Magas elismerésben részesítette a budapesti repülőtér fejlesztéseit és a munkahelyteremtést a köztársaság napja alkalmából a nemzetgazdasági miniszter. Varga Mihály a „Magyar Gazdaságért” díjat adta át Jost Lammersnek, a Budapest Airport vezérigazgatójának.
Tíz év alatt nem kevesebb, mint 360 millió euró, azaz közel 112 milliárd forint. Ennyit fordított saját forrásból a Budapest Airport az elmúlt tíz évben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér infrastruktúrájának fejlesztésére, új utasforgalmi és logisztikai létesítmények építésére és a légikikötő szolgáltatásainak bővítésére. Az évtized végéig pedig újabb 160 millió eurónyi, azaz mintegy 50 milliárd forintnyi összeget fordítanak a repülőtér további bővítésére és az infrastruktúra fejlesztésére. A BUD:2020 néven meghirdetett modernizációs program keretében egy sor további beruházás valósul meg, beleértve 220 méter hosszú, 2B-oldali beszállító folyosót, új parkolókat, valamint cargo-, logisztikai és környezetvédelmi fejlesztéseket.
A fejlesztések leglátványosabb eleme a hat évvel ezelőtt átadott SkyCourt, a 2. Terminál új, központi csarnoka, amely egy szinttel magasabbra emelte a Budapestről induló és az ide érkező utasok kiszolgálásának színvonalát. Ehhez kapcsolódóan már zajlik a 2B Terminál oldalán egy új, több, mint 10 000 négyzetméteres utasmóló építése, amit várhatóan a közepén adnak át a forgalomnak, és ami elsősorban a nem-schengeni irányból érkező és ide induló európai, valamint hosszútávú járatok utasainak kiszolgálását teszi világszínvonalúvá.
Ugyancsak az átfogó fejlesztési program részeként jelentősen, közel 40 százalékkal bővültek a repülőtéri parkolási lehetőségek, amelyek száma mostanra eléri a 4700 férőhelyet. Új szerelőhangár épült a Wizz Air légitársaság gépeinek gyors szervízelésére, megújult és korszerű szigetelést kapott a Lufthansa Technik szerelőhangárja, ezekben a napokban pedig hasonló munkák zajlanak a másik javítóbázis, az Aeroplex területén is. A repülésbiztonság növelése érdekében a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új műszeres leszállító rendszert kapott (ún. ILS Cat III/B színvonalút), és felújították az egyes futópálya betonfelületének 900 méteres szakaszát, emellett évek óta működik a környezetkímélő (zajvédett) hajtóműpróbázó hely.. A repülőtér a légi áruszállítás terén is tapasztalható növekedés elősegítésére idén nyáron adott át két új, ún. integrátor bázist, amit a Budapest Airport a DHL Express és a TNT számára épített.
„Óriási megtiszteltetésnek tartom, hogy átvehetem kollégáim nevében a Magyar Gazdaságért díjat, hiszen ez elsősorban a Budapest Airport következetes fejlesztési erőfeszítéseinek az elismerését jelenti” — hangsúlyozta a díj átvételekor Jost Lammers. A Budapest Airport vezérigazgatója hozzátette: „Továbbra is keményen dolgozunk azért, hogy folytatódjon a növekedés és arra törekszünk, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a dél-pesti régió legjelentősebb munkahelyteremtő bázisa legyen, ahol nem kevesebb, mint 12 000 ember talál munkát.” A repülőtér foglalkoztatási hatásának jelentősége egy közelmúltban elkészült kutatás szerint még ennél is jelentősebb, hiszen minden 100, repülőgéppel Magyarországra érkező külföldi közel két és fél munkahelyet hoz létre vagy tart fenn, ami alapján az elmúlt időszakban hazánkba repülőgéppel érkező utasok összesen 109 ezer munkahely meglétét biztosították.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS