A szaúdi befektetői háttérrel rendelkező bosnyák FlyBosnia légitársaság nyártól megkezdheti menetrendszerinti működését Szarajevóból az első célállomására, Rijádba.
Bosznia-Hercegovina Polgári Repülési Igazgatósága az EX-YU légiközlekedési szaksajtónak megerősítette, hogy az új szarajevói bázisú légitársaság megkezdte a légi üzembentartási-engedély (AOC) igénylését, melynek elbírálása jelenleg is folyamatban van. Várhatóan március végére lesz eredménye az eljárásnak, mely feltétlenül szükséges a menetrendszerinti üzemelés megkezdéséhez.
Az szaúdi hátterű légitársaság első járata Rijádot köti össze Szarajevóval, a későbbiekben azonban olyan népszerű európai célállomásokra is üzemeltethet járatokat, mint Frankfurt, Stockholm és Amsterdam.
A 2017-es év nyarán a légitársaság hátterét biztosító Al Shiddi Group az egyiptomi Nesma Airlines-szal együttműködve már üzemeltetett járatokat Szarajevó és Rijád között, heti öt alkalommal júniustól szeptemberig. Az idei évtől azonban az 1975-ben alapított cégcsoport, amely már 12 éve jelen van cégeivel az országban, továbbfejlesztené az eddigi összeköttetést, és egy saját maga által lízingelt keskenytörzsű repülőgéppel és személyzettel bonyolítaná le az utat.
Bosnyák légitársaság alapítására törekvő próbálkozások eddig nem voltak kimondottan sikeresek. 1994-ben megalakult az Air Bosna, amely mindössze 9 évig üzemelt, 2003-ban vált fizetésképtelenné és szüntette be járatait. A kormány azonban kísérletet tett a nemzeti légitársaság feltámasztására. 2005-ben B&H Airlines néven ismét levegőbe emelkedhettek bosnyák gépek, majd következett egy néhány éves időszak a Turkish Airlines támogatásával. 2012-ben azonban kiszállt a légitársaságból a török légifuvarozó, így ismét állami tulajdonba került, majd 2015-ben pénzügyi problémák következtében ismét az üzemelés beszüntetésére kényszerült.
Az előzmények ismeretében tehát erősen kérdéses egy újonnan alakuló bosnyák légitársaság szükségessége, azonban a szaúdi csoport szándékai komolyak, a FlyBosnia-t egy “új, fiatalos és dinamikus légitársaságként” jellemezték, amely “arra törekszik, hogy az utasok biztonságban, a magas szintű ügyfélszolgálat segítségével élvezhessék a repülést és érjék el úti céljukat”.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS