6 770 tonna – ennyi légi teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren egyetlen hónap alatt. A Budapest Airport forgalma dinamikusan növekszik, miközben a cargo-iparág komoly növekedési gondokkal küzd egész Európában. A földrészen májusban mindössze 2,7 %-os növekedést regisztráltak (az amerikai földrészen és Afrikában visszaesett a forgalom) míg a ferihegyi forgalom bővülése az év eleje óta elérte a 11,3 %-ot.
Ilyen növekedésre szinte sehol sincs példa, a világ nagy repülőterei közül májusban Hong Kong –1,1 %-os, Frankfurt -1,7%-os, míg Peking -5,1%-os visszaesésről számolt be.
„A forgalom növekedésében jelentős szerepet játszottak a hosszútávú utasszállító járatok is, pl. az Air China pekingi gépe vagy a kanadai Air Canada Rouge torontói járata.” – mondta Kossuth József, a Budapest Airport cargo-fejlesztési vezetője. Hozzátette: „A magyar gazdaság teljesítőképességét azon is lemérhetjük, hogy az Air China gépén Kínába mindig szinte a teljes cargo-rakteret sikerült eladni Peking irányába, ami járatonként akár 10-12 tonnát is jelenthet. Előrejelzéseink szerint minden feltétel adott ahhoz, hogy Budapest rövid időn belül Kelet-Európa légiáru központjává fejlődjön.”
Mind ez szép és jó, ugyanakkor felmerülhet a kérdés, hogy a BUD 2020 néven indított ötvenmilliárd forintos fejlesztési programmal nem késett-e el a repülőtér vezetősége. A közlemény szerint a tulajdonosok “máris” befektettek egy új raktárbázis fejlesztésébe, amely az 1-es Terminál mellett fog elhelyezkedni.
Ugyanakkor a riválisnak számító repülőterek, mint például Bécs és Prága már sokkal fejlettebb technológiával, és infrastruktúrával rendelkeznek, amely megnehezítheti a magyar repülőtér szerepét a régióban.
Budapesten hamarosan kezdetét veszi a Cargo City építése , de ahogyan az a projekt fantázianevéből is látszik, nem igazán lehet kész 2020-nál előbb, azaz még további 3-4 évig kell a jelenlegi körülmények mellett kezelni a Budapestre érkező légiárut.
A növekvő forgalom lebonyolításában minden bizonnyal némi segítséget nyújthat a fent említett ideiglenes bázis, ugyanakkor az új, végleges raktárakra még várni kell.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS