Videókonferencián tájékoztatta a sajtó képviselőit Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a 2015-ös pénzügyi év első félévének eredményeiről. A low-cost légitársaság nem túl meglepő módon igen pozitív számadatokat produkált az április 1-jétől szeptember végéig tartó időszak során.
Utasszámok tekintetében 20%-os növekedés volt tapasztalható, így hat hónap alatt 10,7 millió utast szállítottak a hálózaton belül. Mindezek mellett a járatok töltöttsége is növekedett, méghozzá 1,6 százalékponttal, így 90,7%-on teljesített a Wizz Air az átlag töltöttséget (load factor) illetően.Ami a pénzügyi eredményeket illeti, a vállalat nyeresége 15%-os többlettel zárt a 2014-es fiskális év első félévéhez képes, ami 727 millió eurós nyereségről 836 millió euróra való ugrást hozott magával. Az adózott eredmény 206 millió euró, ami szintén nagymértékű változás a tavalyi 153 millió euróhoz képest.
A hathónapos időintervallum során 65 ezer járatot teljesített a diszkont légifuvarozó, miközben a géppark 63 repülőgépe átlag napi 13,3 órát repült. A járatok pontossága 85%-os volt, miközben a félév során csupán néhány tíz járatot voltak kénytelen törölni, Váradi József elmondása szerint kizárólag időjárási okokból, technikai és egyéb okok nem játszottak szerepet egy esetleges járatkimaradásban.
A videokonferencián elhangzottak a jövő évre vonatkozó tervek is, amelyből kiderült, hogy 2016 első pénzügyi féléve során 38 új járat indulhat a légitársaság teljes útvonalhálózatán. A cég vezérigazgatója továbbá elmondta, hogy Közép-Kelet-Európa egy rendkívül fejlődésre és növekedésre alkalmas térség, így a Wizz Air fókuszpontja is marad ez a régió, amelyen belül jelenleg 39%-os piaci részesedést tudhat magáénak a légifuvarozó a fapados légivállalatok körében, miközben a Ryanair 30%-on, az easyJet pedig 7%-os teljesít.
A részvényesek által tegnap került elfogadásra a 110 darab Airbus A321neo megrendelés, amelynek első példánya 2019-ben kerül átadásra, ezt követően folyamatosan érkeznek az új gépek egészen 2024-ig bezárólag. Ezzel párhuzamosan a flotta 51 jelenlegi tagja kerül leváltásra az új modellek által, így elmondható, hogy az új megrendelés fele a géppark átlagéletkorának fiatalítására, másik fele pedig a növekedés érdekében érkezik a légitársasághoz. Az európai repülőgépgyártóval való megegyezés ugyancsak tartalmaz további 90 repülőgépről szóló vásárlási opciót, valamint a Wizz Air megkapta a jogot A321neo megrendelések A320neo-ra való konvertálására való jogot.
A Wizz Air jelenleg 114 repülőtérre közlekedik, 39 országban, miközben 22 bázissal működik kontinensszerte, több mint 2400 alkalmazottal.
Légiközlekedés
Hatalmas növekedést produkált a Wizz Air
Légiközlekedés
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS