A Dubai Airshow keretében jelentette be az Indigo Partners portfóliójába tartozó négy légitársaság, hogy összesen 430 keskenytörzsű repülőgép megrendeléséről állapodtak meg az Airbus A320neo családból. Ezek között a Wizz Air összesen 146 repülőgép rendelését jelentette be, köztük 72 Airbus A320neo és 74 A321neo példányra vonatkozóan.
A Wizz Air még 2015-ben jelentette be első rendelését az Airbus A320neo családot illetően, akkor összesen 110 Airbus A321neo repülőgép beszerzéséről állapodott meg a repülőgépgyárral. A mostani üzlet ezt a rendelést tovább bővíti, valamint az A320neo változat is megjelenhet a fapados légifuvarozó gépparkjában.
Az első repülőgép 2022-ben érkezhet a Wizz Air-hez, azonban a most megrendelt példányok nagy többsége 2025 és 2026 között kerül leszállításra. A megállapodás listaára 17,2 milliárd dollár, Váradi József vezérigazgató azonban elmondta, hogy a tényleges ára jelentősen csökkenhet, köszönhetően az Airbus által jóváhagyott kedvezményeknek.
A Wizz Air jelenleg hatvannégy Airbus A320 és huszonhárom A321 repülőgéppel rendelkezik, azonban további hét A320 és tizennyolc A321 példány leszállítása várhatóa a következő években. A Dubai Airshow keretében bejelentett gépbeszerzésnek köszönhetően nem csupán az Airbus A320ceo géppark fokozatos leváltására lesz lehetősége a légitársaságnak, de további bővítést is eredményezhet, legfőképpen az Airbus A321neo gépek szolgálatba állításával.
Eddig összesen 256 gépes Airbus A320neo és A321neo megrendelést tudhat magáénak a low-cost társaság, amely majdnem háromszor nagyobb, mint a flotta jelenlegi mérete. Fontos kiemelni azonban, hogy a 146 gépre vonatkozó üzlet a Wizz Air részvényeseinek jóváhagyására vár még.
Jönnek a brit lajstromú repülőgépek, valóban landol Észak-Amerikában a Wizz Air?
Az elmúlt hetekben már beszámoltunk arról, hogy Wizz Air UK néven alapított leányvállalatot a légitársaság az Egyesült Királyságban azzal a céllal, hogy megszerezze a brit légijármű üzembentartási-engedélyt (AOC). Ezzel a lépéssel kívánnak egy megoldást hozni a Brexit okozta bizonytalanságra, ugyanis jelen pillanatban kiszámíthatatlan, hogy miként hat majd a brit kereskedelmi repülésre az ország EU-tagságának megszűnése.
Mindeközben iparági pletykák arról szólnak, hogy a Wizz Air London Luton repülőtérről kívánna járatokat közlekedtetni a New York-ba és Torontóba, méghozzá akár már 2018 márciusától. Ezt természetesen a légifuvarozó nem erősítette meg, valamint a felröppent hír óta semmilyen további részlet nem látott napvilágot, így egyelőre halvány pletyka szintjén érdemes kezelni ezt a hír.
Ez lesz az eddigi legnagyobb keskenytörzsű gépre vonatkozó megrendelés
A Wizz Air fő pénzügyi befektetője, az Indigo Partners és három további légifuvarozója, a Frontier, az idén alapított JetSMART és a Volaris összesen 430 repülőgépre adott le megrendelést. Ezzel az eddigi legnagyobb keskenytörzsű gépre vonatkozó beszerzést jelentették be a Dubai Airshow-n. Az amerikai, chilei és mexikói légivállalat Airbus A320neo és A321neo géprendelése több mint 280 repülőgépre szól. Ezek közül is érdemes kiemelni a 2017-ben indult JetSMART-ot, amely 56 Airbus A320neo és 14 A321neo beszerzéséről állapodott meg.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS