Három járattal bővül a Ryanair 2016-os téli menetrendje, mind olyan járatokkal, amellyek a március végétől október végéig tartó időszak során már üzemel, azonban az idei év őszétől már Billund, Gran Canaria és Malaga is elérhető lesz az ír low-cost légitársasággal. A budapesti sajtótájékoztató keretében ugyancsak szót emeltek a már korábban beharangozott berlini és nürnbergi útvonalról.
A következő téli menetrendtől a dániai városba és Malagába heti kétszeres, Gran Canaria repülőterére pedig heti egyszeres gyakorisággal közlekedik majd. Mindezek mellett a brüsszeli és római járatuk száma is növekszik, heti 7-ről 9-re, amely már némely napokon kétszeres közlekedést is jelent. A média képviselőinek tájékoztatására összehívott eseményen Kenny Jacobs, a Ryanair marketingért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a budapesti utasforgalmuk 250 ezres növekedéssel évi 1,8 millióra bővülhet, ami 16%-os növekedés a tavalyi évhez képest. A vállalat 2012-es visszatérése óta, habár több területen is visszafogottabbá vált a Wizz Air-hez képest, azonban járattöltöttség tekintetében folyamatos növekedést ért el, a jelenlegi adatok szerint körülbelü 93%-os járattöltöttséggel üzemel.
A vezérigazgató-helyettes kiemelte a légifuvarozó tavalyi, Európaszerte elért eredményeit, így az athéni, koppenhágai, portói és London Stansted repülőtéren elért rekord utasforgalmat, amelyhez – Kenny Jacobs szavai szerint – a Ryanair nagymértékben hozzájárult. Sikerként értékelte a Budapest-Koppenhága útvonalat is, amelynek kapcsán hozzátette, hogy a Scandinavian Airlines az útvonalának megszűntetésére kényszerült, mivel “a Ryanair napi járatával nem volt képes versenyezni”. Ez igaznak is tűnhet, hiszen árak tekintetében radikális különbség mutatkozik a hagyományos modellben működő skandináv és a low-cost Ryanair között. Ebből is megmutatkozik, hogy a hagyományos légitársaságokkal igenis képes versenyezni a fapados iparág, a szolgáltatásbeli különbségek ellenére. Jacobs az eredményekhez hozzátette, hogy a globálisan alacsony olajárak a légivállalat számára is előnyt jelent, hiszen 430 millió euróval csökkennek a Ryanair kiadásai.
Korábban már szó volt a Boeing 737 MAX típussal érkező új Sky Interior kabinkialakítás, ezzel kapcsolatban, a Traveler Circle kérdésére Kenny Jacobs hozzátette, hogy a jelenleg a flottában szolgáló repülőgépek nem kapják teljes egészében az új belső kialakítást, azonban számos területen igyekeznek az utasok igényeinek megfelelni, így a negatív visszajelzéseket kapó sárga szín helyett több helyen a kék szín dominál majd az utastérben.
A Traveler Circle egy esetleges debreceni terjeszkedésről is kérdezte a Ryanair marketingért felelős vezérigazgató-helyettesét, aki elmondta, hogy tárgyalásokat folytatnak a Debrecen Airport illetékeseivel, az elképzelésük szerint 2017 nyarától indulhatnak legkorábban az ír légitársaság által üzemeltetett járatok a kelet-magyarországi légikikötőből. Mindemellett további budapesti terjeszkedésről is szót említett Jacobs, észak-afrikai nyitás a jelenlegi félelmek – és az ezzel járó alacsony érdeklődés – miatt nem várható, azonban egy esetleges lisszaboni járatindítás elképzelhető a jövőben.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS