A napokban kezdett terjedni a szaksajtóban a pletyka, miszerint a LOT lengyel nemzeti légitársaság jóvoltából indulhat újra a közvetlen légi összeköttetés Budapest és New York között. A képkockák összeillesztésével és feltételezésekkel alátámasztott pletyka most azonban szilárdabbá vált, több iparági forrás is megerősítette a hírt az Egek Ura Blognak, illetve portálunknak is.
A hivatalos bejelentésre sem kell sokat várni, hiszen pénteken Budapestre látogat a LOT legújabb Boeing 787 Dreamliner repülőgépe, amely reggel érkezik a lengyel miniszterelnök-helyettessel a fedélzeten. A szélestörzsű gép várhatóan kora délutánig tartózkodik Ferihegyen, így a köztes időben megrendezésre kerülő sajtótájékoztatón erősíthetik meg az illetékesek a mostani hírt.
További részleteket egyelőre nem sikerült kideríteni, ám várhatóan a jövő év elején indulhatnak az első járatok. A járat sűrűségéről és a menetrendről remélhetőleg a következő napokban több információ is napvilágot lát – azonban legkésőbb pénteken mindenre fény derül.
Miért éppen LOT? Hol az American Airlines, a Delta vagy az Emirates?
Sehol. Az elmúlt pár évben folyamatosan szálltak a pletykák az amerikai légitársaságokkal való tárgyalásokról, így felváltva hallhattunk előrehaladott megbeszélésekről az American, máskor pedig a Delta illetékeseivel. Ennek ellenére közel 6 évvel az utolsó New York-i járat távozása után sem érhető el Budapestről közvetlenül egyetlen USA-beli város sem – miközben Kanadába már 2015 óta utazhatunk átszállás nélkül, mégha kizárólag szezonálisan is.
Korábban szóba került annak a lehetősége is, hogy az Emirates Dubaj -Budapest járatát továbbfűzve, az ötödik légi szabadságjogot kihasználva közlekedjen a magyar főváros és a Nagy Alma között. Ez a megoldás az öböl-menti társaság részéről már jelenleg is működik, hiszen Milánóból és Athénból is üzemeltet New York-i járatokat a dubaji légifuvarozó.
Az elmúlt hónapokban már lehetett sejteni, hogy közeleg egy amerikai járatnyitás, ám a LOT lengyel légitársaság reflektorfénybe kerülésére senki nem számított. Hogy miért éppen a lengyelek jöhetnek “megmentőként”, arra több megközelítésből is lehet magyarázatot találni – ahogyan ezt a repülési blog szerzője is tette. A LOT számára sem alakultak fényesen az elmúlt évek pénzügyi eredményei, így az újabb Dreamliner átvételével racionalizálni kell a hosszútávú járatok hálózatát. Mivel a varsói és krakkói repülőterek tengerentúli útvonalainak kapacitása közelít a kihasználható maximumhoz, ezért egy budapesti terjeszkedés remek helyzet lenne a lengyel légifuvarozó számára, főként egy esetleges magyar állami támogatás esetén.
Habár a Pasazer lengyel szakportál értesülése szerint Budapest nem lesz a LOT bázisa, de a Boeing 787-es típus és a régóta hiányolt Budapest-New York útvonal megjelenése hatalmas lépés lenne a Budapest Airport – és természetesen a lengyel társaság – számára is. Ugyancsak felmerül a kérdés, hogy kizárólag New York felé nyithat-e a LOT a fővárosunkból, vagy esetleg az USA nyugati partja is ésszerű célállomás lenne-e. Ez utóbbira egyhamar biztosan nem számíthatunk, hiszen nehezen lehetne életben tartani egy Budapest-Los Angeles járatot ráhordó légitársaság és a szükséges magyar igény nélkül.
Addig is, amíg várjuk a további információkat és a hivatalos bejelentést, itt egy remek videó, hogy mit is tud a lengyelek Dreamlinerének Business Class osztálya egy hosszútávú járat keretében (ez esetben Torontó-Varsó vonalon).
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS