A European Coastal Airlines (ECA) bejelentette, hogy kétéves szünetet követően 2018 nyarán ismét útnak indítja hidroplánjait, melyek a horvát partvidék és a környező szigetek között fognak ingajáratokat teljesíteni.
Klaus Dieter Martin az ECA ügyvezető igazgatója a Poslovni.hr lapnak elmondta, hogy a vállalat és ezzel együtt a hidroplán projekt az új és meglévő befektetők közötti kapcsolat, valamint a tulajdonviszonyok rendezése okán fontos szerkezeti átalakításon megy keresztül. Hozzátette, legfőbb céljuk, hogy a meglévő 11 vízi leszállópályát és az Adria partján fekvő városok közötti forgalmat 2018-ra helyreállítsák.
A légitársaság 2016 augusztusában kényszerült leállítani járatait, miután a horvát hatóságok hiányosságokat találtak a vállalat biztonsági és karbantartási intézkedéseivel kapcsolatban. A légitársaság ennek ellenére ragaszkodott az álláspontjához, miszerint minden előírást és követelményt betartva zajlik a járatok üzemeltetése. A horvát hatóságok azonban nem engedtek, így a forgalmas nyári és őszi szezont is a földön töltötték a cég gépei, ezzel több millió eurós veszteséget felhalmozva. Miután a befeketetők nem találtak megoldást a problémára, még októberben egy közleményben bejelentették, hogy a kialakult helyzetre való tekintettel az ECA az összes belföldi és nemzetközi járatát beszüntetni kényszerül.
Klaus Dieter Martin elmondta, hogy a társaság szerkezeti átalakítása és az új beruházási folyamat kialakítása mellett a tulajdonosok jogi és erkölcsi elégtételt várnak a horvát bíróságtól a cég üzleti ügyeinek vitatott törvényességére és szakértelmére vonatozóan. A vállalat eddig 22 millió eurót fektetett be a projektbe, melynek eredményeként öt kikötő és 11 vízi repülőtér épült Horvátországban. A cég DHC-6-300 típusú repülőgépei korábban napi 500 utast szállítottak 60 útvonalon az Adrián fekvő szigetek és a horvát partvidék között.
2014-ben a Split-Jelsa (Hvar) járattal kezdte meg működését a European Coastal Airlines, majd ezt követően Korčula, Hvar, Rab, Pag, Dubrovnik, Lastovo, Vis, Lošinj, Rijeka, Zadar, Zágráb, valamint az olasz Ancona és Pescara került be a légi vállalat menetrendjébe. A jövő évi desztinációkról még nem állnak rendelkezésre információk, de nagy valószínűséggel az előbb említett célállomások döntő többsége szerepelni fog az új hálózatban is.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS