A finn légitársaság megerősítette, hogy 2017 végével befejezi szolgálatát az Airbus A340-es típus a vállalat gépparkjában, ezzel a modernizációs folyamat egyik fázisa lezárulhat, amelynek egyik fontos lépése volt az európai repülőgépgyár vadonatúj szélestörzsű modelljének, az A350-900 bevezetése a Finnair-nél.
Az északi légicég 2006 és 2011 között vette át az Airbus A340-300 típusú repülőgépeket, összesen hét darabot. Ezek közül már csak öt gép tagja még a flottának, életkoruk nyolc-tíz év között mozog. Az öt példány közül három teljesít aktív szolgálatot hosszútávú járatokon Helsinki , valamint Új-Delhi, Nagoya, Oszaka és Szingapúr között.
Az A340-es típusokat a nyugdíjazást követően az Airbus vásárolja fel, erről állapodott meg a légitársaság a repülőgépgyárral, a hivatalos indoklás szerint ezzel elkerülve a potenciális kockázatot mind a típusok közötti átállás, mind pedig a gépek értékesítése körüli akadályok okozta problémákat.
Jelenleg már számos útvonal kiszolgálásást átvette az A350 XWB az öregedő társától, így a gépparkban még jelenlévő gépeket alkalmanként európai járatokon is közlekedtetik, legtöbbször a Helsinki- London Heathrow vonalon, amelyen azonban az A350-es is gyakrab láthatjuk. Ez a repülésrajongóknak igen remek hír, hiszen – arányaiban – olcsóbb jegyárakon tesztelhetik a finn légitársaság szélestörzsű típusait Európán belül is, igaz, az árak még így is 200-250 euró alatt nem állnak meg.
Ami finn géppark másik szélestörzsű típusát, az Airbus A330-ast illeti, a Finnair még a következő évtized elejéig számít a szolgálatára, bár erről még konkrétabb döntés várható a vezetőség részéről. Az Airbus A350-es flotta jelenleg öt repülőgépből áll a helsinki bázison, 2023 végére válhat teljessé mind a tizenkilenc példány érkezésével.
Az A340-es típusok nagy – és tehetősebb – rajongóinak most lehetőség nyílt, hogy a finn légifuvarozó által már korábban leselejtezett példány igen letisztított és kiürített maradványát megvásárolják, ugyanis egy amerikai vállalat által árverésre kínált gépre jelenleg közel 300 ezer dolláros áron licitálhatunk. Bár a nyugdíjba küldött A340-es sem hajtóművekkel, sem a pilótfülke műszereivel nem rendelkezik, azonban az utaskabin szinte teljes felszereltségében elérhető. Ide kattintva lehet megtekinteni a megvásárolható Airbus A340-300 repülőgépet.
Fotó: Wikimedia Commons
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS