A tervek szerint a Berlin Brandenburg (BER) repülőtér megnyitásával egy időben bezárna a német főváros jelenleg nagyobb forgalmat bonyolító légi kikötője, a Tegel (TXL) repülőtér. A hírek szerint azonban több polgári kezdeményezés és az ír Ryanair egyaránt megakadályozná ezt az elgondolást – adta hírül az aerotelegraph.
Valójában 2018-ig kellene bezárnia a Berlin Tegel repülőtérnek, azonban az új repülőtér elhúzódó munkálatai és több éves csúszásai miatt még határozatlan ideig közlekednek a járatok a főváros nagyobbik légi kikötőjébe. Berlin Brandenburg megnyitását követően viszont az elképzelések szerint bezár Tegel, hiszen a két repülőtér egymással párhuzamos üzeme nem lehetséges. Ennek oka, hogy a Tegelre érvényes repülési eljárások nem lesznek kompatibilisek az új repülőtér repülési útvonalaival.
Több polgári kezdeményezés és aláírásgyűjtés is indult annak érdekében, hogy Tegel 2018 után is tovább működjön. Ezek közül az egyik a “Berlin braucht Tegel”, amelynek legnagyobb támogatója a Német Szabaddemokrata Párt. A legfontosabb érv TXL nyitva tartása mellett az egyre növekvő légi forgalom a német fővárosban. Jelen állás szerint BER csupán 27 millió utast fog tudni kiszolgálni évente, ami a jelenlegi eredményeket és a becslések szerinti évi 2 milliós növekedést tekintve igen csak szűkös.
A legfrissebb hírek szerint az ír Ryanair is csatlakozott a “Berlin braucht Tegel” kezdeményezéshez. Az ír fapados légi fuvarozó az egyre növekvő berlini foglalási adatokkal próbálja alátámasztani a két párhuzamosan működő repülőtér fontosságát. A Ryanair jelenleg Berlin Schönefeld repülőtérről több mint 40 városba üzemeltet menetrendszerinti járatokat Európa-szerte. Az ír low-cost légitársaság és a többi fapados cég abból profitálhat a legtöbbet, ha a klasszikus légitársaságok slotjai a Brandenburg repülőtérre való átköltözést követően felszabadulnak, így a szabad kapacitásokra az olcsóbb társaságok könnyedén lecsaphatnának. A repülőtér kedvező fekvése, a kiépített infrastruktúra mind megfelelő lenne a német főváros fapados forgalmának kiszolgálásához.
A Berlini repülőterek forgalma már a tavalyi évben is meghaladta az évi 30 millió utast, így kézenfekvő megoldásnak tűnik Tegel fapadossá alakítása, hiszen a hamarosan elkészülő Brandenburg repülőtér az esetleges bővítés hiányában valóban csekély kapacitással fog rendelkezni a főváros teljes légi forgalmának ellátásához.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS