Szibériát is megjárta berepülési programja keretében a Boeing 737 MAX prototípusa – közölte az amerikai repülőgépgyár, amely a legszélsőségesebb téli időjárási körülmények közepette is igazolni kívánta, sikertípusának legújabb generációja minden tekintetben készen áll az utasforgalomra.
Mínusz 40 fokos dermesztő hidegben tesztelte 737 MAX típusának üzemképességét a Boeing. A gép repülésirányító, fedélzeti, valamint utasellátó rendszereinek, illetőleg a hajtóműveknek extrém téli hőmérsékleti viszonyok közepette előállt próbapadjaként szolgált az a szibériai repülőtér, ahová a gyáriak 737 MAX-8 prototípusukat kirepülték.
Minden újonnan, vagy továbbfejlesztett típus esetében nélkülözhetetlenek az efféle próbák, mivel nemcsak a szigorú hatósági normák teljesítése érdekében, hanem az ügyfelek felé is hangsúlyos demonstrálni, hogy a megrendelt, vagy akár még csak kiszemelt típus szélsőséges időjárásban is helyt tud állni.
A Boeing ezért nem kímélte gépét, könyörtelen vizsga elé állította a prototípust azzal, hogy minden ellátórendszertől megfosztva hagyták magára éjszakára, lényegében teljesen kikapcsolva a 737-est, hogy aztán másnap ellenőrizhessék, milyen a rendszerek rendelkezésre állási hajlandósága.
A fagyos próbát, amelyről a Boeing rövid videót is közölt kiállta a típus. A rendszerindításokat, majd azt követő felszállást rendben, biztonsággal végre tudták hajtani a pilóták, ezért a Boeing büszkén konstatálta, a 737 MAX-szel kiemelkedően megbízható típusvariánst sikerült létrehoznia.
Március 9-e óta az amerikai légügyi hivatal, az FAA típusengedélyének birtokában lévő 737 MAX-8-as, mint az új MAX típuscsalád rövidesen elsőként forgalomba lépő modellje CFM International LEAP-1B hajtóműveivel és kettős tollazatú Advanced Technology szárnyvégeivel a mai legtakarékosabb vetélytársakénál is mintegy 14%-kal nagyobb hatékonyságot ígér a fogyasztás terén.
Mindehhez a vevők bizalmát sem jelképezi jobban, mint hogy idén februárig 83 ügyféltől összesen 3621 megrendelést sikerült szerezni a teljes 737 MAX típuscsaládra. A 737 MAX-8 indító légitársasága a legfrissebb hírek szerint várhatóan a malajziai Malindo Air lesz.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS