Sikeresen túl van az A350-1000XWB prototípusa a magashegyvidéki és forró éghajlati teszteken – jelentette az európai repülőgépgyár, amely 10 napos dél-amerikai program keretében vizsgálta az új generációs szélestörzsű gépet.
Az Airbus elsődleges célja az új típusváltozat és hajtóműveinek nagy magasságban fekvő reptereken, valamint meleg és párás időjárási körülmények között történő üzemképességének ellenőrzése volt.
A földi és repülés közbeni teszteket is magába foglaló programot az Airbus Bolíviában kezdte, ahol két repülőtéren is megfordult az A350-1000XWB. Előbb a 2350 méteren található Cochabamba, majd a rendszerek számára még nagyobb kihívást jelentő, 4054 méteren elterülő La Paz légikikötőjében. Ezt követően a prototípust a kolumbiai Barranquillába repülték, ahol a hőmérsékleti tényező játszotta a főszerepet az oda jellemző 8-32 Celsius fok közötti ingadozással.
A tesztsorozat elsődleges kiértékelt eredményei szerint az A350-1000XWB és Rolls-Royce Trent XWB-97 hajtóművei megfelelő teljesítményt nyújtottak a próbák során. A típus ezen tulajdonságai alapján készen áll a forgalomba bocsátásra, amely ha időben sikerül zárni a berepülési programot és megszerezni a hatósági engedélyeket 2017 végén, várhatóan a Qatar Airways-zel együttműködésben meg is történhet.
Az Airbus három A350-1000XWB prototípussal tesztel. Az első (MSN 059) 2016. november 24-én szállt fel. A második (MSN 071), amely a dél-amerikai vizsgákban is részt vett idén január 10-e óta repül, míg a többitől eltérő, a farok részén kompozit szálakat idéző gyári festést viselő harmadik (MSN 065) február 7-én emelkedett először magasba.
A listaár szerint kis híján 360 millió dolláros A350-1000-esből az európai gyártó eddig 11 ügyféltől összesen 211 megrendelést tudott szerezni. Az A350 eXtra-Wide-Body típuscsalád 1000-es szériája az Airbus legnagyobb kéthajtóműves utasszállítója. Hatótávolságát 14800 km-ben, tipikus utaskapacitását pedig 366 főben határozta meg az Airbus.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS