Október közepén Bécsben is bemutatkozott a Finnair első Airbus A350-900-as típusú utasszállítója, amikor is a finn nemzeti légitársaság egy menetrend szerinti járatot teljesítve elhozta legújabb típusát, hogy az osztrák sajtó is megismerhesse. A Traveler Circle abban a megtiszteltetésben részesült, hogy egyedüli magyar médiumként csatlakozzon a bécsi rendezvényhez, majd később a fedélzetről tudósítson.
Az eseményen jelen volt Pekka Vauramo, a Finnair vezérigazgatója, aki egy pár szóban ismertette a gép, illetve a 19 példányról szóló szerződés történetét.
Kiemelte, hogy a gyártó, illetve a légitársaság között nem ez volt az első ilyen jellegű együttműködés, mivel a fuvarozó flottájában debütált a leghosszabb Európai keskenytörzsű, az Airbus A321-es Sharkletekkel, azaz felhajtott szárnyvégekkel rendelkező utasszállítója is.
A beszédek után lehetőség nyílt a fedélzet körbejárására, és a teljes egészében “glass-cockpit”, azaz hagyományos műszerek mellőzése mellett kialakított pilótafülke megtekintésére.
Az elmúlt héten a Finnair 2-2 kapitánnyal, illetve elsőtiszttel teljesítette a járatokat, azonban a típusra jogosítást szerző munkatársak száma napról-napra növekszik.
A légitársaság a hagyományos, három osztályos kabinelrendezés mellett döntött, amelynek köszönhetően 46 üzleti, 43 darab economy comfort, és további 208 hagyományos ülés található a fedélzeten.
A földi körbejárás után mindenki visszasétált a beszállókapuhoz, ahol közben a jól megszokott ünnepi torta került felvágásra.
A beszállítás a ceremónia után, pontosan 19:00-kor kezdődött meg, így semmi akadálya nem volt annak, hogy a menetrendben megszabott 19:30-as indulást tartani tudja a személyzet.
A Traveler Circle tudósítója a 7A ülést foglalta el, amely a business osztály első felében található. Az itt kialakított ülőhelyek mindegyike 100%-ban ággyá alakítható, amely a még kényelmesebb utazást biztosítják, noha ilyen rövid útvonalon nincs szükség erre a funkcióra.
A Rolls-Royce hajtóművek szinte hangtalanul indultak be, miközben a terminál épületétől elkezdték a gépet kitolni.
Ezt egyébként a repülőgép törzsére rögzített kamerákon keresztül az utasok is nézhetik, de inkább biztonsági okokból használja ezt a technológiát az Európai gyártó.
Gurulás közben a szokatlan módon 16 darab légiutaskísérőből álló személyzet felkészítette az utasokat, és a kabint a felszállásra.
Eseménytelen elemelkedés után szinte azonnal megkezdődött az első szerviz, ahol a meleg kendőket osztották ki, illetve üdvözlőitallal kínálták az üzleti osztály utasait.
Később a menükártyák is kiosztásra kerültek, amelyen kettő fajta főétel közül lehetett választani, ugyanakkor ezt, és az italokat leszámítva az étlap többi részénél meglepő módon nem volt döntési lehetőség.
A mintegy két órás út alatt nagyjából fel lehetett fedezni a fedélzeti rendszer minden részletét, amelyen rengeteg filmből, és sorozatból válogathatunk.
Érdekes lehet még az interaktív térkép, amelyen a légitársaság desztinációiról tudhatunk meg mindent, amire kíváncsiak vagyunk.
A Finnairnek az elmúlt évek rekonstrukciós tevékenységének köszönhetően sikerült felvennie a versenyt a legnagyobb Európai cégekkel, ez tisztán látszott a kabinon, a személyzet felkészültségén, és a szolgáltatás színvonalán.
Az összkép tehát teljesen megfelelt egy, a keleti országokba nyitó, és terjeszkedni kívánó cégnek, amelynek bázisrepülőtere akár Európa egyik meghatározó központjává is válhat az elkövetkezendő években.
Beszámolónk következő részében a Finnair vezérigazgatójával, Pekka Vauramoval készült interjúnkat olvashatjátok, ahol a cég embere mesél a társaság jelenéről illetve a cég jövőképéről.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS