A Russia Today a Gazeta.ru hírportálra hivatkozva közölte, hogy Dimitrij Medvegyev orosz miniszterelnök nemsokkal ezelőtt engedélyt adott a Transaero csődvédelmének, miután a hányatott helyzetben lévő légitársaság jövője előtt ez az egyetlen lehetőség merült fel.
A hónap elején még arról szóltak a hírek, hogy az orosz nemzeti légifuvarozó, az Aeroflot 75%-os részesedést szerez a legnagyobb orosz magánkézben lévő légivállalatban. Ez azonban az elmúlt hetekben nem tudott megvalósulni, köszönhetően a Transaero részvényeseinek. Mindezen túl a légitársaság hitelezői visszautasították a Sbernak adósság átcsoportosítási tervezetét, amely tovább hátráltatta a krízis megoldását. A csőd felé vezető út egyik utolsó állomása a Pénzügyminisztérium ellenállása volt, amely szerint a korábban beígért 1,3 miliárd dollárnyi állami garanciát, amelyet az újraszervezésre ajánlottak fel, a kormányzati szerv visszavonta.
Az elmúlt napokban olyan mélypontra jutott a Transero, hogy géppark ellátásához szükséges üzemanyag finanszírozását is az Aeroflot vállalta át szeptember 30-ai határidőve. Igor Suvalov miniszterelnök-helyettes azonban felkérte a légitársaságot, hogy továbbra is segítse a Transero-t, méghozzá október 2-a éjjeléig. A miniszterelnök-helyettes ugyancsak megígérte, hogy a légivállalat 10 000 munkavállalójának segítséget nyújt, amennyiben elveszítik munkahelyüket, valamint a már foglalással rendelkező utasok is számíthatnak a kormányzat segítségére.
Az Interfax hírügynökség tudósítása szerint a tárgyalópartnerek elismerték, hogy a csődeljárás az egyetlen járható út, azonban a banki hitelezők ezt ellenezték. Az Aeroflot szerint a hitelintézetek jobban felmérhették volna a kockázatokat, mielőtt a légitársaság számára rendelkezésre bocsátották a kölcsönöket. Az orosz nemzeti légifuvarozó szerint a Transaero anyagi mélyponton való üzemeltetése rendkívül kockázatos stratégia volt.
A Skyliner Aviation és a Flying In Ireland légiközlekedési portálok információi szerint a Transaero számos Boeing 737 és 767 típusú repülőgépet szolgáltatott vissza a lízingcégeknek, köztük az ex-Malév 737-700 alváltozatú példányokat is, a várt Aeroflot átvétellel kapcsolatosan.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS