A kínai repülőgépgyártó, a Comac bemutatta az első elkészült C919 típusú repülőgépét, amely ugyancsak a program szűzfelszállását végzi majd. A mostani esemény fordulópont a kínai légiközlekedés történetében, ugyanis ezzel a fejlesztéssel Kína globális szereplővé válhat a repülőgépgyártás terén.
A keskenytörzsű gép, habár prototípus, de teljes felszereltségével került bemutatásra, a Flightglobal tudósítása szerint. A típus a CFM International Leap-1C hajtóműveivel kerül legyártásra, amely magas színvonalra emeli a C919-est, ugyanis a Leap hajtóműcsalád ugyancsak a fejlesztés alatt álló Airbus A320neo-család és a Boeing 737 MAX erőforrása lesz. Nem véletlen a választás, hiszen a kínaiak is erre a piaci szegmensre célozták be a típust, amely várhatóan egy alternatívát kínál a két legnépszerűbb keskenytörzsű géptípus mellé.
A Comac első felszállása valamikor 2016 elején várható, pontos dátumról azonban egyelőre nem nyilatkoztak. A berepülési program során hat légi és két földi tesztre alkalmas példány áll majd szolgálatba, amelyekkel az összes szükséges engedélyeztetést elvégzik, mielőtt átadják az első szériapéldány az első üzemeltetőnek.
Habár a kínai gyártó célja, hogy megtörje az Airbus-Boeing kettős uralmát, azonban eddig még a megrendelések terén globális értelemben nem sikerült a kitörés, bár a kínai megrendelések száma megnyerő. Eddig több mint 500 példányra érkezett rendelés különböző kínai légitársaságoktól és lízingcégektől, amelyek között csupán egyetlen külföldi igény, a GECAS vállalat jelentkezett.
A C919 156-174 utas befogadására képes, az utasosztályok kialakításától függően, valamint 4000-5500 km-es hatótávval rendelkezik, amely ugyanakkor elmarad az A320-B737 kettőstől. Amennyiben a berepülési program sikerrel zárul, úgy várhatóan 2018-ban kerülhet átadásra.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS