Napokkal azután, hogy a brit miniszterelnök asszony, Theresa May megerősítette, hogy az Egyesült Királyság minden valószínűséggel elhagyja az Európai Unió belső egységes piacát, több légitársaság is nemtetszését fejezte ki.
Nem nagy megelepetés ez, mivel így felül kell vizsgálni a repülési jogokat, és üzemeltetési engedélyeket, amelyek hosszú időt vehetnek igénybe, és valószínű, hogy nem a low-cost fuvarozók járnának jól vele.
A Ryanair vezető pénzügyi igazgatója, Neil Sorahan egy, a Bloombergnek adott interjújában kiemelte, hogy az ír cégóriásnak minden bizonnyal le kell majd mondania a belföldi járatok üzemeltetéséről, amely hatalmas átszervezéseket igényel mindkét fél részéről.
Jelenleg a Ryanair 7 darab célállomással rendelkezik, amelyek között heti 35,154 ülésnyi kapacitást kínálnak a cég Boeing 737-800-as repülőgépei.
Nem elhanyagolható, hogy a London Gatwick, London Stansted, Edinburgh , Glasgow , Londonderry, Liverpool és Belfast közötti összeköttetések a brit gazdaság egyik fontos eleme, és majdnem minden nagyobb légitársaság üzemeltet járatokat a fent említett viszonylatokon.
Érdekes számadat, hogy a brit belföldi járatok mindössze 1,67%-kát teszik ki a Ryanair teljes kapacitásának, ezért is dönthet úgy a cég, hogy inkább kilép a piacról, és máshová helyezi át a gépeket, mintsem hogy időt fecséreljenek arra, hogy a különböző szabályozásoknak megfeleljenek.
Korábbi cikkünkben pedig még arról is írtunk, hogy egy egészen más módon kívánja kezelni a helyzetet az ír cég.
Ez a nyilatkozat persze simán lehet egy újabb, Ryanair-féle blöff, amelyet már igen sokszor eljátszottak annak érdekében, hogy jobb piaci feltételeket, és esetleg kedvezményeket harcoljanak ki maguknak. Amíg viszont nem születik döntés erről, érdemes figyelni a többi low-cost döntéseit, akik szintén jelentős szerepet játszanak a brit belföldi légiközlekedésben.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS