Közeleg a hivatalos bejelentés és úgy tűnik, hogy nem kell péntekig várni a részletekre, ugyanis már csütörtökön tájékoztatja a média képviselőit a LOT Varsó ban a magyarországi tervekről – tudta meg a Magyar Nemzet. Mindeközben a Traveler Circle iparági forrásokból megtudta, hogy a jelenlegi tervek szerint heti két New York -i járat üzemel majd, valamint a lengyel légitársaság és a Budapest Airport egy második amerikai járat nyitásán is dolgozik, méghozzá Chicagóba.
A Budapest-New York útvonal kapcsán bővebb információt nem sikerült megtudni, ám valószínűleg így is közelebb kerültünk a teljes képhez, amennyiben a New York-i és a chicagói járat esetében is igazak az értesülések. Chicago kapcsán két verzió is felmerült, mely szerint vagy heti 1 járat közlekedne Budapest és az amerikai város között vagy pedig egy Budapest-New York-Chicago-New York-Budapest járatkombináció keretében.
A második amerikai útvonal tervezési szakaszában mindkét variációt az asztalon tartották, azonban oldalunk informátora sajnos nem tudta megerősíteni, hogy mely opció valósulhat meg a chicagói útvonalon. Érthető módon a felek a lehető legnagyobb mértékben igyekeznek titokban tartani a járatnyitás(ok) részleteit a bejelentésig.
Az elmúlt napokban rengeteg kérdés felmerült a LOT lengyel légifuvarozó szerepét és budapesti tevékenységét illetően. Ha valóban kizárólag heti két járat közlekedik majd Budapest és New York között, úgy a Boeing 787 Dreamliner flotta egy példányának budapesti állomásoztatása kizárható, ez esetben a cég jelenleg is napi szinten üzemelő budapesti járatának keretében repülheti majd a varsói bázisról Ferihegyre a szélestörzsű repülőgépet. Ez természetesen változhat, amennyiben New York mellett Chicago és a már korábban emlegetett Los Angeles is elérhető lesz hazánkból.
Számos feltételezés is napvilágot látott a napokban, miszerint nem csupán az Egyesült Államokba, de a Távol-Keletre is repülhet a LOT. Az elmúlt hónapokban számtalanszor felbukkant a hír a magyar külügy által folytatott kínai tárgyalásokról, melyek keretében többek közt a China Southern Airlines-szal is egyeztettek a magyar illetékesek egy Shanghaj-Budapest járatnyitás lehetőségeiről. Mivel a kínai légifuvarozóval való együttműködés jelentősen esélyesebb egy esetleges második kínai útvonal kapcsán, így nem valószínű, hogy a LOT megjelenjen a Shanghaj-Budapest vonatkozásban.
A nagy igénnyel rendelkező, de eddig közvetlen légi összeköttetés nélküli Szöul azonban már kicsivel több lehetőséget hordoz magában, ugyanis a desztináció régóta magas potenciális utasszámmal rendelkezik Budapestről, amely képes lenne megtölteni heti 1-2 járatot. (Tavaly ráadásul az Asiana Airlines üzemeltetett charter járatot a dél-koreai fővárosból hazánkba.) Erről a szöuli nyitásról azonban sajnos nem sikerült bővebb információt megtudnunk, így egyelőre erős fenntartásokkal kezeljük a feltételezést.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS