A napokban vált világossá, hogy az indiai Jet Airways-től lízingel Airbus A330-200 repülőgépet az Air Serbia, amely májusban érkezhet meg Belgrádba, amely a júniusban induló Belgrád- New York útvonalat szolgálja majd ki. Ezzel a járatindítással a balkáni és a közép-kelet-európai térségben is versenyelőnyhöz juthat a légifuvarozó.
A 2013-ban felvásárolt és megújult szerb légitársaság közel 3 év alatt jutott el arra a szintre, hogy egy már-már haldokló, jelentéktelen vállalatból a régió egyik meghatározó szereplőjévé váljon, kiszolgálva a balkáni piac számos területét kielégítő ár-érték aránnyal. Saját tapasztalatból merítve kijelenthető, hogy egy magas színvonalú szolgáltatást nyújtó céggé vált az Air Serbia, amelyen erősen érezhető az Etihad Airways keze nyoma.
A transzatlanti nyitás már évek óta a tervek között szerepelt, azonban idén valósággá is válhat, hiszen júniustól heti ötszörös rendszerességel közlekedik a légitársaság a szerb főváros és New York JFK között. Ez csupán az első állomás, a későbbiekben Chicago és Toronto is felkerülhet a célállomások közé, azonban a távol-keleti bővítés sincs kizárva.
Mit jelent nekünk, magyaroknak ez?
Elsősorban azt jelentheti, hogy a belgrádi Nikola Tesla repülőtér nagy előnyhöz jut a térségben, hiszen a balkáni országokból itt is központosulhat a tengerentúlra utazók közönsége, hiszen Bosznia és Hercegovina, Montenegro, Albánia, Macedónia és Bulgária utazói számára és könnyű és gyors megközelítést kínál a szerb főváros, rövid repülőjárat keretében. Számunkra azonban jelenleg kiesik Belgrád, hiszen az Air Serbia 2015. október végén megszüntette a budapesti járatát, amely remek lehetőséget kínált délkelet-európai városokba aránylag gyors átszállással. Belgrád a mai napig elérhető itthonról a Belavia járatával, ez azonban nem alkalmas átszállásokra.
Az Airbus A330 érkezésére visszatérve, az EX-YU Aviation-nek köszönhetően már a szélestörzsű repülőgép székezéséről is megtudhatunk részleteket, amely szerint összesen 256 fő foglalhat helyet 18 Business Class és 238 Economy Class ülésen. Minden ülésnél saját képernyő és WiFi áll majd az utasok rendelkezésére.
Az első transzatlanti járat jegyárairól egyelőre semmit nem tudni, azonban a közeljövőben megkezdődhet az értékesítés. Egy biztos, hogy a bővítés sikeressége esetén az Air Serbia meghatározó légitársasággá válhat, ezzel együtt egy elosztó bázissá téve Belgrád repülőterét.
Kép forrása: EX-YU Aviation
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS