Az ír Independent hírportál információi szerint London Stansted és Barcelona repülőterein teszteli átszállási szolgáltatását a Ryanair, amellyel egy újabb kényelmi szolgáltatást kínálna utasainak. Amennyiben sikeres a tesztidőszak, úgy nemcsak az átszállás, de a más légifuvarozók járataira történő ráhordás is megjelenhet az ír fapados vállalat kínálatában.
Michael O’Leary vezérigazgató elmondása szerint a mostani próbaüzem keretében az utasoknak lehetősége lesz két járat között a tranzit területen belül maradnia, ezzel megspórolva időt és energiát, mint a hagyományos és némely fapados légitársaságok esetében, amelyek átszállást is nyújtanak az utasoknak.
A ráhordó szolgáltatás elindításával a Ryanair által kínált célállomás-hálózat tovább bővülhet, méghozzá olyan desztinációkkal, amelyeket jelenleg O’Leary vállalata nem szolgál ki saját járattal.
A légitársaság vezetője egyszerű példával szemléltette a szolgáltatást, mely szerint ha egy brit városból – Glasgow , Belfast vagy Edinburgh – akarnánk repülni a lengyelországi Poznanba, úgy közvetlen járat hiányában akár London Stansted-i átszállással tehetjük meg ezt, amelyet a rendszer fel fog tüntetni számunkra. Habár a világ legtöbb légivállalatánál az átszállás opcióját megszokhattuk az évtizedek alatt, azonban a Ryanair esetében egyelőre szokatlan lehet, hogy az utasélmény ilyen fontos elemmel színesedik.
Korábban már felmerült, hogy az ír low-cost modellben üzemelő légitársaság ráhordó járatokat kínálna a hagyományos légicégeknek, úgy mint a Lufthansa vagy az Air France-KLM csoport. Ez a terv a mai napig fennáll a Ryanair-nél, O’Leary szerint a ráhordás “elengedhetetlen” lesz a fapadosok esetében az ún. “legacy” légifuvarozók bázis repülőtereiről.
A vezérigazgató víziója között szerepel az Aer Lingus számára történő ráhordás is, amely véleménye szerint jelenleg könnyebb, mint mielőtt az ír légitársaság a British Airways-t és az Iberiát is tulajdonló IAG csoport tagja lett.
Hogy Budapesten ez az átszállási lehetőség hogyan érvényesülhetne, az egyelőre kérdéses és korai, ugyanis nem tudható, hogy miként kívánja a bázisain bevezetni ezt a szolgáltatást a Ryanair. Ugyanakkor az elmondható, hogy a budapesti útvonalhálózatot tekintve a Wizz Air esetében nagyobb kereslet lehetne a ráhordás lehetőségére, köszönhetően a Váradi József nevével fémjelzett vállalat által kínált keleti és déli célállomásoknak, úgy mint a grúz Kutaiszi vagy Tel Aviv, Kijev vagy az azeri főváros, Baku.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS