Az Emirates 2016-ban is tovább gyarapította légiflottáját és desztinációinak hálózatát, valamint számos újítást vezetett be utasai számára.
Sir Tim Clark, az Emirates Airline elnöke így értékelte a 2016-os évet: „A kedvezőtlen gazdasági és politikai környezet ellenére az utazási kedv világszerte tartósnak bizonyult, és ez tükröződik légitársaságunk növekedésében is. Folytatjuk stratégiánkat az organikus növekedés érdekében, kihasználva az Egyesült Arab Emírségek központi elhelyezkedését, valamint Dubaj dinamikus turisztikai és kereskedelmi fejlődését. Továbbra is befektetünk termékeink és szolgáltatásaink fejlesztésébe, hogy utasaink számára a világ felfedezése közben kiemelkedő élményt és minőségi ajánlatokat kínálhassunk.”
Kizárólag Airbus 380-as és Boeing 777-es flotta
Az Emirates 36 új repülőgéppel, 20 A380-assal és 16 B777-300ER-essel bővítette flottáját, 29 idősebb gépet pedig nyugdíjazott. A légitársaság jelenleg 255 repülőgépet üzemeltet, amelyek átlagéletkora 5 év – jóval kevesebb, mint az iparági átlagnak számító több mint 11 év. A fiatal flotta az ökológiai lábnyom minimalizálása mellett lehetővé teszi a légitársaság számára, hogy a legújabb termékeket és szolgáltatásokat vezethesse be a járatain.
Áprilisban az Emirates két további A380-ast rendelt, ezzel 142-re növelve a géptípus rendeléseinek számát, és megszilárdítva címét, mint a világ legnagyobb A380-as üzemeltetője. Novemberben az Emirates vált az egyetlen légitársasággá, amelynek flottája kizárólag Airbus 380-as és Boeing 777-es gépekből áll, és ezzel is új magaslatokba emelte a fedélzeti utazási élményt.
Az Emirates-hez megérkeztek az első legújabb generációs A380-as és B777-300ER-es repülőgépek is. Az új Airbus 380-as több figyelemre méltó újítást hozott, többek között a továbbfejlesztett üléskonfigurációt az Economy osztályon, és a tágasabb térérzetet eredményező megemelt plafont a Business osztályon. Az Emirates új, novembertől forgalomba állított Boeing 777-300ER-eseiben pedig már az új Business osztályú ülések kényelmét élvezhetik az utazók.
Kibővített hálózat
Az Emirates 2016-ban hét új személyszállítási és egy teherszállítási desztinációt vezetett be (Cebu és Clark a Fülöp-szigeteken, Yinchuan és Csengcsou Kínában, Rangun Mianmarban, Hanoi Vietnámban, Fort Lauderdale az Egyesült Államokban, és a csak cargo desztináció Phnompen Kambodzsában), így globális hálózatban már 154 úti cél található.
Az Emirates 8 új úti céllal 44-re bővítette A380-as hálózatát is. Ma a világ leghosszabb A380-as szolgáltatását működteti Dubaj és Auckland között, és a világ legrövidebb A380-as szolgáltatását Dohába. Az év során az Emirates további két desztinációra, Chicago-ba és Ammanba is egyszeri A380-as szolgáltatást indított.
Fejlesztések az utazási élmény fokozása érdekében
A Skytrax World Airline 2016 díjátadón „A világ legjobb légitársasága” címet elnyert Emirates mind a levegőben, mind a földön egy sor fejlesztést valósított meg, hogy még élménydúsabbá tegye az utazást.
Idén mutatta be továbbfejlesztett Boeing 777-es Business osztályú ülését, amely új magaslatokba emelte a kényelmet és a dizájnt. Az ülés legfontosabb tulajdonságai többek között, hogy a 72 inch (kb. 183 cm) hosszú ülések teljesen vízszintes helyzetbe dönthetők, továbbá személyes minibár és az iparág egyik legnagyobb, 23 inches (kb. 58 cm képátlójú), a mobiltelefonok streamelésére is alkalmas képernyője áll az utasok rendelkezésére.
Az Emirates folytatta a fedélzeti szórakoztató rendszerének (IFE) fejlesztését is. Az, hogy a légitársaság flottája immár kizárólag Boeing 777-es és Airbus 380-as repülőgépekből áll, lehetővé teszi az utasok számára, hogy minden Emirates járaton elérjék a filmeket, zenéket, TV sorozatokat és játékokat kínáló, 2600 csatornás szórakoztató rendszert. Az Emirates és a Thales idén októberben megállapodott, hogy a Boeing 777X flottán 2020-tól elérhető lesz a Thales AVANT fedélzeti szórakoztatórendszer.
Az egyre elterjedtebb digitális életmódot jelzi, hogy 2016-ban több mint 8,8 millió Emirates utas csatlakozott a fedélzeti Wi-Fi-hez, több mint 400 ezer telefonhívás zajlott repülés közben, és az utasok 1,7 millió sms-t küldtek.
A prémium utasok számára az Emirates egy sor luxus fedélzeti újítást vezetett be. A First osztály újításai közé tartozott a világ első olyan – légitársaság számára tervezett – ruházata, amely hidratálja a bőrt a repülőút alatt. Emellett a First osztályon puha báránybőr-utánzat plédeket, a Business osztályon pedig puha paplanokat vezettek be.
Az Emirates együttműködik a VOYA luxus spa termékeket gyártó céggel, így az utasok a cég termékeit használhatják a légitársaság védjegyévé vált fedélzeti shower spa-iban, a reptéri lounge-ok fürdőszobáiban és a First és Business osztályok mosdóiban. Emellett az Emirates a Bvlgari olasz luxusmárkával közösen újratervezte a légitársaság exkluzív fedélzeti kényelmi csomagjait, letisztult és modern megjelenést adva nekik. 2016-ban 2,75 millió First és Business osztályú csomagot osztottak ki az Emirates járatain.
A szezonális és regionális ízekre fókuszálva az Emirates új, japán menüsort vezetett be a First és Business osztály utasai számára, az ünnepi időszakban pedig speciális ételsort kínáltak minden osztályon.
Az Economy osztályon az Emirates bevezette a világ első interaktív fedélzeti kényelmi csomagját a még komfortosabb utazási élmény biztosítása érdekében. A stílusos új csomagok a kiterjesztett valóság koncepcióját alkalmazva magával ragadó tartalmat nyújtanak a mobil eszközökön. A gyerekeket pedig tovább szórakoztatta a fedélzeti játékcsomagok második kollekciója, amelyből több mint 3 milliót osztottak szét.
A befektetések a földön is folytatódtak a „lounge élmény” fokozásával. Az Emirates idén fejezte be a Dubaji Nemzetközi Repülőtér B szatelitjében található Business Class lounge 11 millió dolláros felújítását, amely élménykávézóval, a Voss Víz közreműködésével létrejött Egészség-sarokkal, valamint egy exkluzív Moët & Chandon pezsgő lounge-zsal várja az utasokat. A légitársaság tovább bővítette hálózatát a Fokvárosi lounge átadásával.
Az idei évben fontos újítás volt még, hogy az Emirates meghosszabbította a becsekkolási időt 24 óráról 48 órára.
A hűségprogramok sikerére építve a légitársaság törzsutas programja, az Emirates Skywards mérföldkőhöz érkezett: 16 millióra nőtt a tagok száma, és elindult a Cash+Miles. Az innovatív programban a repülőutak után járó jóváírás egyszerre történhet pénzben és Skywards mérföldekben, az új fejlesztés továbbá kedvezőbb árú repülőjegyek vásárlását is lehetővé teszi, valamint a jóváírási rendszer bármelyik osztályon érvényesíthető. A légitársaság felújította vállalati törzsutas programját, az Emirates Business Rewards-ot is, amely versenyképesebb és egyszerűbb beváltási folyamatot tesz lehetővé: az utazásokkal megszerzett pontokat bármikor, bármely ülésre felhasználhatják a vállalatok a foglalás során.
A márka vonzereje
A világ legértékesebb légitársaság brandjeként 2016-ban az Emirates vezeti a The Brand Finance Global 500 jelentést: márkaértéke több mint 17%-kal 7.7 milliárd dollárra nőtt. Az év során az Emirates különböző sport-, zenei- és kulturális eseményekbe vonta be az utasokat és a rajongókat.
Januárban az Emirates a Boeinggel közösen szponzorálta a „View from Above” kezdeményezést, az egyik legnagyobb légi felvétel projektet, amelyet valaha végeztek személyzet nélküli járművekkel (UAVs), azaz drónokkal. A forgatás 13 drón pilóta közreműködésével történt öt kontinens 18 desztinációján, korábban soha nem látott felvételeket készítve a népszerű úti célokról.
Februárban a Los Angeles Dodgers hivatalos légitársaságaként az Emirates szponzorként belépett a Major League Baseball-ba. Pár hónappal később az Emirates légiutas-kísérő személyzete a Dodger-legenda, Orel Herscheiser közreműködésével nagy sikert aratott, amikor biztonsági bemutató-inspirálta performanszot mutatott be.
Októberben a hollywoodi színésznő, rendező és producer Jennifer Aniston is visszatért, mint az Emirates új globális kampányának főszereplője, hogy bemutassa az ikonikus Emirates A380-ast.
Novemberben az Emirates a Dubai Miracle Gardennel közösen megépítette a világ legnagyobb virág installációját egy életnagyságú Emirates A380-as formájában, amelyhez több mint 500 000 friss virágot és élő növényt használtak fel. Több mint 200 ember dolgozott 180 napon át azon, hogy a 30 tonnás acélvázra felhelyezzék a növényeket. Az installáció még mozgó hajtómű propellerekkel is rendelkezett.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS