Az európai gyártó azt követően döntött így, miután a típus legnagyobb üzemeltetője az Egyesült Arab Emirátusok-beli Emirates bejelentette, hogy 39 repülőgéppel csökkenti korábbi megrendelését.
Az Airbus vezérigazgatója Tom Enders elmondta, hogy bár számos légitársasággal próbáltak egyezségre jutni a megrendelések növelése érdekében, azonban ezek az erőfeszítések nem jártak eredménnyel, így financiális okokból a típus gyártásának leállítása mellett kellett dönteniük. Az utolsó Airbus A380-ast 2021-ben fogja átvenni az arab légifuvarozó. A következő két évben még 17 példány készül a kétemeletes típusból, melyek közül 3 darab a japán All Nippon Airlines-hoz, míg 14 darab az Emirates-hez fog kerülni.
Az Airbus hamarosan megfogja kezdeni a tárgyalásokat azzal a 3000-3500 munkavállalóval akiket közvetlenül érint az A380-as gyártásának beszüntetése, azonban a cég közleménye szerint a felfutóban lévő A320, A330 és A350-es projekteknek köszönhetően képesek lesznek alternatívákat kínálni a döntésben érintett dolgozóiknak.
A 39 gépes A380-as megrendelés visszavonása mellett, azonban az Emirates bejelentette, hogy a legújabb generációs Airbus A330neo típusból 40, míg az A350-as típusú repülőgépekből 30 darabot fog átvenni a gyártótól 2021 és 2024 között.
Az egyezség kapcsán Őfelsége, Ahmed bin Saeed Al-Maktoum sejk, az Emirates Csoport elnök-vezérigazgatója elmondta: „Hónapokig tartó tárgyalássorozat után állapodtunk meg az Airbus-szal és a Rolls-Royce hajtóműgyártóval. Az Emirates a kezdetektől rendíthetetlen támogatója volt az A380-as modellnek. Épp ezért fájlaljuk, hogy vissza kellett mondanunk megrendelésünket, és sajnáljuk, hogy a gép gyártása nem fenntartható, de elfogadtuk, hogy ez az üzleti realitás. Az A380-as repülőgépeket utasaink és a személyzetünk is megszerette. Ez a nagyszerű modell különbözteti meg az Emirates-t. Megmutattuk, miként lehet ténylegesen jobb a repülés az A380 fedélzetén, és az Emirates egy új színvonalat állított fel az erre a típusra jellemző egyedi szolgáltatásaival, mint a Shower Spa vagy az Onboard Lounge. Az A380 még a 2030-as években is flottánk alappillére lesz, és ahogy eddig, az Emirates a továbbiakban is nagy hangsúlyt fektet a fedélzeti termékek és szolgáltatások fejlesztésére, így utasaink biztosak lehetnek benne, hogy páratlan élményben lesz részük az Emirates A380-as repülőgépeinek fedélzetén.”
Az A330neo repülőgépek az Emirates regionális járatain fognak üzemelni, továbbá lehetővé teszik, hogy a légitársaság kisebb repülőtereket is kiszolgáljon, ezáltal új útvonalakkal és átszállási lehetőségekkel bővítve nemzetközi hálózatát. Az A350 típusú repülőgépek az Emirates hosszútávú útvonalait fogják szolgálni, a kapacitásbővítés révén további rugalmasságot biztosítva a Dubajból induló 8-12 órás utakon.
Az Airbus A380-as első példánya 2005-ben szállt fel először, majd 2007-ben állt menetrendszerinti forgalomba elsőként a Singapore Airlines-nál. A típust a francia gyártó a Boeing 747-es típus legfőbb vetélytársának szánta. A kezdet biztatónak tűnt a világ első teljes hosszában két emeletes repülőgépe számára, azonban a kedvezőbb fogyasztású, kisebb méretű, modernebb két hajtóműves típusok megjelenése, mint a Boeing 787 vagy az Airbus A350 már megfelelő alternatívát kínált a nagyobb, nehezebb, négy hajtóművel rendelkező gépekkel szemben. A Boeing 787-es és az Airbus A350-es egyes verzióinak a hatótávolsága már bőven meghaladja az A380-as vagy 747-es hatótávolságát, miközben a fogyasztásuk sokkal alacsonyabb és az üzemeltetésük is kedvezőbbnek bizonyult a nagyobb kapacitású típusokénál.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS