A finn nemzeti légitársaság az első Airbus A350-900-as utasszállító átvétele közben is fél szemmel az útvonalhálózat, és a járműpark további bővítésére koncentrált: a Traveler Circle tudósítója Vauramo Pekka-val, a Finnair vezérigazgatójával beszélgetett.
A légitársaság első embere a Vantaa repülőtértől nem messze elterülő irodaházban fogadott bennünket. Az épületet elsősorban a nemzeti légitársaság birtokolja, de nagyobb utazási irodák is berendezkedtek, amelyek szoros kapcsolatban állnak a fuvarozóval is.
A modern épületbe történő belépés után egyből szembetűnt a lobbiban kiállított Airbus A350-es makett, amely a megszólalásig hasonlított nagyobb testvérére. Sajnos a kiállított darab egyedi megrendelés alapján készült, de nem baj, hiszen a kézipoggyászban úgysem jutott volna neki hely.
Az irodából nagyszerű kilátás nyílik a légikikötőre, ahol repülőgéprajongókhoz méltóan egy eldugott helyen egyből kiszúrtunk egy igazi klasszikust, egy hófehér Douglas DC-8-as utasszállítót. A vezérigazgató sajnos hamar elrontotta a kedvünket, ugyanis elárulta, hogy a koros típusnak semmi köze a légitársasághoz, és már hónapok óta elhagyatottan áll ugyanazon a helyen.
Noha ezt mindnyájan jól tudtuk, egy másodpercig mindenki elképzelte, hogy a Finnair járatain újra egy ilyen négy hajtóműves géppel utazik. Apropó négy hajtómű, újabb szomorú bejelentést hallhattunk, ugyanis a társaság üzleti terve alapján minden egyes újonnan átvett Airbus A350-es után egy-egy A340-300-as távozik a flottából.
Noha idén már csak egyetlen új géppel bővül a flotta, nem kell szomorkodnunk, mivel az OH-LWB lajtromjelű gép a oneworld légitársasági szövetség hivatalos egyenruháját ölti majd magára.
Kérdésünkre, mi szerint láthatunk-e majd az eddigiekhez hasonló Marimekko dizájnelemeket viselő gépet, Vauramo úr nem tudott konkrét választ adni, de elárulta, hogy a tervezőcéggel mostanában megújított szerződés miatt elképzelhető, hogy az egyik XWB-re is majd felkerül valamilyen mintázatú matrica.
A vezérigazgató mesélt arról is, hogy az új utasszállítók nem csak a géppark megújítását szolgálják, de a terjeszkedésre is lehetőséget adnak, így a 2016-os nyári menetrendben felkerül a hosszútávú útvonalhálózatra Guangzhou, illetve Fukuoka is.
Az első példány átvételét egyébként már több éves előkészületek előzték meg, de nem csak a légitársaság, hanem a gépeket kiszolgáló Swissport munkatársai is komoly erőbedobással hangoltak az új repülőgéptípusra.
A vezérigazgató külön kiemelte egyik kedvenc történetét amikor is az első landolás után a gép az állóhelyére gurult, a földi személyzet pedig szinte centiről centire közelítette a járművet az utashíddal, valamint az egyéb kiszolgálóeszközökkel, hiszen még véletlenül sem akartak kárt tenni a géptörzsben.
Ez azért is szerencsés, mivel a kompozit anyagokból készült törzs javítása elképesztően bonyolult procedúra, mivel nem lehet egyszerűen kicserélni a sérült panelt, hanem egy különleges eljárással kell újraformázni a részt.
Miközben megebédeltünk, úgy az igazgatónak is távoznia kellett, mivel már a repülőtéren várta egy másik csapat, akik szintén az új jövevény miatt keresték fel a légitársaságot.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS