Siniša Mali, az Air Serbia elnöke bejelentette, hogy a regionális útvonalhálózat bővítése miatt komoly változások jöhetnek a légitársaság rövidtávú flottáját illetően az elkövetkezendő néhány éveben.
Az Air Serbia jelenleg hat 66 férőhelyes ATR72-es típusú repülőgéppel teljesíti a rövidtávú regionális járatait, de az egyre növekvő számú desztinációk miatt további új gépek beszerzését tervezi a szerb légitársaság. A legnagyobb kérdés az, hogy a turbólégcsavaros repülőgépeknél maradnak vagy átváltanak sugárhajtásúakra. A légitársaság választása számos tényezőtől függ, többek között az ártól és az időtől. Valószínűsíthető, hogy nem új gépek rendeléséről gondolkozik az Air Serbia, hiszen azok jóval drágábbak és a legyártásuk is sokkal hosszabb időt vesz igénybe, ezért kézenfekvőbb megoldás lehet a lízingelés.
Az orosz Szuhoj és a japán Mitsubishi azonban már megkereste a légitársaságot, sőt az előbbi már el is utazott Szerbiába és tárgyalásokat kezdtek a légitársaság vezetőivel a Szuhoj regionális gépéről, a Superjet 100-ról. Az SSJ100 87 és 108 fő közötti kapacitással üzemeltethető a székezéstől függően.
A japánok regionális típusa egy kicsit kevesebb férőhellyel rendelkezik, egész pontosan 70 és 90 fő közötti elrendezés valósítható meg a repülőn, melyet 2017-ben kezdenek majd gyártani Nagojában. A Mitsubishi MRJ projektjének nagyon fontos lenne az Air Serbia megnyerése, hiszen a szerbekkel az első európai megrendelőhöz jutnának. A japán gyár megemlítette, hogy a légitársaság stabil pénzügyi háttérrel rendelkezik az Etihaddel való együttműködésnek köszönhetően, ezért feltételezhetően hosszú távra gondolkodnak a gépbeszerzéseket illetően.
Az Air Serbia jelenleg regionális forgalomban üzemeltetett ATR típusú gépeit, az előd JAT Yugoslav Airlines-tól örökölte, ami azt is jelenti, hogy már nem fiatal a flottájuk, hiszen néhány darab már a 26 éves kort is eléri az idén. Az cég azonban továbbra is bízik a turbólégcsavaros típusokban azok megbízhatósága és kedvező üzemeltetési feltételei miatt. Az ATR72-es régóta történő üzemeltetése azonban azt az előnyt is magában hordozza, hogy mind az utaskísérők mind a pilóták és szerelők egyaránt hosszú ideje ismerik a típust, ezért újabb ATR-ek lízingelése esetén akár rögtön szolgálatba is állhatnak majd az új gépek.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS