Az amerikai repülőgépgyár továbbra is azt vizsgálja, hogy miként tudná betölteni azt az űrt, amely a legnagyobb Boeing 737-es, illetve a legkisebb Boeing 787-es Dreamliner között tátong, nem kevés veszteséget okozva a cégnek.
Az eddig ebben a kategóriában teljesítő, ugyanakkor lassan kiöregedő Boeing 757-esek helyett a légitársaságok sorra a rivális Airbus A321-es gépeit rendelik, amely típus szinte tökéletesen tudja helyettesíteni az amerikai utasszállítót.
A Boeing munkatársai elmondták, hogy már egy-, illetve kétfolyosós repülőgépek tervei is megszülettek, amelyek nem a Boeing 737-es alapjaira épülnek, de ez a típus egyelőre csakis a Boeing 777X után jelenhetne meg, amely egyelőre 2020-ra várható. – írja cikkében a Bloomberg
A Wall Street Journal pedig úgy tudja, hogy a Boeing már korábban eljátszott a Boeing 737MAX megtoldásával, amely már 240 fő szállítására lenne alkalmas, viszont az új szerkezethez módosított szárnyszerkezet, és nagyobb hasmagasság szükséges, amely a futóművek áttervezését igényelné.
A B737 MAX leghosszabb verziója a hivatalos adatok szerint 209 embert tud elszállítani, míg az Airbus A321neo repülőgépe 220 üléssel rendelkezik, és valamivel több, mint háromszor annyi megrendeléssel a légitársaságok részéről.
A Boeing új keskenytörzsűje a napokban hajtotta végre első felszállását, míg a rivális Airbus első, új hajtóművekkel szerelt A320-asa alig egy héttel előtte már kereskedelmi forgalomba állt, ezzel is növelve az európai cég előnyét.
A 737 MAX első felszállásáról készített videót itt megtekinthetitek:
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS