországba. A mérföldkő alkalmából különleges rendezvényt szervezett a légitársaság a CS300 és az airBaltic támogatóinak, partnereinek, illetve a nemzetközi légiközlekedési sajtó képviselőinek. A Traveler Circle is jelen volt a rigai repülőtér hangárában tartott show-n, amelyen közelebbről is szemügyre vehettük a kanadai repülőgépgyár legújabb gépét.
Kíváncsian vártam a repülőgép bemutatóját, nem csupán maga a gép miatt, de az azt övező ünneplés és show miatt is. Személy szerint pozitív csalódás volt a hatalmas karbantartó hangárban tartott ünnepség, amelyen több száz, ha nem ezer ember vett részt – köztük üzletemberek és politikusok, így az előző miniszterelnök és a jelenlegi köztársasági elnök is.
Aki követte az élő közvetítésünket a Facebook oldalunkon, az láthatta azt a felvezetést, amellyel a CS300-ast leplezték le – de csak a kötelező, túl hosszú beszédeket követően. A vizuális elemekkel és teátrális zenével tarkított izgató show-t követően végre lehullott a lepel az YL-CSA lajstromú repülőgépről is, amelynek utasterét először Lettország köztársasági elnöke tekintette meg Martin Gauss vezérigazgatóval és a Bombardier képviselőivel.
Mivel pár hónappal ezelőtt a Swiss jóvoltából már tesztelhettük a Bombardier CSeries első képviselőjét, a CS100-ast, ezért még nagyobb kívácsisággal vártam, hogy összemérhessem a két típus fedélzetét és annak egyes tulajdonságait. Szembetűnő különbség a nagyobb utaskapacitáson kívül nem található, bár apróbb kényelmi elemek szimpatikusabbak az airBaltic CS300-asán, így például a teljes méretű tároló az üléstámlában vagy az ezzel együtt dönthető üléspárna.
Az utaskabin 2+3-as elrendezéssel érkezik – ahogyan a típuscsalád mindkét változata – és összesen 145 utas befogadására képes. Mind a 145 utas kényelemben érezheti magát, még egy 3+ órás repülés alatt is, ugyanis a “SlimPlus” névre keresztelt vékony ülések még az Airbus A320-család székeinél is szélesebbek, 1,5-2 collal
A még nagyobb kényelem biztosítása érdekében a légitársaságnál odafigyeltek a térérzet növelésére, ugyanis mindamellett, hogy a CS300 a kategóriájában megszokottnál jóval nagyobb ablakokkal érkezik, az airBaltic hangulatvilágítással is felszereltette az új típus első fecskéjét. Személyes tapasztalato, hogy ez a világítás valóban javít a szűkösség érzetén, amely a Boeing 737 egyes változatainál a Sky Interior kialakítással együtt érkezik. A Ryanair újabb repülőgépein szintúgy megtalálható a hangulatvilágítás, amely az amúgy “heringes” és kissé zártabb érzést remek fényjátékkal űzi el.
A lett légivállalat CS300-as gépparkja 2020-ig teljessé válik, így összesen húsz repülőgép fogja leváltani a kiöregedő Boeing 737 Classic flottát, amelyet a Rigába tartó járaton volt szerencsém kipróbálni. Habár ezek a példányok 17-24 év közöttiek, ám kényelmi funkciójukból nem vesztettek jelentősen, ennek ellenére természetesen jogos a nyugdíjazás és a vérfrissítés, hogy ezzel is fenntartsa a versenyképességet az amúgy nem túl nagy szerepet betöltő, ám a balti régióban jeleskedő légitársaság.
Rigai beszámolónk nem ért véget, cikkünk következő részében beszélünk az airBaltic terveiről, így többek közt arra is választ kapunk, hogy kíván-e csatlakozni a vállalat egy globális légiszövetséghez.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS