Újabb Boeing prototípus emelkedett a magasba, miután az amerikai repülőgépgyár berepülő pilótái a 737 MAX típuscsalád soron következő szériájával, a MAX 9-essel hajtottak végre sikeres szűzfelszállást.
Alig két hétre rá, hogy a Boeing a legnagyobb Dreamliner első repüléséről adott hírt, máris újabb prototípus gurult ki futópályára, hogy a levegőbe emelkedjen. A Boeing 737 MAX-9 első példányát március 7-én tárták a közönség elé a gyáriak a jól megszokott kigördülő ceremónia keretében. Ezt követően mindössze 37 nap kellett hozzá, hogy a gépet a repüléshez felkészítsék.
Az április 13-án Christine Walsh és Ed Wilson berepülő pilóták vezénylete alatt végrehajtott repülés alkalmával a MAX-9 prototípusa 2 óra 42 percet töltött a levegőben. A repülés az elsődleges jelentések szerint rendben, eseménytelenül zajlott.
A 737 MAX-9 a jelenlegi Next Generation (NG) széria alapjain továbbfejlesztett MAX-család második típusvariánsa az idén márciusban típusengedélyt szerzett MAX 8-as után. A 8-ashoz képest, 2,7 méterrel hosszabb törzsű, összességében 42,2 méteres MAX-9-esre most alapos tesztek várnak, hogy a típusengedélyek megszerzését követően 2018-ban forgalomba is állhasson az első sorozatgyártott példánya. A gyáriak szerint erre igen jók is az esélyek, mivel eddig mindent a tervezett időben sikerült végrehajtani a program során.
A listaáron 119,2 millió dolláros MAX 9-es maximális utaskapacitása 220 fő. Tipikus, kétosztályos kabinkonfigurációval 178 utast vehet fedélzetére, miközben hatótávolsága a MAX-8-asével megegyező, 3515 tengeri mérföld (6500 km), amellyel például London - Dubaj , Peking- Szingapúr , New-York-Seattle útvonalak fedhetők le a Boeing katalógusa alapján. A MAX 8-as azonban 16 utassal kevesebbet tud szállítani a referencia, kétosztályos berendezésben.
A Boeing a valaha legjobban fogyó típusának titulálja a 737 MAX típuscsaládod, amelyre ez eddig 86 ügyféltől 3700-nál is több megrendelés érkezett. A 737 MAX-9 pontos rendelésszáma ebből nehezen beazonosítható, mivel a gyáriak nem különösebben részletezik, mennyi szerződést sikerült kötni a jelenleg kínált legnagyobb típusváltozatra.
Az ügyfelek sorát többek közt az amerikai United Airlines, a Turkish Airlines, az Air Canada, az Aeroméxico, a szintén amerikai Alaska Airlines, az Icelandair és a Lion Air gazdagítják; utóbbi indonéz üzemeltető a legjelentősebb vásárló a maga 201 gépes foglalásával.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS