Indiai sajtóinformációk alapján hamarosan elindulhat a világi eddigi leghosszabb menetrend szerinti járata, amely a Föld második legnépesebb országának számítástechnikai központjából, Bengaluruból indulna az Egyesült Államok nyugati partjára, San Franciscóba.
Az új összeköttetés az állami kézben lévő Air India vezetőségének a nagy álma, mivel a Szilícium-völgyben és annak környékén jelentős indiai kisebbség él, akik számára nagyon fontos lehet egy ilyen jellegű közvetlen összeköttetés.
A 14 ezer kilométeres távolság körülbelül 17-18 órányi utazást venne igénybe, amely túlszárnyalna minden eddigi menetrend szerint közlekedő járatot, így letaszítva a trónról az ausztrál nemzeti fuvarozót, a Qantast, amely Sydney és Dallas között repül Airbus A380-as utasszállítóival.
Emellett szintén a legnagyobb utasszállító Airbus-szal kíván új járatot nyitni az Emirates is, mégpedig Dubaj és Panamaváros között indulhat el, 13760 km-t megtéve egy-egy járat teljesítésekor. Az előzetes számítások alapján ez a távolság akár még nőhet is, amennyiben a háborús övezetek elkerülésére lenne szükség.
Az indiai vállalatnál fontos, és egyelőre nyitott kérdés, hogy milyen repülőgéppel szeretnék üzemeltetni a járatot, mivel a társaság rendelkezik ugyan a táv megtételére alkalmas repülőgépekkel, de nagy valószínűséggel nem a korosodó, és nem a legjobb műszaki állapotban lévő Boeing 747-400-as gépek lesznek, hanem a nem hivatalos közleményben említett Boeing 777-200LR típus, amely nem csak gazdaságosabb, de direkt hosszútávú járatok teljesítésére alkalmas az üzemanyagtartályok megnövelt méretének, és apróbb műszaki módosításoknak köszönhetően.
Az összeköttetést várhatóan még ezen a héten bejelentésre kerül, amikor is az indiai miniszterelnök, Narendra Modi az Egyesült Államokba utazik, hogy látogatást tegyen a már korábban említett Szilícium-völgyben.
Érdekesség lehet, hogy az eddigi leghosszabb, leszállás nélkül teljesített repülés szintén a Qantas nevéhez fűződik: 1989-ben 16880 km-t tettek meg London és Sydney között Boeing 747-400-as repülőgépükkel, igaz a cég pilótái egy utasok nélküli, üres gépet vittek haza a cég bázisára.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS