Thaiföld első hosszútávú járatokat üzemeltető low-cost légitársasága, az Air Asia X ismét kilátásba helyezte, akár már a jövő év második felétől új járatok elindítását a közép-kelet-európai régió irányába. A lehetséges új összeköttetések mellett, a japán és dél-koreai járatokra tervez nagyobb hangsúlyt fektetni az ázsiai légi fuvarozó.
A Thai Air Asia X (TAAX) már évekkel ezelőtt felvetette hosszútávú járatok indítását Európa keleti felére, azonban az ICAO által a thaiföldi repülésbiztonságra helyezett piros zászló meghiúsította az elképzelést. Ez az intézkedés azt jelenti, hogy Thai bejegyzésű légitársaságok nem indíthatnak új járatokat külföldre, továbbá a használatban lévő repülőgéptípusokat sem változtathatják meg a meglévő útvonalokon.
A thaiföldi Polgári Légiközlekedési Hatóság az elmúlt két évet az ICAO által meghatározott biztonsági kockázatok elhárításával töltötte, aminek eredményeként legkésőbb idén októbertől feloldásra kerül a Thaiföldre kiszabott tilalom.
A TAAX alapítója és igazgatója Tassapon Bijleveld a Bangkok Post-nak elmondta, hogy a korlátozást követően készen állnak a cég járathálózatának bővítésére, továbbá 3-4 darab új Airbus A330-300 típusú szélestörzsű repülőgép üzembe állítására, ami azt is jelenti hogy elméletben minden akadály elhárul a közép-kelet-európai nyitás elől.
Mr. Tassapon nem említett pontos célállomásokat, de Lengyelország, Csehország, Ausztria, Horvátország és Magyarország mind esélyes, hogy a közeljövőben Air Asia X járatot fogadjon a Bangkok Don Mueang repülőtérről.
A vezető elmondta, hogy Londonnal, Franfurttal, Párizzsal vagy Amsterdammal ellentétben, ahol nagy a piaci verseny és kevesebb az esély jelentős profit termelésére, a kelet-európai régió még számos kiaknázatlan lehetőséget nyújt a légitársaság számára.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS